Stránka 1 z 1

doběh motoru HDI,výměna palivového filtru,el.mag.ventil

PoslaťNapísal: Štv 19. Feb 2009, 16:30
od B@RT
Motor 2.0 HDI čerpadlo a filtr BOSCH


Problém motor po vypnutí klíčku ještě 2-3 vteřiny dobíhá. Je to tím že elektromagnetický ventil na vysokotlakém čerpadle neuzavře dostatečně přívod paliva. Je to zpravidla způsobeno neprůchodností velmi jemného sítka na zmiňovaném ventilu. To může mít dvě příčiny, hustou naftu (závada se projevuje jen při studeném motoru), nebo nečistotami v palivu, nebo kombinací obou. Řídící jednotka hlásí chybu – nízký tlak paliva na primárním okruhu (myšleno před čerpadlem)
Řešení kontrola elektrického předehřívače paliva. Pokud to nepomůže, tak kontrola a nejlépe výměna palivového filtru a následné vyčištění sítka na ventilu.
Potřebujete klíč č 17, klíč č 21, Torx 30, vložka filtru (asi 400,- kč)
Postup výměny palivového filtru Palivový filtr je nejlépe vymontovat, je nasunutý na držáku, stačí stisknout pojistku – podobně jako když rozpojujete kabely. Odjistit všechny tři rychlospojky – dvě nahoře a jedna vpravo dole. Celý filtr jde pak vytáhnout směrem nahoru. Je lepší ho vyndat protože se mění jen vložka a když vytáhnete starou dojde ke zvíření nečistot usazených na dně a pokud doteď sítko na ventilu jakžtakž propouštělo naftu tak teď už nebude.. Z vymontovaného těla filtru vylejte naftu se všemi nečistotami, povolíte horní víko – klíč 21, vyjmete starou vložku a vložíte novou – je tam zářez aby se neprotáčela, vyměníte těsnění – je obvykle součástí balení nové vložky.
Postup čištění sítka na elektromagnetickém ventilu Pokud jste měli vymontovaný palivový filtr, nechte jej venku, odpojte oba nízkotlaké přívody paliva k čerpadlu, odmontujte vysokotlakou trubku vedoucí k palivové rampě klíč -17. Odpojte konektor z ventilu na čerpadle, povolte oba šroubky – pozor bývají zality barvou a Torx se rád strhne. Klíč Torx č30. Opatrně vyjměte ventil z těla čerpadla, pozor na těsnění. Sítko na konci je dlouhé jen několik milimetrů a je opravdu velmi jemné, ventil je ale průchozí takže se dá vyfoukat stlačeným vzduchem. Já jej před tím ještě namočil do petroleje. Montážní postup je obráceně. Není to nic složitého, dá se to udělat v garáži během půl hodinky.


Zdroj, může se to hodit...
http://citroeny.cz/forum/viewtopic.php? ... highlight=

Re: doběh motoru HDI,výměna palivového filtru,el.mag.ventil

PoslaťNapísal: Pia 20. Feb 2009, 14:25
od jandy
Pěkný, diky....

.....jeste aby to spravci hodili do navodu a bude to uplne super :jup: :ooo:

Re: doběh motoru HDI,výměna palivového filtru,el.mag.ventil

PoslaťNapísal: Pon 24. Okt 2011, 11:59
od rastinko29
Super,
vediet to skor tak by mi to usetrilo kopu casu a penazi...
Ja by som este dodal ze na diagnostike to vyhadzuje chybu cislo P0230 (podla popisu problem rele spinania cerpadla)
Ja som spominany ventil musel uz aj kupovat a stal ma po zlave 130 Euro v Atokelly (Original Bosh), v citroene za neho chcu nieco vyse 400 euro (tiez Bosh).
Mal by som ale este jednu otazocku, kde je predhrev nafty a ako ho zkontrolujem :?:

Re: doběh motoru HDI,výměna palivového filtru,el.mag.ventil

PoslaťNapísal: Pon 24. Okt 2011, 15:55
od Kleki
Pozri sem je tu o tom celé vlákno

http://www.xsara.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=55&t=6919