Demontáž palivového čerpadla z nádrže. ne picasso

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Demontáž palivového čerpadla z nádrže. ne picasso

Poslaťod vena garážmistr » Pon 1. Nov 2010, 7:28

Před samotnou akcí, pokud ji postupujem z preventivních důvodů, je dobré vyjet nádrž co nejvíce. Pokud se demontáž stala akutní při plném stavu paliva, je nutno přibrat více nářadí. Považuji se za zručnějšího mechanika, tudíž pokud by měl doplnující otázky, jen na mě.

1) Odklopíme sedák zadního sedadla, za spolujezdcem na podlaze je říznutý koberec, tímto výřezem se dostaneme ke krytu v podlaze.
2) Odšroubujeme plechový kryt a jsme u samotného čerpadla.
3) Zakryjeme si interiér vhodným prostředkem, abychom si ho nepotřísnili naftou, taktéž očistíme co nejlépe pracovní prostor okolo čerpadla abychom si nepřidělali práci tím, že nám spadne nějaké smetí do nádrže.
4) Odpojíme palivo hadičky a je dobré alespoň papírovou páskou si přelepit výstupy z čerpadla. Moc to nedrží, ale nedostane se tam nějaká nečistota pokud ho chceme jen čistit. V okamžiku, kdy je čerpadlo KO, nemá toto cenu.
5) Rozpojíme elekrickou přípojku
6) A začneme povolovat převlečnou matici. Jde zpravidla velmi ztuha (dvakrát jsem to dělal) takže nejlépe přes prkénko malým kladívkem poklepávat až do odražení matice. Jak je odražená, jednou rukou čerpadlo zvrchu tlačíme do nádrže a druhou již skoro volně povolíme matici. Při poklepávání pozor, ty výlisky pro lepší uchopení praskaj, takže se snažíme prkénko zapřít co nejblíže spodní hraně (nejsilnější místo)
7) Čerpadlo je volné. Před vyjmutím je dobré si nachystat menší kbelík nebo podobnou nádobu, kterou v okamžiku vyjmutí vrazíme pod čerpadlo, abychom se zbytečně nezlili naftou, a opatrně ho vyvlékneme z nádrže. POZOR, má na sobě ramínko plováku, tudíž trochu rubikovka, aby se plovák neohnul.

Montáž se provádí opačně. Jen malé varování - pokud budete nuceni provést výměnu v létě v horkých dnech a nebudete mít k dispozici okamžitě nebo ještě ten den náhradní čerpadlo, tak k identifikaci stačí ty čísla z vrchu přístupná, osobně bych to tedy rozebral až po sehnání jiného čerpadla. Já jsem rozebral a pak teprve sháněl, a než došlo náhradní, tak uběhly tři dny, za které se zešišatělo hrdlo se závitem a matice takže to do sebe nechtělo pásnout. Nakonec jsem ji musel přeříznout pilkou na železo, aby se roztáhla, nasadit na závit, přepáskovat ESKA páskou a pak dotáhnout. Ale i toto řešení drží, jezdíme s tím už přes rok a nekápne nikde nic. Celá operace trvá do cca 4 hodin Foto bohužel nemám, neb v té době jsem nepřemyšlel tak, jako že by bylo dobré si postup fotit. Ale myslím si, že opravdu je věc tak jednoduchá, že není třeba návodových fotek.
Naposledy upravil vena garážmistr dňa Štv 5. Jan 2012, 13:33, celkovo upravené 2
jezdím : Peugeot 807 2.0 Hdi 100 kw šestifofr, FAP OFF , automatický bufík, xenonové světlomety, denní LED, oranžové LED strobo ,grafický couvací asistent, HF Parrot, DVD přehrávač, sedmi sedačka

Obrázok
jezdil jsem :Berlingo 2.0 Hdi (Sir Tá-Burák)
Obrázok užívateľa
vena garážmistr
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 2232
Registrovaný: Ned 17. Jan 2010, 13:57
Bydlisko: okr.praha-východ
Vůz: Peugeot 807 2.0 Hdi 100 kw.

Re: Demontáž palivového čerpadla z nádrže. 2 Hdi

Poslaťod jirbul » Štv 5. Jan 2012, 12:47

Zdravím, platí postup i pro 1.6 benzín? V servisu mi tvrdili, že se musí odmontovat nádrž z auta.
Díky
jirbul
Návštěvník
Návštěvník
 
Príspevky: 4
Registrovaný: Sob 31. Dec 2011, 12:04
Bydlisko: Znojmo
Vůz: Xsara Picasso 1.6 70kW

Re: Demontáž palivového čerpadla z nádrže. 2 Hdi

Poslaťod viteon » Štv 5. Jan 2012, 12:50

návod platí pro obyč Xsaru
Obrázok užívateľa
viteon
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 3753
Registrovaný: Pia 15. Júl 2005, 8:46
Bydlisko: BRNO, 209km od Dolní Lutyně
Vůz: (A-C4 1,6ka) + (V-C-HR 1,2ka)

Re: Demontáž palivového čerpadla z nádrže. 2 Hdi ne picasso

Poslaťod Pemag » Uto 18. Dec 2012, 13:19

Podelím sa z mojou skúsenosťou s palivovým čerpadlom.
V auguste 2012 na ceste na dovolenku do Bulharska na konci Srbska po prejdení 950 km (ešte nesvietila rezerva) mi na dialnici zhasol motor a po preskúmaní situácie som zistil, že čerpadlo je kaput. Odtiahli ma na odťahovke do malého servisu, kde sme zistili , že praskla hadička v čerpadle, cez ktorú ide benzín von s čerpadla. Praskla asi z dôvodu podtlaku v nádrži, nakoľko mi neodvzdušňuje nádrž a ja som ju vyjazdil za 8 hodín. Ani som nemohol otvoriť tankovací uzáver. Mechanik mi to nahradil druhou hadičkou a prichitil na SK pásky. Problém bol v tom, že pri odmontovaní tej veľkej matice táto praskla. Tiež sme ju zatiahli veľkou Sk páskou a v Citroene čo bol po ceste som kúpil novú. No tú sme tam nevedeli dotať, stále to išlo cez závit, lebo sa to zväčšilo. Nakoniec dovolenka aj cesta naspäť prešla OK. Len som netankoval do plna, lebo to netesnilo na 100%.
Po príchode domov som sa objednal v Citroene v Trenčíne 50m od domu. Tam mi to menil nejakí Pat a Mat a po 1a1/2 hodine povedali, že to nejde a musí ísť nádrž von. Vzhodil som ich od toho dal som naspäť starú a zaplatil len nové dieli za 6€ (tesnenie a maticu) a pobral som sa za kamarátom , že to tam proste musíme dostať.
A po hodine dostali:
Celý problém bol vtom, že spodná hrana tej matice je kolmá a pri zväčšení otvoru nádrže sa na ňu nezmestí. Túto nábehovú hranu sme zošikmili o pár stupňou sústružníckym nožom až ku závitu, aby pôsobila ako obuvák, taká nábehová hrana. Závit som dobre potrel indulónou kvoli treniu a maticu som krásne namontoval, ale tá na konci ide ťažko. Uťahoval som to dvomi veľkými plochými šróbovakmi a zapieral som sa o plech karosérie. Na konci som to doťukal tvrdým drevom až po značku. Na čerpadle je šípka a na matici je jeden výstupok väččší. Tieto dve značky majú byť naproti seba.
Možno táto skúsenosť niekomu pomôže.
Pemag
Návštěvník
Návštěvník
 
Príspevky: 4
Registrovaný: Sob 3. Máj 2008, 16:34
Bydlisko: Trenčín , Slovensko
Vůz: Xsara II. 1,4 r.v.2002

Výměna matice (palivové nádrže)

Poslaťod zdepapepa » Štv 8. Máj 2014, 8:15

Zdravím, chtěl bych se zeptat na co je dávat pozor při výměně matice na palivové nádrži. Původní matice mi totiž trochu praskla a po dojezdu přes ní unikne vždycky nějaká kapka benzínu a jelikož je to pod pravou zadní sedačkou, tak smrdí během jízdy i celé auto. Nová matice mi dojde zítra, myslíte, že jí stačím vyměnit normálně doma? Nebo mám radši zajet do servisu?
zdepapepa
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 17
Registrovaný: Sob 23. Apr 2011, 10:46
Bydlisko: ZNOJMO
Vůz: CITROEN Xsara 1.6 3dv. (1999)

Re: Demontáž palivového čerpadla z nádrže. ne picasso

Poslaťod Cvrček » Štv 8. Máj 2014, 18:52

Stará matice bude potřeba pravděpodobně odrazit. A pravděpodobně ti praskne. Pak už půjde vytočit. Pak nasadíš novou matici a utáhneš. Dej si pozor,aby jsi neskřípnul těsnění,co tam pod ní je. A pořádně dotáhnout.
Obrázok
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Obrázok užívateľa
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 4546
Registrovaný: Štv 7. Jún 2007, 10:33
Bydlisko: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: Demontáž palivového čerpadla z nádrže. ne picasso

Poslaťod jmlcoch » Ned 30. Nov 2014, 20:56

vena garážmistr píše:6) A začneme povolovat převlečnou matici. Jde zpravidla velmi ztuha (dvakrát jsem to dělal) takže nejlépe přes prkénko malým kladívkem poklepávat až do odražení matice. Jak je odražená, jednou rukou čerpadlo zvrchu tlačíme do nádrže a druhou již skoro volně povolíme matici. Při poklepávání pozor, ty výlisky pro lepší uchopení praskaj, takže se snažíme prkénko zapřít co nejblíže spodní hraně (nejsilnější místo)


Véno nebo ostatní - nenašli jste náhodou prosím někde kód té matice? Já to jednou čistil a snad 70% ulámal.. Teď mi přestal fungovat plovák pro ukazatel paliva v nádrži, musím to zkontrolovat, ale než začnu, musím mít náhradní matici.... je zima, na 100% se to rozletí :(
aktuálně:
C5 2,0HDi 80kW r.v. 2004 a FIAT Panda 1,2 44kW 2005

kdysi: Ford Fiesta IV 1,3 37kW r.v.2002, Xsara N2 break 2,0 HDI 66kw rv.2001, Fiat Palio 1,7TD 51kW r.v.1997, Ford Fiesta IV 1,25 16V, Seat Toledo 1L 1,9D; Renault 19 1,8; Renault 25 2,2; Seat Toledo 1L 1,9D; Opel corsa 1,2
jmlcoch
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1022
Registrovaný: Pia 16. Sep 2011, 12:02
Bydlisko: Žarošicko
Vůz: C5 2,0HDi 80kW r.2004

Re: Demontáž palivového čerpadla z nádrže. ne picasso

Poslaťod rosta12345 » Ned 30. Nov 2014, 21:15

podle vin kodu bys to měl najít na http://service.citroen.com/
EX: Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009 Obrázok
Obrázok užívateľa
rosta12345
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 1948
Registrovaný: Sob 6. Jún 2009, 19:07
Bydlisko: Dolní Domaslavice
Vůz: EX:Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009

Re: Demontáž palivového čerpadla z nádrže. ne picasso

Poslaťod Cvrček » Ned 30. Nov 2014, 21:37

1531 20 objímka palivové nádrže 69,61Kč
Stačí? :wink:
Obrázok
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Obrázok užívateľa
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 4546
Registrovaný: Štv 7. Jún 2007, 10:33
Bydlisko: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: Demontáž palivového čerpadla z nádrže. ne picasso

Poslaťod jmlcoch » Pon 1. Dec 2014, 7:55

supr čupr, díky!
_ok_
aktuálně:
C5 2,0HDi 80kW r.v. 2004 a FIAT Panda 1,2 44kW 2005

kdysi: Ford Fiesta IV 1,3 37kW r.v.2002, Xsara N2 break 2,0 HDI 66kw rv.2001, Fiat Palio 1,7TD 51kW r.v.1997, Ford Fiesta IV 1,25 16V, Seat Toledo 1L 1,9D; Renault 19 1,8; Renault 25 2,2; Seat Toledo 1L 1,9D; Opel corsa 1,2
jmlcoch
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1022
Registrovaný: Pia 16. Sep 2011, 12:02
Bydlisko: Žarošicko
Vůz: C5 2,0HDi 80kW r.2004


Späť na Návody a postupy

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 2 hostia