Demontáž palivového čerpadla z nádrže. ne picasso
Napísal: Pon 1. Nov 2010, 7:28
Před samotnou akcí, pokud ji postupujem z preventivních důvodů, je dobré vyjet nádrž co nejvíce. Pokud se demontáž stala akutní při plném stavu paliva, je nutno přibrat více nářadí. Považuji se za zručnějšího mechanika, tudíž pokud by měl doplnující otázky, jen na mě.
1) Odklopíme sedák zadního sedadla, za spolujezdcem na podlaze je říznutý koberec, tímto výřezem se dostaneme ke krytu v podlaze.
2) Odšroubujeme plechový kryt a jsme u samotného čerpadla.
3) Zakryjeme si interiér vhodným prostředkem, abychom si ho nepotřísnili naftou, taktéž očistíme co nejlépe pracovní prostor okolo čerpadla abychom si nepřidělali práci tím, že nám spadne nějaké smetí do nádrže.
4) Odpojíme palivo hadičky a je dobré alespoň papírovou páskou si přelepit výstupy z čerpadla. Moc to nedrží, ale nedostane se tam nějaká nečistota pokud ho chceme jen čistit. V okamžiku, kdy je čerpadlo KO, nemá toto cenu.
5) Rozpojíme elekrickou přípojku
6) A začneme povolovat převlečnou matici. Jde zpravidla velmi ztuha (dvakrát jsem to dělal) takže nejlépe přes prkénko malým kladívkem poklepávat až do odražení matice. Jak je odražená, jednou rukou čerpadlo zvrchu tlačíme do nádrže a druhou již skoro volně povolíme matici. Při poklepávání pozor, ty výlisky pro lepší uchopení praskaj, takže se snažíme prkénko zapřít co nejblíže spodní hraně (nejsilnější místo)
7) Čerpadlo je volné. Před vyjmutím je dobré si nachystat menší kbelík nebo podobnou nádobu, kterou v okamžiku vyjmutí vrazíme pod čerpadlo, abychom se zbytečně nezlili naftou, a opatrně ho vyvlékneme z nádrže. POZOR, má na sobě ramínko plováku, tudíž trochu rubikovka, aby se plovák neohnul.
Montáž se provádí opačně. Jen malé varování - pokud budete nuceni provést výměnu v létě v horkých dnech a nebudete mít k dispozici okamžitě nebo ještě ten den náhradní čerpadlo, tak k identifikaci stačí ty čísla z vrchu přístupná, osobně bych to tedy rozebral až po sehnání jiného čerpadla. Já jsem rozebral a pak teprve sháněl, a než došlo náhradní, tak uběhly tři dny, za které se zešišatělo hrdlo se závitem a matice takže to do sebe nechtělo pásnout. Nakonec jsem ji musel přeříznout pilkou na železo, aby se roztáhla, nasadit na závit, přepáskovat ESKA páskou a pak dotáhnout. Ale i toto řešení drží, jezdíme s tím už přes rok a nekápne nikde nic. Celá operace trvá do cca 4 hodin Foto bohužel nemám, neb v té době jsem nepřemyšlel tak, jako že by bylo dobré si postup fotit. Ale myslím si, že opravdu je věc tak jednoduchá, že není třeba návodových fotek.
1) Odklopíme sedák zadního sedadla, za spolujezdcem na podlaze je říznutý koberec, tímto výřezem se dostaneme ke krytu v podlaze.
2) Odšroubujeme plechový kryt a jsme u samotného čerpadla.
3) Zakryjeme si interiér vhodným prostředkem, abychom si ho nepotřísnili naftou, taktéž očistíme co nejlépe pracovní prostor okolo čerpadla abychom si nepřidělali práci tím, že nám spadne nějaké smetí do nádrže.
4) Odpojíme palivo hadičky a je dobré alespoň papírovou páskou si přelepit výstupy z čerpadla. Moc to nedrží, ale nedostane se tam nějaká nečistota pokud ho chceme jen čistit. V okamžiku, kdy je čerpadlo KO, nemá toto cenu.
5) Rozpojíme elekrickou přípojku
6) A začneme povolovat převlečnou matici. Jde zpravidla velmi ztuha (dvakrát jsem to dělal) takže nejlépe přes prkénko malým kladívkem poklepávat až do odražení matice. Jak je odražená, jednou rukou čerpadlo zvrchu tlačíme do nádrže a druhou již skoro volně povolíme matici. Při poklepávání pozor, ty výlisky pro lepší uchopení praskaj, takže se snažíme prkénko zapřít co nejblíže spodní hraně (nejsilnější místo)
7) Čerpadlo je volné. Před vyjmutím je dobré si nachystat menší kbelík nebo podobnou nádobu, kterou v okamžiku vyjmutí vrazíme pod čerpadlo, abychom se zbytečně nezlili naftou, a opatrně ho vyvlékneme z nádrže. POZOR, má na sobě ramínko plováku, tudíž trochu rubikovka, aby se plovák neohnul.
Montáž se provádí opačně. Jen malé varování - pokud budete nuceni provést výměnu v létě v horkých dnech a nebudete mít k dispozici okamžitě nebo ještě ten den náhradní čerpadlo, tak k identifikaci stačí ty čísla z vrchu přístupná, osobně bych to tedy rozebral až po sehnání jiného čerpadla. Já jsem rozebral a pak teprve sháněl, a než došlo náhradní, tak uběhly tři dny, za které se zešišatělo hrdlo se závitem a matice takže to do sebe nechtělo pásnout. Nakonec jsem ji musel přeříznout pilkou na železo, aby se roztáhla, nasadit na závit, přepáskovat ESKA páskou a pak dotáhnout. Ale i toto řešení drží, jezdíme s tím už přes rok a nekápne nikde nic. Celá operace trvá do cca 4 hodin Foto bohužel nemám, neb v té době jsem nepřemyšlel tak, jako že by bylo dobré si postup fotit. Ale myslím si, že opravdu je věc tak jednoduchá, že není třeba návodových fotek.