Výměna palivového filtru 2.0 HDi

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Výměna palivového filtru 2.0 HDi

Poslaťod MP » Pia 11. Feb 2011, 13:08

Fotky jsou z motoru 2.0 HDi 80 kW se vstřikováním BOSCH , a z C5 , ale na Xsaře to bude stejný nebo s minimálníma rozdílama .
První viditelnej rozdíl může být v tělese filtru . Tento filtr má víčko zavřené takovým vroubkovaným kroužkem a jako vložka se používá tento filtr:
http://www.e-cat.cz/p-3173628/citroen/c5-kombi-break-06-01-08-04/2-0-hdi-1997ccm-80kw-109hp-06-01-08-04/motor/filtry/palivove-filtry/palivovy-filtr-febi.html?cPath=61_196786_3092938_3097879_3097880_3097883
Obrázok
Někdo může mít víčko filtru s šestihranem na klíč ( foto dole ) a tam je použitej tento filtr:
http://www.e-cat.cz/p-1391124/citroen/c5-kombi-break-06-01-08-04/2-0-hdi-1997ccm-80kw-109hp-06-01-08-04/motor/filtry/palivove-filtry/filtr-palivovy-mann.html?cPath=61_196786_3092938_3097879_3097880_3097883
Obrázok
Sundáme plastovej kryt motoru:

Obrázok

Obrázok

Odpojíme tři palivový hadičky z víčka filtru a rozpojíme konektor . Vývody na víčku zacpeme špunty co jsou součástí balení filtru .

Obrázok

Povolíme vroubkovaný kroužek na víčku . Rukou to asi nepůjde , já použil na chycení víčka starý řemen variátoru z Burgmana , stejně dobře poslouží starej rozvoďák .

Obrázok

Filtr s vložkou :

Obrázok

Víčko se zašpuntovanými otvory:

Obrázok

Víčko zespodu - otvor je taky zacpanej špuntíkem z balení filtru:

Obrázok

Stříkačkou odsajem naftu z tělesa filtru , nebo ji vypustíme šroubkem na odpouštění vody - povolíme zespodu . Je na něm hadička , tak vypustit do skleničky . Vytřít vnitřek filtru , jestli tam nejsou usazeniny ( já tam žádnej bordel neměl ) . Vložit novou vložku . Dát nové těsnění pod víčko filtru - je součástí balení . Zašroubovat víčko . Připojit hadičky , konektor . Toť vše . Zapnul jsem zapalování , počkal až se naplní filtr . Nastartováno na brnknutí .

Obrázok

Obrázok

Ještě přidám foto tělesa filtru , který má na víčku šestihran na 22 klíč , povoluje se pootočením o 45° .
Foto pořídil
vena garažmistr na svém Berlingu ... může se v detailech lišit od Xsary :Obrázok

Obrázok
Naposledy upravil MP dňa Pia 11. Feb 2011, 18:57, celkovo upravené 2
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Obrázok
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Obrázok užívateľa
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 4285
Registrovaný: Pon 16. Jan 2006, 14:45
Bydlisko: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011 (ex: Xsara 1.9 TD - 1998 , C5 Break 2.0 HDi - 2004 )

Re: Výměna palivového filtru 2.0 HDi

Poslaťod MP » Pia 11. Feb 2011, 22:55

http://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_eur/index.html?ktlg_page=1&ktlg_lang=6
Tak jsem si našel jakej potřebuju . Vím že mám vstřikování BOSCH , koupil jsem PU922x a hle.... byl tam PU830x , přičemž v katalogu píšou že je to pro SIEMENS . Nakonec ten PU922x jsem prodal kolegovi v práci do C5 , kterej má taky BOSCH ( C5 o tři roky starší než moje ) .
No a podle servis.citroen.com a zadání svého VIN mám BOSCH , a ten filtr tam je ten správnej . Takže asi nebylo podstatný SIEMENS vs. BOSCH .
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Obrázok
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Obrázok užívateľa
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 4285
Registrovaný: Pon 16. Jan 2006, 14:45
Bydlisko: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011 (ex: Xsara 1.9 TD - 1998 , C5 Break 2.0 HDi - 2004 )

Re: Výměna palivového filtru 2.0 HDi

Poslaťod karlos3007 » Sob 9. Apr 2011, 18:45

Zdravim.
Mám dotaz jak odpojím hadičky? je to nějaká rychlospojka, ještě jsem to neštudoval na výměnu se chystám.
Mám stejné tělo filtru jako MP. XSARA 2.0 66 kw.
Co se týká toho balónku tak nezáleží na tom jestli je to SIMENS nebo BOSCH, ale na kilowatech.
66 kw nemá čerpadlo v nádrži (proto ten balónek).
Obrázok užívateľa
karlos3007
Návštěvník
Návštěvník
 
Príspevky: 1
Registrovaný: Sob 9. Apr 2011, 18:27
Bydlisko: Lnáře
Vůz: XSARA 2.0 HDI(66kw)

Re: Výměna palivového filtru 2.0 HDi

Poslaťod Cvrček » Sob 9. Apr 2011, 18:58

Hadičky jsou zakončeny rychlospojkami. Stačí stisknout tu barevnou plušku,co tam je a hadičku vytáhnout. A s tím,čerpadlem v nádrži budu rozhodně oponovat. Mám 66kW, systém Bosch a čerpadlo je v nádrži stoprocentně.
Obrázok
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Obrázok užívateľa
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 4546
Registrovaný: Štv 7. Jún 2007, 10:33
Bydlisko: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: Výměna palivového filtru 2.0 HDi

Poslaťod MP » Ned 10. Apr 2011, 12:53

Já mám dle VINka na service citroën com vstřikování BOSCH ( i v reálu na autě ) a podle toho jsem původně kupoval filtr . Až při výměně jsem zjistil že potřebuji vložku co se používala na SIEMENS ... to tam flákali podle toho co jim přišlo pod ruku . Kolega z práce má taky BOSCH a má tam jinej filtr . A balónek taky nemáme ( 2.0 HDi - 80 kW ) .
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Obrázok
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Obrázok užívateľa
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 4285
Registrovaný: Pon 16. Jan 2006, 14:45
Bydlisko: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011 (ex: Xsara 1.9 TD - 1998 , C5 Break 2.0 HDi - 2004 )

Re: Výměna palivového filtru 2.0 HDi

Poslaťod MP » Pon 11. Apr 2011, 7:25

Otvírat ho nemusíš , stačí se kouknout pod ten plast na motoru jaký má filtr víčko - jestli to s vroubkovaným kroužkem ( filtr PU830x ) , nebo se šestihranem na klíč ( PU922x ). To značení je MANN HUMEL , pokud chceš jinou značku tak si najdi jejich označení . Psal jsem to hned v prvním příspěvku .
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Obrázok
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Obrázok užívateľa
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 4285
Registrovaný: Pon 16. Jan 2006, 14:45
Bydlisko: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011 (ex: Xsara 1.9 TD - 1998 , C5 Break 2.0 HDi - 2004 )

Re: Výměna palivového filtru 2.0 HDi

Poslaťod viteon » Štv 19. Máj 2011, 19:59

promazáno - sem patří návody a postupy
Obrázok užívateľa
viteon
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 3753
Registrovaný: Pia 15. Júl 2005, 8:46
Bydlisko: BRNO, 209km od Dolní Lutyně
Vůz: (A-C4 1,6ka) + (V-C-HR 1,2ka)

Re: Výměna palivového filtru 2.0 HDi

Poslaťod Rabbit » Str 1. Feb 2012, 12:31

možes mi prosim ukazat kde je vypustny sroub u toho modelu druheho jak mas ty dva obrazky nejak ho nemuzu najit diky
Rabbit
Návštěvník
Návštěvník
 
Príspevky: 7
Registrovaný: Str 11. Jan 2012, 17:08
Bydlisko: Židlochovice
Vůz: Xsara picasso 2.0HDI

Re: Výměna palivového filtru 2.0 HDi

Poslaťod Cvrček » Str 1. Feb 2012, 12:39

Výpustný šroub by měl být dole,ze předu. Měl bys ho mít přímo před sebou. Ale já osobně jsem vyndal celý ten spodek (je jen nacvaknutej) a pořádně jsem ho vymyl mimo auto.
Obrázok
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Obrázok užívateľa
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 4546
Registrovaný: Štv 7. Jún 2007, 10:33
Bydlisko: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: Výměna palivového filtru 2.0 HDi

Poslaťod Rabbit » Str 1. Feb 2012, 15:57

kolik tam ma pak natyct nafty nateklo mi tak 3 deci a auto nechce nastartovat neodvzdusnuje se to nejak
Rabbit
Návštěvník
Návštěvník
 
Príspevky: 7
Registrovaný: Str 11. Jan 2012, 17:08
Bydlisko: Židlochovice
Vůz: Xsara picasso 2.0HDI

Re: Výměna palivového filtru 2.0 HDi

Poslaťod Hrnča » Str 1. Feb 2012, 16:49

Odvzdušnit by se to mělo samo. Zkus několikrát nechat natáhnout naftu z nádrže pokud máš vstřikování Bosch. Pokud máš Siemense, tak napumpuj balónkem. A tuším do tý doby než začne jít ztuha? Balonek jsem neměl...
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázok
Obrázok užívateľa
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 2703
Registrovaný: Uto 25. Sep 2007, 16:54
Bydlisko: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Re: Výměna palivového filtru 2.0 HDi

Poslaťod Tomat » Str 8. Feb 2012, 11:52

Měl bych dotaz. Mám ten 2.typ filtru - na šestihran jen s dvěma hadičkama na víčku. Koupil jsem novou vložku a v balení s ní bylo těsnění. Takovej velkej o-kroužek. Když jsem svůj filtr rozebral, žádný podobný těsnění jsem nenašel. Upřímně řečeno moc nechápu jak to víčko vlastně těsní. Nemáte s tím někdo zkušenost? V mym původnim byla taková velká plechová pružná podložka, která jakoby tlačila na vložku filtru a víčko.
Tomat
Návštěvník
Návštěvník
 
Príspevky: 2
Registrovaný: Str 8. Feb 2012, 10:15
Bydlisko: Ml.Boleslav
Vůz: Xsara picasso 2.0 HDI

Re: Výměna palivového filtru 2.0 HDi

Poslaťod Cvrček » Str 8. Feb 2012, 15:31

To těsnění patří pod víčko.
Obrázok
Obrázok
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Obrázok užívateľa
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 4546
Registrovaný: Štv 7. Jún 2007, 10:33
Bydlisko: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: Výměna palivového filtru 2.0 HDi

Poslaťod Tomat » Pia 10. Feb 2012, 7:49

Moc díky za obrázek. Nakonec jsem to díky tomu našel. O-kroužek se musí převlíknout přes hrdlo kalíšku filtru. Ten starej jak byl zmrzlej a už neměl kulatý průměr vypadal jako součást kalíšku a tak jsem ho úplně přehlíd. Nicméně po výměně se mi stejně nepodařilo nastartovat. Podávací čerpadlo v nádrži má takovej vysokej bzučivej zvuk, jakoby jelo naprázdno. V nádrži mám tak 25 litrů.
Je možný, že by nafta zamrzla při -10°C i někde v nádrži?
Tomat
Návštěvník
Návštěvník
 
Príspevky: 2
Registrovaný: Str 8. Feb 2012, 10:15
Bydlisko: Ml.Boleslav
Vůz: Xsara picasso 2.0 HDI

Re: Výměna palivového filtru 2.0 HDi

Poslaťod Cvrček » Pia 10. Feb 2012, 18:49

Dostáváme se jiínam od původního tématu. Takže tě nejdříve poprosím,aby jsi pokračoval v jiném,vhodnějším tématu. A jednoduše odpovím. Ano,je to možné.
Obrázok
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Obrázok užívateľa
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 4546
Registrovaný: Štv 7. Jún 2007, 10:33
Bydlisko: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001


Späť na Návody a postupy

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 2 hostia