Stránka 1 z 1

Výměna palivového filtru 2.0 HDi

PoslaťNapísal: Pia 11. Feb 2011, 13:08
od MP
Fotky jsou z motoru 2.0 HDi 80 kW se vstřikováním BOSCH , a z C5 , ale na Xsaře to bude stejný nebo s minimálníma rozdílama .
První viditelnej rozdíl může být v tělese filtru . Tento filtr má víčko zavřené takovým vroubkovaným kroužkem a jako vložka se používá tento filtr:
http://www.e-cat.cz/p-3173628/citroen/c5-kombi-break-06-01-08-04/2-0-hdi-1997ccm-80kw-109hp-06-01-08-04/motor/filtry/palivove-filtry/palivovy-filtr-febi.html?cPath=61_196786_3092938_3097879_3097880_3097883
Obrázok
Někdo může mít víčko filtru s šestihranem na klíč ( foto dole ) a tam je použitej tento filtr:
http://www.e-cat.cz/p-1391124/citroen/c5-kombi-break-06-01-08-04/2-0-hdi-1997ccm-80kw-109hp-06-01-08-04/motor/filtry/palivove-filtry/filtr-palivovy-mann.html?cPath=61_196786_3092938_3097879_3097880_3097883
Obrázok
Sundáme plastovej kryt motoru:

Obrázok

Obrázok

Odpojíme tři palivový hadičky z víčka filtru a rozpojíme konektor . Vývody na víčku zacpeme špunty co jsou součástí balení filtru .

Obrázok

Povolíme vroubkovaný kroužek na víčku . Rukou to asi nepůjde , já použil na chycení víčka starý řemen variátoru z Burgmana , stejně dobře poslouží starej rozvoďák .

Obrázok

Filtr s vložkou :

Obrázok

Víčko se zašpuntovanými otvory:

Obrázok

Víčko zespodu - otvor je taky zacpanej špuntíkem z balení filtru:

Obrázok

Stříkačkou odsajem naftu z tělesa filtru , nebo ji vypustíme šroubkem na odpouštění vody - povolíme zespodu . Je na něm hadička , tak vypustit do skleničky . Vytřít vnitřek filtru , jestli tam nejsou usazeniny ( já tam žádnej bordel neměl ) . Vložit novou vložku . Dát nové těsnění pod víčko filtru - je součástí balení . Zašroubovat víčko . Připojit hadičky , konektor . Toť vše . Zapnul jsem zapalování , počkal až se naplní filtr . Nastartováno na brnknutí .

Obrázok

Obrázok

Ještě přidám foto tělesa filtru , který má na víčku šestihran na 22 klíč , povoluje se pootočením o 45° .
Foto pořídil
vena garažmistr na svém Berlingu ... může se v detailech lišit od Xsary :Obrázok

Obrázok

Re: Výměna palivového filtru 2.0 HDi

PoslaťNapísal: Pia 11. Feb 2011, 22:55
od MP
http://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_eur/index.html?ktlg_page=1&ktlg_lang=6
Tak jsem si našel jakej potřebuju . Vím že mám vstřikování BOSCH , koupil jsem PU922x a hle.... byl tam PU830x , přičemž v katalogu píšou že je to pro SIEMENS . Nakonec ten PU922x jsem prodal kolegovi v práci do C5 , kterej má taky BOSCH ( C5 o tři roky starší než moje ) .
No a podle servis.citroen.com a zadání svého VIN mám BOSCH , a ten filtr tam je ten správnej . Takže asi nebylo podstatný SIEMENS vs. BOSCH .

Re: Výměna palivového filtru 2.0 HDi

PoslaťNapísal: Sob 9. Apr 2011, 18:45
od karlos3007
Zdravim.
Mám dotaz jak odpojím hadičky? je to nějaká rychlospojka, ještě jsem to neštudoval na výměnu se chystám.
Mám stejné tělo filtru jako MP. XSARA 2.0 66 kw.
Co se týká toho balónku tak nezáleží na tom jestli je to SIMENS nebo BOSCH, ale na kilowatech.
66 kw nemá čerpadlo v nádrži (proto ten balónek).

Re: Výměna palivového filtru 2.0 HDi

PoslaťNapísal: Sob 9. Apr 2011, 18:58
od Cvrček
Hadičky jsou zakončeny rychlospojkami. Stačí stisknout tu barevnou plušku,co tam je a hadičku vytáhnout. A s tím,čerpadlem v nádrži budu rozhodně oponovat. Mám 66kW, systém Bosch a čerpadlo je v nádrži stoprocentně.

Re: Výměna palivového filtru 2.0 HDi

PoslaťNapísal: Ned 10. Apr 2011, 12:53
od MP
Já mám dle VINka na service citroën com vstřikování BOSCH ( i v reálu na autě ) a podle toho jsem původně kupoval filtr . Až při výměně jsem zjistil že potřebuji vložku co se používala na SIEMENS ... to tam flákali podle toho co jim přišlo pod ruku . Kolega z práce má taky BOSCH a má tam jinej filtr . A balónek taky nemáme ( 2.0 HDi - 80 kW ) .

Re: Výměna palivového filtru 2.0 HDi

PoslaťNapísal: Pon 11. Apr 2011, 7:25
od MP
Otvírat ho nemusíš , stačí se kouknout pod ten plast na motoru jaký má filtr víčko - jestli to s vroubkovaným kroužkem ( filtr PU830x ) , nebo se šestihranem na klíč ( PU922x ). To značení je MANN HUMEL , pokud chceš jinou značku tak si najdi jejich označení . Psal jsem to hned v prvním příspěvku .

Re: Výměna palivového filtru 2.0 HDi

PoslaťNapísal: Štv 19. Máj 2011, 19:59
od viteon
promazáno - sem patří návody a postupy

Re: Výměna palivového filtru 2.0 HDi

PoslaťNapísal: Str 1. Feb 2012, 12:31
od Rabbit
možes mi prosim ukazat kde je vypustny sroub u toho modelu druheho jak mas ty dva obrazky nejak ho nemuzu najit diky

Re: Výměna palivového filtru 2.0 HDi

PoslaťNapísal: Str 1. Feb 2012, 12:39
od Cvrček
Výpustný šroub by měl být dole,ze předu. Měl bys ho mít přímo před sebou. Ale já osobně jsem vyndal celý ten spodek (je jen nacvaknutej) a pořádně jsem ho vymyl mimo auto.

Re: Výměna palivového filtru 2.0 HDi

PoslaťNapísal: Str 1. Feb 2012, 15:57
od Rabbit
kolik tam ma pak natyct nafty nateklo mi tak 3 deci a auto nechce nastartovat neodvzdusnuje se to nejak

Re: Výměna palivového filtru 2.0 HDi

PoslaťNapísal: Str 1. Feb 2012, 16:49
od Hrnča
Odvzdušnit by se to mělo samo. Zkus několikrát nechat natáhnout naftu z nádrže pokud máš vstřikování Bosch. Pokud máš Siemense, tak napumpuj balónkem. A tuším do tý doby než začne jít ztuha? Balonek jsem neměl...

Re: Výměna palivového filtru 2.0 HDi

PoslaťNapísal: Str 8. Feb 2012, 11:52
od Tomat
Měl bych dotaz. Mám ten 2.typ filtru - na šestihran jen s dvěma hadičkama na víčku. Koupil jsem novou vložku a v balení s ní bylo těsnění. Takovej velkej o-kroužek. Když jsem svůj filtr rozebral, žádný podobný těsnění jsem nenašel. Upřímně řečeno moc nechápu jak to víčko vlastně těsní. Nemáte s tím někdo zkušenost? V mym původnim byla taková velká plechová pružná podložka, která jakoby tlačila na vložku filtru a víčko.

Re: Výměna palivového filtru 2.0 HDi

PoslaťNapísal: Str 8. Feb 2012, 15:31
od Cvrček
To těsnění patří pod víčko.
Obrázok

Re: Výměna palivového filtru 2.0 HDi

PoslaťNapísal: Pia 10. Feb 2012, 7:49
od Tomat
Moc díky za obrázek. Nakonec jsem to díky tomu našel. O-kroužek se musí převlíknout přes hrdlo kalíšku filtru. Ten starej jak byl zmrzlej a už neměl kulatý průměr vypadal jako součást kalíšku a tak jsem ho úplně přehlíd. Nicméně po výměně se mi stejně nepodařilo nastartovat. Podávací čerpadlo v nádrži má takovej vysokej bzučivej zvuk, jakoby jelo naprázdno. V nádrži mám tak 25 litrů.
Je možný, že by nafta zamrzla při -10°C i někde v nádrži?

Re: Výměna palivového filtru 2.0 HDi

PoslaťNapísal: Pia 10. Feb 2012, 18:49
od Cvrček
Dostáváme se jiínam od původního tématu. Takže tě nejdříve poprosím,aby jsi pokračoval v jiném,vhodnějším tématu. A jednoduše odpovím. Ano,je to možné.