Stránka 1 z 2

Zaslepenie EGR na 2HDI 80kw

PoslaťNapísal: Sob 18. Jún 2011, 20:10
od driversk
Podarilo sa mi úspešne zaslepiť EGR ventil na mojom HDI 80 kw.
nakolko na tomto motore je EGR velmi neprístupný rozhodol som sa ho zaslepiť až na vstupe do sania motora.
Práca je to cca na 1 hodinu..
-odpojiť hadicu z intercoolera na strane podtlakovej škrtiacej klapky
-zdemontovať škrtiacu klapku
-poodpájať podtlakové hadice ktoré prekážajú
-zdemontovať koleno za klapkou 2x matica M8, 2x imbus skrutka č.4 obr.č1
-vybrať plechové tesnenie na výstupe z potrubia EGR ( bacha nech vám nespadne do motora ) obr.č2
-vyrobiť nové plechové tesnene bez otvoru ( ja som použil pozinkovaný plech ) obr.č2
-nakoniec všetko opačným spôsobom zmontovať

Použil som ešte kvoli tesnosti na spoje - teplote odolný silikon.
Výsledok :
BSI z tým nema žiadny problém, nesvieti žiadna výstražná kontrolka, žiadna chybová hláška a nieje problém ani na diagnostike.
Priemerná dlhodobá spotreba podľa palubáku pred- 6,6l / po 6,4l.
Pocitovo lepšia akcelerácia a kludnejší chod motora od 2000 do 3000 ot/min. Nečakajte zázrak :)
Ak by ste sa rozhodli EGR neskôr pripojiť naspeť- tak je predtým nutné vyčistiť EGR ventil a potrubie, pretože inak by ste si pustili všetky tie usadené mazlavé sračky do motora !!! obr.č3
Jediný problém môže nastať na emisnej kontrole - nemusí mať predpísané emísne hodnoty !
Ak sa do toho niekto pustí rád poradím.



Obrázok

Obrázok

Obrázok

Re: Zaslepenie EGR na 2HDI 80kw

PoslaťNapísal: Ned 19. Jún 2011, 7:55
od Škopek
Co tě k zaslepení EGR vedlo,nějaké problémy s motorem?Nebo jen tak? Já nad tím taky uvažuji.

Re: Zaslepenie EGR na 2HDI 80kw

PoslaťNapísal: Str 22. Jún 2011, 22:15
od davados
U 66kw se to taky dá obejít neprůchozí podložkou? taky ho tam nechci.Katalyzátor už taky nemám :oops:

Re: Zaslepenie EGR na 2HDI 80kw

PoslaťNapísal: Štv 23. Jún 2011, 5:47
od viteon
66kW téma je tady viewtopic.php?f=55&t=8189

Re: Zaslepenie EGR na 2HDI 80kw

PoslaťNapísal: Pon 27. Jún 2011, 9:37
od driversk
Škopek píše:Co tě k zaslepení EGR vedlo,nějaké problémy s motorem?Nebo jen tak? Já nad tím taky uvažuji.


Asi len tak :) Problémy z motorom som nemal, robil som to kvoli nižšej spotrebe a ako prevenciu do budúcna ...
Jazdím z autom večšinou večšie dialky a týmto predídem prípadným, neželaným poruchám EGR keď to je najmenej potrebné...

Re: Zaslepenie EGR na 2HDI 80kw

PoslaťNapísal: Pon 27. Jún 2011, 10:05
od MP
driversk: Nemohl by jsi prosím oměřit to těsnění co jsi vyndal a doplnil rozměry do obrázku záslepky . Aby to případnej zájemce nemusel demontovat , dělat těsnění a pak skládat ... je lepší to mít vyrobený ( třeba v práci ) a jen přehodit . Děkuji .
Obrázok

Re: Zaslepenie EGR na 2HDI 80kw

PoslaťNapísal: Pon 27. Jún 2011, 19:09
od driversk
Samozrejme - tu sú rozmery :
Obrázok

Re: Zaslepenie EGR na 2HDI 80kw

PoslaťNapísal: Pia 6. Apr 2012, 10:33
od empík
Ak sa mýlim tak ma opravte, ale myslím si, že aspoň pri 80kW motore je potrebné ešte zablokovať škrtiacu klapku a to buď mechanicky aby bola stále otvorená alebo zaslepením podtakovej hadičky ku klapke. Z princípu EGR ventilu mi totiž vychádza, že škrtiaca klapka sa pri otvorení EGR ventilu musí privrieť aby sa presmerované nasávanie vzduchu do motora. Pri zaslepení EGR ventilu sa zmenší dodávka vzduchu do motora pokiaľ klapka nie je blokovaná.

Re: Zaslepenie EGR na 2HDI 80kw

PoslaťNapísal: Pon 9. Apr 2012, 18:31
od MP
Napadlo mě , jestli nebude lepší zaslepit to pod EGR . Takhle se to sice nedostane do sání , ale ty spaliny a ten bordel ze bude "zastavovat" o tu záslepku a zůstávat v potrubí a pak zasviní i samotnej ventil , kterej asi pak přestane "chodit" . Zaslepením pod EGR by se do něj ani nic nedostalo , a chodil by v čistém potrubí . Já vím ... je tam téměř nemožnej přístup , a navíc matičky zarezlý ... A taky by se ty spaliny nedostali až do výměníku přes kterej jde voda do topení ( nebo z topení ) .

Re: Zaslepenie EGR na 2HDI 80kw

PoslaťNapísal: Uto 17. Apr 2012, 22:01
od driversk
To áno - máš pravdu, no nechce sa mi vyťahovať motor kvôli zaslepeniu EGR hnet na vtupe spalín do venilu.
Je tam totálne nemožný prístup. :shock:

Re: Zaslepenie EGR na 2HDI 80kw

PoslaťNapísal: Štv 19. Apr 2012, 10:31
od MP
Tak jsem to dnes také zaslepil , stejně jako ty , opět se mi rozsvítila kontrolka diagnostiky a vypsalo to závadu na EGR . Když jsem to rozdělal bylo to zase neskutečně zasviněný , a to jsem to před dvěma týdnama měl rozebraný a čistil jsem to , najel jsem pár kiláků , takže si myslím že zůstal seknutej v otevřený poloze , a fučelo to přes něj pořád . Pak jsem ještě koukl na hadičku od ovládání EGR a ta byla nějaká naprasklá , tak si myslím že problém byl asi tam , jen jsem si toho měl všimnout dřív ...

Re: Zaslepenie EGR na 2HDI 80kw

PoslaťNapísal: Pia 20. Apr 2012, 12:49
od driversk
Ja už to mám takto zaslepené približne rok, od zaslepenia najazdené asi 10000 km a som úplne bez problémov. Ak nebudeš chcieť niekedy EGR pripojiť nazad, tak myslím že môžeš
aj pokojne zabudnúť že neaký EGR v aute je resp. či je, alebo nieje zanesený.
Neviem ako iný maitelia nafťákov , ale ja pri emisnej kontrole nedovolím motor vytáčať do maxima, no a tým pádom ani nemôžu pracovníci EK namerať pravdivé hodnoty co2.

Re: Zaslepenie EGR na 2HDI 80kw

PoslaťNapísal: Sob 21. Apr 2012, 13:49
od MP
Takže po výměně hadičky ovládání EGR a jeho zaslepení se po cca 10-15 km opět rozsvítila diagnostika + SERVICE a hláška na BC že závada je na EGR . Tak jsem šel záslepku zase vymontovat ( opět mě zase při tom spadl do motoru ořech z goly a matička , takže opět částečná demontáž plastového krytu pod motorem - ořech jsem stejně nenašel :evil: ) . A že si zajedu to nechat smáznout . Ujel jsem cca půl kiláku , píp píp , nějak si to vyhodnotilo že už je to v cajku , kontrolka + SERVICE zhasla , vymazalo se to i v BC v položce DIAGNOSTIKA ... takže radost . Jedinej problém byl tedy v podtlakové hadičce .
Takže Cé 5ka pozná zaslepení EGR a vyhodnotí to jako závadu . Nevím jak , jestli to sleduje emise , tlaky v sání ... nevím .
Jestli EGR chodí ( není seklej ) se dá poznat že při nastartovaným motoru , volnoběžné otáčky , se vytáhne hadička podlakovýho ovládání a je slyšet cvaknutí v EGR - jak se zavře . Při nasazení hadičky opět otevře . Je to slyšet jak si cvaká .

KDYBY NĚKDO CHTĚL ZÁSLEPKU EGR ( dle výše uvedených rozměrů ) TAK MU JI VĚNUJI .

Re: Zaslepenie EGR na 2HDI 80kw

PoslaťNapísal: Sob 21. Apr 2012, 16:59
od Kleki
Tak ja sa hlásim ako prvý , na Vysočine by som si ju vyzdvihol, ak ju nebude chcieť niekto z tvojho okolia.

Re: Zaslepenie EGR na 2HDI 80kw

PoslaťNapísal: Ned 22. Apr 2012, 15:13
od MP
Ak ju bude chtít někdo z okolí , tak je druhej ....
Dám si ji do auta a na srazu se připomeň .