zvyšenie vykonu u HDi nie len chipom

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: zvyšenie vykonu u HDi nie len chipom

Poslaťod empík » Štv 17. Jan 2013, 15:43

Pri prečipovaní to snáď má význam(vykuchanie katalyzátora). Ja som však bol nútený vykuchať katalyzátor na predchádzajúcom aute a bol som prekvapený, že výkon aj spotreba sa zhoršili. Uvedomil a potvrdil som si to až po založení nového katalyzátoru pred STK, že to auto ide lepšie. Ja si to vysvetlujem tým, že ten motor bol stavaný aj nastavený na odpor katalyzátoru (predstih zapaľovania) a tak pri chode bez neho nebol motor v optimálnych podmienkach. :D
Som rád, že ste radi, že som rád...
Obrázok užívateľa
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 1719
Registrovaný: Štv 14. Apr 2011, 11:23
Bydlisko: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: zvyšenie vykonu u HDi nie len chipom

Poslaťod F.I.K » Štv 17. Jan 2013, 16:30

Když už, tak bych ho nahradil trubkou. Nebo bych jí aspon navařil dovnitř, jestli chceš zachovat vzhled kvůli TK třeba. Když ho jen vymlatíš, tak tam budeš mít mnohem širší místo, kde ti plynu budou ztrácet teplotu a rychlost, což ti zrovna k lepšímu výplachu nepomůže. Samozřejmě, že by k tomu bylo vhodný doladit i jednotku.
F.I.K
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 204
Registrovaný: Ned 22. Apr 2012, 12:30
Bydlisko: Horní Pěna
Vůz: Xsara VTS 2,0 1999

Re: zvyšenie vykonu u HDi nie len chipom

Poslaťod mio » Štv 17. Jan 2013, 18:57

empík píše:Pri prečipovaní to snáď má význam(vykuchanie katalyzátora). Ja som však bol nútený vykuchať katalyzátor na predchádzajúcom aute a bol som prekvapený, že výkon aj spotreba sa zhoršili. Uvedomil a potvrdil som si to až po založení nového katalyzátoru pred STK, že to auto ide lepšie. Ja si to vysvetlujem tým, že ten motor bol stavaný aj nastavený na odpor katalyzátoru (predstih zapaľovania) a tak pri chode bez neho nebol motor v optimálnych podmienkach. :D

empik :
Jasné,pokud šlo o atmosféru tak ta potřebuje protitlak,naopak turbo tlačí spaliny ven (co nejrychleji)....... Ke zvyšování výkonu : pozor na další věci , jako je spojka (mě nevydržela ani 10 000 km , následovala koupě jiné sport. a se silnějším přítlačákem).Za nějaký čas šli do kopru i poloosy , (ukroutila se klec v náboji).Samozřejmě je třeba posílit brzdy (kvalitní komponenty).Vyměnit silentbloky na motoru a i na ramenou, pak vše strašně rychle odchází a s návazností se serou i další věci jako např. táhla řazení , praská výfuk atd.K úpravě patří na 100% výfuk a sání (nemám na mysli sport. filtr z e-shopu za 600 kč nebo výfuk "uni" za 1000 kč :mrgreen: )určitě přidat IC pokud jde o turbo a nemá ho a vyměnit hadice sání (tlakovou část) za tvrdší popř i kde to jde za leštěné trubky.Pak se změní chod motoru a hlavně reakce na plyn ,motor přijde pocitově o hodně dravější.Přijde mě docala úsměvné že někdo načipuje auto a řekne tak a teď máš ze 100 koní 200 :mrgreen: .Nemůže a na 100% ani neví v jakém stavu je motor a jestli vůbec dosahuje hodnot předepsaným výrobcem (když ho před úpravou neměl kde vyzkoušet),především když má na tacho 100 nebo i 200 000 km :shock: .Když už upravovat tak od kvalitní firmy která má nějakou zkušenost hlavně z onou značkou a maximálně tak okolo 10 kw !!!. Před přehráním softwaru si změřit pečlivě akceleraci a hlavně pružnost motoru. Pak porovnat s naměřenými hodnotami po přehrání. U turbo D motorů nemá katalyzátor takový vliv (pokud se bavíme o jednoduchém přehrání , žádné drastické změny ) na výkon jako u atmosféry, jeho vyřazením přidáš max. tak 2 kw a hulit bude jak V3S i o dost hlučnější. Postačí vyměnit trubky výfuku za větší průměr (nerez) popř. odstranit střední tlumič aby spaliny mohli lépe proudit ven. Poslední tlumič je podle tvých financí ale můžeš nechat i sériovku na brzdě to udělá velmi málo (brutalní úpravy ,jen roura ale pak je kravál).Všechny kvalitní úpravy lezou strašně do peněz , a za dva roky zjistíš že úpravy tě stály jako dvě auta,spousty času a na brzdě tě zklamou grafem.Když nestačí výkon prodej auto a kup silnější..
Naposledy upravil mio dňa Štv 17. Jan 2013, 19:05, celkovo upravené 1
Obrázok užívateľa
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 1266
Registrovaný: Pon 1. Okt 2007, 19:30
Bydlisko: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: zvyšenie vykonu u HDi nie len chipom

Poslaťod ColinMcRay » Štv 17. Jan 2013, 19:02

Poslední věta hovoří za vše...

Když nestačí výkon prodej auto a kup silnější.. :driv:
ObrázokObrázok
ObrázokObrázok
Obrázok užívateľa
ColinMcRay
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1551
Registrovaný: Sob 16. Jún 2007, 13:12
Bydlisko: OSTRAVA... ke Xsamarádům blíž než se zdá
Vůz: ŠKODA Auto... Simply Rebel

Re: zvyšenie vykonu u HDi nie len chipom

Poslaťod Citroenik » Štv 17. Jan 2013, 19:39

Tak samozrejme ze treba počitat s tym ze treba dat kvalitne veci na podvozok a po čase vymenit tie stare za nove lebo vacsši vykon ich zniči skor , lebo neboli stavane na to.Ale ja chcem spravit novy vyfuk bez stredneho tlmiča a ak by bolo dobre aj bez katalizatoru športovy vyfuk, všetko nerez, pridat Intercooler, silikonove hadice ako aj nerezove trubky tiez na IC, ale obyčajny chip nechcem ze len prehodí mapu a to je všetko chcem ist pekne s tym na brzdu a nech to tam chipuje s tymito vymenenymi vecami ako je vyfuk a pridany IC. Ked by časom odišlo turbo tak dopasovat turbo z Mercedes E 270CDI :lol: . LEn taku radu s akych nerezovych trubiek ako myslim priemerom by ste odporucily vyfuk :kec:
CItroen xsara 2.0hdi r.v 1999,sedan
Citroenik
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 211
Registrovaný: Str 12. Aug 2009, 14:45
Bydlisko: Slovensko,okres Nové Zámky,Veľké Lovce
Vůz: Citroen Xsara 2.0 HDi rv.99

Re: zvyšenie vykonu u HDi nie len chipom

Poslaťod mio » Štv 17. Jan 2013, 20:03

Nevím jaký máš průměr na tvém HDI ale většinou se to dělá tak že změříš trubku výfuku co jde od turba ke katu.Ta mívá větší průměr a ten použiješ na celý výfuk.Zase dát o hodně větší průměr je taky průser, motor ztratí v nízkých ot. ale pak zase požene. Důležité je aby výfuk byl bezešví , bez přechodů,ohybů a spojů. Opravdu dej velký pozor na poslední tlumič , ten to může celé zmrvit .Určitě nejprve vyzkoušej origo...A s turbem opatrně , hlavně s tlakem !
Obrázok užívateľa
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 1266
Registrovaný: Pon 1. Okt 2007, 19:30
Bydlisko: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: zvyšenie vykonu u HDi nie len chipom

Poslaťod Fanatik » Štv 17. Jan 2013, 20:23

K tomu mému chipu bych chtěl ještě podotknout. Já auto nemám na to, abych ho jen ukazoval, po návratu domu 14 dní leštil a jezdil pouze za jasného, sluného dne. V naší rodině musí auto skoro denně, za každého počasí, jezdit a zvládnout jednou za rok cestu do BG a zpátky a to v plném obsazení. Celkem to je asi 20 000 km/rok. Proto je snad srozumitelné, že mi přehrání programu řídící jednotky bohatě stačí. Pro mne je směrodatné, že auto po chipu dokáže jet ustálenou rychlostí , v plném obsazení, bez podřazování i do kopce a to vše za přijatelnou spotřebu (kvedlání se šaltpákou jsem si dost užil v předcházejících autech). Nyní to je pohodové, výkonné, rodinné auto pro cestování i na dlouhé trasy. :wink:
Fanatik
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1362
Registrovaný: Str 22. Sep 2010, 20:33
Bydlisko: Chotěboř
Vůz: Xsara Picasso 2.0HDI 2001-02, Xsara Picasso 1.6i 16V 2007

Re: zvyšenie vykonu u HDi nie len chipom

Poslaťod Citroenik » Štv 17. Jan 2013, 20:47

takze ak som dobre pochopil tak prieber trubky pred katom tasky dat cely vyfuk, ohyb bude treba asi tak či tak a dat to ku koncovemu tlmiču? A Inak aky je seriovy tlak turba? kolko tlači? a o kolko sa da pridat :?:
CItroen xsara 2.0hdi r.v 1999,sedan
Citroenik
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 211
Registrovaný: Str 12. Aug 2009, 14:45
Bydlisko: Slovensko,okres Nové Zámky,Veľké Lovce
Vůz: Citroen Xsara 2.0 HDi rv.99

Re: zvyšenie vykonu u HDi nie len chipom

Poslaťod F.I.K » Štv 17. Jan 2013, 22:41

mio 19:57 - To s tebou moc nesouhlasim, to že atmosféra potřebuje protitlak je starý zažitý mýtus a vubec to neni pravda. Právěže potřebuje co nejlepší výplach a toho s ptotlakem moc dobře nedosáhneš. Samozřejmě, že se ti s lepším výplachem ochudí směs a to se pak musí doladit jinak to pojede hůř než předtim. A to že se ti s lehkým posílenim slabýho HDi začnou nějak drasticky sypat díly okolo taky nesouhlasim. Jednak ten výkon používáš jenom občas a nejezdíš pořád s nohou na podlaze, ale navíc zrovna třeba u xsary o které je tady řeč jsou díly nápravy (ramena, čepy, myslím, že i poloosy) na motorech Td, Hdi a většina i na spoustě dalších naprosto shodný třeba s nejsilnějším modelem 2,0 16v, který má 120kW a to s čiplým HDi-čkem jentak nepřekonáš.

Citroenik - pokud to s těma úpravama myslíš trochu vážně, tak bych na přehazování turba z jiných aut rovnou zapoměl. Větší totiž neznamená hned lepší a může se ti dost snadno stát, že ho vůbec neroztočíš. Neber to jako nějaký rejpání, ale stejně si myslím, že k tý úpravě co tu popisuješ nikdy nedojde. Takovýhle témat je třeba na P-C hromada a když po několikastránkový debatě zakladetel zjistí na kolik vyjde jen ta pitomá úprava softwaru na brzdě, tak na to radši hned zapomene.

Edit: Ale třeba nás tu všechny překvapíš a konečně uvidim nějaký upravený HDi. :-)
F.I.K
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 204
Registrovaný: Ned 22. Apr 2012, 12:30
Bydlisko: Horní Pěna
Vůz: Xsara VTS 2,0 1999

Re: zvyšenie vykonu u HDi nie len chipom

Poslaťod Citroenik » Štv 17. Jan 2013, 23:18

mas pravdu ja by som velmi rad upravil HDi nie len na danych 115 az 120 koni ako sa vacsinou robi u HDis motorom 66kW ale chcem ist vysšie s vykonom pri 150koni a ak sa poddari aj viacej ale čital som na anglickych strankach ze sa to da dosiahnut s original turbom :) A zase ako tu niekto pisal ze výkon ked chcem vacčši ze nech si kupim druhe auto, to uz nieje ono , ja chcem to ze do čoho dam peniaze nech to ma neaky efekt aj vo vykone a nie ze kupim hotove auto s velkym vykonom , ja obdivujem ludi co s auta ako je aj HDi a daju s tych 90PS na 150PS+ a to stoji aj peniaze a zase dalšia vec je to ze xsara je moje najoblubenejšie ako a pretoho aj mam tak nech to sotji čo to stoji . Urobit diesla vykonim to je umenie :driv:

-- přidáno pát 18. led 2013, 18:56 --

a nusia byt nerez dneska som zistoval ohladom tych trubiek a nebolo to na dobrej ceste poradte teda co nechat a co odstranit na vyfuku :kec:
CItroen xsara 2.0hdi r.v 1999,sedan
Citroenik
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 211
Registrovaný: Str 12. Aug 2009, 14:45
Bydlisko: Slovensko,okres Nové Zámky,Veľké Lovce
Vůz: Citroen Xsara 2.0 HDi rv.99

Re: zvyšenie vykonu u HDi nie len chipom

Poslaťod mio » Pia 18. Jan 2013, 19:21

To: F.I.K když otevřeš výfuk atmosféry bez úprav tak dole ztratíš a nahoře možná získáš .K čemu jsou ti vysoké otáčky když je ani při běžném provozu nevyužiješ.To jsem měl na mysli .Proto se asi pravděpodobně empikovi zdálo že lépe jede .K HDI je hezké že některé díly jsou stejné s VTS 120kw.Ale důležitější je kroutící moment (u HDI 205 při úpravě prý až 300 :shock: a VTS 195 Nm) ten většinou zaviní odcházející díly.A to ani nemusíš jezdit podlahu , u HDI ho máš již někde okolo 2000-2500 ot.
Obrázok užívateľa
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 1266
Registrovaný: Pon 1. Okt 2007, 19:30
Bydlisko: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: zvyšenie vykonu u HDi nie len chipom

Poslaťod Cvrček » Pia 18. Jan 2013, 23:13

To Citroenik: Nedá mi to. Opravdu si myslíš,že je reálné dostat z čtrnáct let starého motoru takový výkon? Pokud chceš jít na takovej výkon,jak píšeš,tak to je v první řadě na GO motoru,aby jsi měl jistotu,že je vše v pořádku a že to vydrží. A nějak si nejsem jist,že se to vyplatí cenově. Už jenom tohle,plus ty ostatní úpravy.
Ono,internet je plnej různých úprav. Ale zamyslel se někdo,kolik měl nalítáno ten,co to dělal a zveřejnil? A tím pádem,jaká dlouhá doba uběhla do dneška? A ještě případně co po té úpravě dále řešil?
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Obrázok užívateľa
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 4553
Registrovaný: Štv 7. Jún 2007, 10:33
Bydlisko: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: zvyšenie vykonu u HDi nie len chipom

Poslaťod jandy » Pia 18. Jan 2013, 23:32

sice jsem teď přišel z hospody, ale opravdu my to nedá. Mio: věta "naopak turbo tlačí spaliny ven (co nejrychleji)....... " je naprostá blbost. Turbo principielne naopak výfukové plyny brzdí a jejich kinetickou a tepelnou energii využívá na stlačování vzduchu do sání.
Asi jsi měl na mysli případ, kdy otevřeš výfuk - čímž zvýšíš tlakový spád na turbíně a tím zvýšíš výkon, který turbína dodává kompresoru. Na druhou stranu, tahle teorie nemusí vždy fungovat :!:
Obrázok užívateľa
jandy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 427
Registrovaný: Štv 13. Nov 2008, 20:31
Bydlisko: Týn nad Vltavou ale vetšinu času se pohybuji v Hrotovicích
Vůz: Peugeot 407SW, 2.0HDi 100 kW; Citroen Xsara kombi, 2,0 HDi, 1999 (u Minimaxe)

Re: zvyšenie vykonu u HDi nie len chipom

Poslaťod Citroenik » Sob 19. Jan 2013, 0:24

Cvrček to mas pravdu :wink: Ale zase obycany chip iba prehodenie suborov to je podla nieje ono. Maš pravedu ze taky vysoky vykon by bolo treba GO tak nepojdem ma vykon nad 150 PS ale len do 150 PS co si myslim ze ten motor zvladne 8) . lebo predsta je rozdiel obycajny chip z 90PS na 115PS ako z upravou vyfuku a inrecoolerom na cca 130ps 140PS max 150PS ale tak to chcem dat pekne na brzdu chipnut :mudr: len jeden taky problem my robi vyfuk stale neviem ako ho najlepsie vyriesit :kec:
CItroen xsara 2.0hdi r.v 1999,sedan
Citroenik
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 211
Registrovaný: Str 12. Aug 2009, 14:45
Bydlisko: Slovensko,okres Nové Zámky,Veľké Lovce
Vůz: Citroen Xsara 2.0 HDi rv.99

Re: zvyšenie vykonu u HDi nie len chipom

Poslaťod mio » Sob 19. Jan 2013, 12:26

To jandy : máš naprostou pravdu,je to blbost, špatně jsem to popsal :nasr? .Správně jsi to napsal v té třetí větě ,souhlasím díky ....
Obrázok užívateľa
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 1266
Registrovaný: Pon 1. Okt 2007, 19:30
Bydlisko: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

PredchádzajúciĎalší

Späť na Tuning & Styling

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 8 hostia