Začal jsem taky uvaľovat o přidání přímého kitu sání nebo jen vloľky ,ale vést přívod vzduchu od jinud.Důvod ? Mám za to,ľe v Air boxu v létě a v jeho okolí je vyľąí teplota a v parnech zvýąuje teplotu motoru a napomáhá k přehřívání a druhá je zlepąit nástup motoru v niľąích otáčkách. Ale jelikoľ nemám rád,kdyľ auto přehnaně řve a zlepąení ľádné,tak jsem se o to začal zajímat více,co je lepąí variantou.
Přečetl jsem spoustů článků od výrobců,ale mám za to ľe to jsou jen prodejní bludy,které nejsou objektivní.
A jak jsem zjistil,ľe způsobení vetąího hluku a případného nárůstu výkonu zapřičiňuje větąí průchodnost filtru,ale za cenu sniľení filtrace,jelikoľ filtr má mnohem větąí póry neľ papírový.Proto se na něj nasazují speciální kovové cylindry,aby sníľili praąnost,ale cena roste díky tomu neuvěřitelně vysoko,také se nedoporučuje dávat sání pod auto,způsobuje rychlejąí zanesení filtru jelikoľ fungují jako vysavač a doporučuje se ho hnát přes kapotu.
Zjistil jsem,ľe tyto filtry jsou určeny pro sportovní vozy a vozy závodní a tuning,kde se nepředpokládá,ľe auto bude pouľíváno v běľném provozu a to uľ u zmíněného horąího filtračního účinku.
Závodní auto to pouľívá a to proto,ľe výkonstní nárůst tam je,to určitě,ale oni motor tak či tak několikrát za sezónu opravují a mohou si horąí filtrační účinek dovolit.Navíc,dělají tam inľenýří,kteří udělají podmínky pro ten filtr takové ,aby byl co nejúčinějąí a opravdu fungoval a nebyl jen placebo efektem.
Já myslím,ľe konstruktéři vąech automobilek vědí co dělají,jinak tedy nechápu proč nedávají uľ v sériovce přímé kity sání,kdyľ výrobci těhto kitů uvádějí sníľení spotřeby,zvýąení výkonu,takový Mercedes,BMW a daląí sportovní vozy stále vyuľívaji Air-boxy a papírové fitry,kdyľ cena auta jde 100..... ,tak nějakých 300 euro by se mohlo ztratit.
Ale jadou se potom tuningové firmy,které uľ to tam montují,ale dají zase proto úpravy,abybyl co nejúčinějąí,ale plácnout ho do motoru jen místo Air-boxu,zase vede jen k placebo efektu.
Tomě utvrzuje v to,ľe jsou tu firmy,které z lidí tahají peníze a věąí bulíky na nos.Tím nechci brát nic tunerům,vy si to klidně dejte,právě pro vás to je vyráběno,ale pro mne jako člověka,který vyuľívá své auto ke kaľdodenímu jeľdění to děláno není.
Ale tohle mohou být pro někoho jen řeči a myslí si,ľe kdyľ dá přímý kit sání,bude z toho raketa,která vąem ujede.
Proto mě zajímala spíą fakta,na která jsem narazil po velmi dlooooohém čtení na diskusním fóru BMW,kde vzali jeden vůz a jeli sním na motorovou brzdu,tím chtěli vąem dokázat,aby se nehádali,jak to tedy je,pouľili klasický air-box origo z novým filtrem a přímý kit sání.. No výsledek mě utvrdil,ľe zůstanu u doporučených výměn papírového filtru co 5000 km,klidně dřív. Jelikoľ rozdíl na BMW s výkonem 110 kW byl pouhé 2 KW nárůst a kroutící moment zvýąen o 9 N.m a ztrátový výkon ,byl pouze 0,5 kW,přenos na nápravu se zvýąil o 2 kW.Coľ ,abych pravdu,řekl mi za tu cenu toho vąeho nestojí. Na fóru BMW ąli do toho dva kouhouti a nakonec se ąábli kaľdy po 450 kč a tím udělalí resume.
Grafy jsem od Bavoráků převzal a dám je i sem,moľná se budou někomu hodit.
Ale jak uľ se tady vede jedna debata a o tom moc nevím,jen od ®abáka z prvního srazu a to je přístřik vody do sání,ale před filtr mi to příjde dost hloupé,nabalí to akorát prach a zalepí celý filtr,tak to měl ®abák,ale spíą za filtr,ale co to po čase udělá s motorem a jak se to dá řídit nebo regulovat. Ale to je na jiné téma.
Tak a teď mě kamenujte