od brano ba » Ned 11. Júl 2010, 20:09
Ako som uz pisal, tak na starom aute som mal komplet prekopany motor, len tak pre info to bol Favoritovy motor, ktory mal cca 110PS, presne data si uz napamatam, ale bolo to aj na brzde, takze to co pisem nieje len tak odhad. Je pravda ze ten motor bol na karbiku, ale spominanu hadicu som mal odpojenu. Pri originalnom "sportovom" sani je to tam vyvedene z dovodu ekologie, ako som uz pisal, aby sa dalej spaloval vzduch nasiaknuty olejom. Pri atmosferickom motore je ten tlak ktory vychadza zo skrine uplne zanedbatelny, nakolko to nedokaze spravit efekt preplnania a motor samotny pri otvoreni klapky vyvinie o dost vacsi podtlak ako je tlak zo skrine. A cidla na vzduch su az za sacou klapkou, takze zmena sania pred klapkou by nemalo nejak rozhodit RJ. Navyse dnesne RJ su "ucenlive", cize sa vedia urcitym okolnostiam zmeny v motore prisposobyt.
Ale mozno ma Xsara nejaku citlivu RJ na co by len najmensie zmeny a preto diagnostika vsetko zaznamena. Osobne sy myslim, ze nejaky negativny vliv na zivotnost motora to nebude mat, ja som ten moj motor bezne tocil do 7000ot. a v pohode.
Najlespie bude ked si to MORTEROS nahodi a sam napise dojmy z tejto upravy. Spominane rozhodenie volnobehu mozno bude skor sposobne tym, ze motor ma vacsi prisun vzduchu ako pri seriovom filtry, kde sa vyslovene dusi (v porovnani so sportovym filtrom)
PS: nikomu moj nazor nevnucujem, len pisem moje poznatky nadobudnute po rokoch prerabania motora byvaleho auta