SPORTOVNÍ KATALYZÁTOR

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

SPORTOVNÍ KATALYZÁTOR

Poslaťod sketter21 » Pon 28. Apr 2008, 7:52

Zdravím vąechny, tak jak se začíná venku oteplovat, tak u mně začíná i čas pořádného tuning. A se svojí nudnou praci u PC vymyąlím co by ąlo jeątě doladit apod. Kdyľ jsem o víkendu měnil těsnění, tak jsem k ménu udivu zjistil, ľe moje vyfukové potrubí uľ má své nejlepąí časy za sebou, takľe jsem se rozhodl dat nové. Koncovky s tlumiči po vzoru Duplex nerezové trubky, leątené svody, ale mam tu jeden problem Katalyzator, kdyľ jsem byl u jednoho typka, tak mi řekl ľe mi katalyzator klidně vyhodí, ale co STK, takľe katík tak prostě potřebuju, a» jsem troąíčku ekologický. Otázka je tedy jestli tam mam dát seriový :x nebo spią sportovní katalyzátor např. od firmy DYNOMAX. Uvítám kaľdou radu, či zkuąenost. Předem díky
Citroen Xsara I 1,8i 66Kw, 90Hp, modrá metalíza...tuning
Obrázok užívateľa
sketter21
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 49
Registrovaný: Pia 1. Feb 2008, 14:39
Bydlisko: Plzeň, no teď Veltrusy :)

Poslaťod K4my » Pon 28. Apr 2008, 9:57

u xsary s tim zkusenost zatim nemam, nicmene na leto se chystam taky do noveho, pokud tam das obycejny oxidacni kat tak zrejme asi budes muset vypnout druhou lambdu pokud ji mas - to chce zasah do jednotky, pak to pojede bez problemu. Otazkou je jaky kat tam dat, 2cest 3cest 4cest....

Na 90% mas dve lambda sondy s rizenym 3cestnym katalyzatorem z cehoz plynou tyto moznosti:

1) Nahradit dvoucestnym katalyzatorem (na ho*no) - potencial-> vyssi vykon (relativne, zalezi na typu, maji vetsi propustnost)) vyssi emise ale u takoveho vozu by to melo byt jeste v norme - podminka -> odstaveni druhe lambdy vyhodnocujici hodnotu ksyliku vychazejici po oxidaci

2) Nahradit 3cestnym jinym: pochopitelne rizenym jiny se nedela

3) 4cestny ocelovy sportovni: (oxiduje, reguluje, a zaroven zvlada i pevne castice) je rozhodne pokrok co se emisi tyce :-P Otazkou je zda je rizeny na to se zeptat "podle me logicky byt musi" tudiz by beze sebemensich uprav mel byt aplikovatelny na kdejaky vuz.... Zkusenost s timto bohuzel nemam ale chystam se aplikovat ;-)
Xsara VTS "černá žabička"
Xsara I SX 1.4i "Sára" rv.2000Obrázok
Obrázok
Obrázok užívateľa
K4my
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 751
Registrovaný: Štv 3. Máj 2007, 11:13
Bydlisko: Odry - Nový Jičín

Poslaťod Houmr » Pon 28. Apr 2008, 10:18

Neľ vyházíte ty starý katíky, tak mi dejte vědět a já je od vás vykoupim :wink:
Xsara II Cupe 2.0HDi VTR r.v.01
Houmr
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 97
Registrovaný: Str 16. Máj 2007, 6:28
Bydlisko: Praha - Sázava

Poslaťod sketter21 » Uto 29. Apr 2008, 9:26

K4my píše:u xsary s tim zkusenost zatim nemam, nicmene na leto se chystam taky do noveho, pokud tam das obycejny oxidacni kat tak zrejme asi budes muset vypnout druhou lambdu pokud ji mas - to chce zasah do jednotky, pak to pojede bez problemu. Otazkou je jaky kat tam dat, 2cest 3cest 4cest....

Na 90% mas dve lambda sondy s rizenym 3cestnym katalyzatorem z cehoz plynou tyto moznosti:

1) Nahradit dvoucestnym katalyzatorem (na ho*no) - potencial-> vyssi vykon (relativne, zalezi na typu, maji vetsi propustnost)) vyssi emise ale u takoveho vozu by to melo byt jeste v norme - podminka -> odstaveni druhe lambdy vyhodnocujici hodnotu ksyliku vychazejici po oxidaci

2) Nahradit 3cestnym jinym: pochopitelne rizenym jiny se nedela

3) 4cestny ocelovy sportovni: (oxiduje, reguluje, a zaroven zvlada i pevne castice) je rozhodne pokrok co se emisi tyce :-P Otazkou je zda je rizeny na to se zeptat "podle me logicky byt musi" tudiz by beze sebemensich uprav mel byt aplikovatelny na kdejaky vuz.... Zkusenost s timto bohuzel nemam ale chystam se aplikovat ;-)


Díky za uľitečnou radu, vidím to na moľnost 3 :)
Citroen Xsara I 1,8i 66Kw, 90Hp, modrá metalíza...tuning
Obrázok užívateľa
sketter21
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 49
Registrovaný: Pia 1. Feb 2008, 14:39
Bydlisko: Plzeň, no teď Veltrusy :)

Poslaťod Marek » Ned 11. Máj 2008, 8:55

Motor 1.8 90HP má Euro 2 a tedy 1 lambdu. Přítomnost - účinnost katu ŘJ nepozná.

Dvoucestný kat. jsem nikde neviděl, protoľe nelikviduje NOx a potřebuje přebytek kyslíku - je tedy určen pro motor spalující chudou směs - ho zavrhuji hned, protoľe NOx jsou pěkné svinstvo a jeho přínos proti trojcestnému není ľádný. Navíc by při neupravené ŘJ nefungoval dobře. Čtyřcestný je určený pro diesely.

sketter21, jestli chceą dělat optický tuning, vyber si kat podle obsahu a výkonu, sportovní si myslím nemá význam, protoľe tenhle motor není dobrý ve vysokých otáčkách a jinde se výhody sportovního katu nepoznají, jen účinnost můľe být niľąí. Vzhledem ke starąí konstrukci a niľąí emisní normě by s výběrem vyhovujícího neměl být problém.
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 822
Registrovaný: Uto 25. Okt 2005, 11:49
Bydlisko: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Poslaťod K4my » Pon 12. Máj 2008, 9:06

Marek píše:Motor 1.8 90HP má Euro 2 a tedy 1 lambdu. Přítomnost - účinnost katu ŘJ nepozná.

Dvoucestný kat. jsem nikde neviděl, protoľe nelikviduje NOx a potřebuje přebytek kyslíku - je tedy určen pro motor spalující chudou směs - ho zavrhuji hned, protoľe NOx jsou pěkné svinstvo a jeho přínos proti trojcestnému není ľádný. Navíc by při neupravené ŘJ nefungoval dobře. Čtyřcestný je určený pro diesely.

sketter21, jestli chceą dělat optický tuning, vyber si kat podle obsahu a výkonu, sportovní si myslím nemá význam, protoľe tenhle motor není dobrý ve vysokých otáčkách a jinde se výhody sportovního katu nepoznají, jen účinnost můľe být niľąí. Vzhledem ke starąí konstrukci a niľąí emisní normě by s výběrem vyhovujícího neměl být problém.


to ze 4cestny kat zabranuje pevne castice ktere jsou v nejvetsim mnozstvi prave u dieselu neznamena ze je to kat urceny jen pro ne, s jeho vysokou propustnosti se logicky zvysi chod motoru exponencialne pri prubehu otacek, ale neznamena to ze to i v nizsich otackach nelze poznat, sketter se zde bavi o kompletni vymene vyfukoveho systemu a evidentne zde honi kazdy konik, a investice za par tisic do katu je myslim si uz uplna malickost v porovnani s tim, ze investuje takovych nehoraznych penez za svody atpd. Kdyz uz tak uz, kdyz se cmeni vyfuk tak cely, to je moje rec ;-)
Xsara VTS "černá žabička"
Xsara I SX 1.4i "Sára" rv.2000Obrázok
Obrázok
Obrázok užívateľa
K4my
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 751
Registrovaný: Štv 3. Máj 2007, 11:13
Bydlisko: Odry - Nový Jičín


Späť na Tuning & Styling

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 6 hostia