Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček
K4my píše:u xsary s tim zkusenost zatim nemam, nicmene na leto se chystam taky do noveho, pokud tam das obycejny oxidacni kat tak zrejme asi budes muset vypnout druhou lambdu pokud ji mas - to chce zasah do jednotky, pak to pojede bez problemu. Otazkou je jaky kat tam dat, 2cest 3cest 4cest....
Na 90% mas dve lambda sondy s rizenym 3cestnym katalyzatorem z cehoz plynou tyto moznosti:
1) Nahradit dvoucestnym katalyzatorem (na ho*no) - potencial-> vyssi vykon (relativne, zalezi na typu, maji vetsi propustnost)) vyssi emise ale u takoveho vozu by to melo byt jeste v norme - podminka -> odstaveni druhe lambdy vyhodnocujici hodnotu ksyliku vychazejici po oxidaci
2) Nahradit 3cestnym jinym: pochopitelne rizenym jiny se nedela
3) 4cestny ocelovy sportovni: (oxiduje, reguluje, a zaroven zvlada i pevne castice) je rozhodne pokrok co se emisi tyce Otazkou je zda je rizeny na to se zeptat "podle me logicky byt musi" tudiz by beze sebemensich uprav mel byt aplikovatelny na kdejaky vuz.... Zkusenost s timto bohuzel nemam ale chystam se aplikovat
Marek píše:Motor 1.8 90HP má Euro 2 a tedy 1 lambdu. Přítomnost - účinnost katu ŘJ nepozná.
Dvoucestný kat. jsem nikde neviděl, protoľe nelikviduje NOx a potřebuje přebytek kyslíku - je tedy určen pro motor spalující chudou směs - ho zavrhuji hned, protoľe NOx jsou pěkné svinstvo a jeho přínos proti trojcestnému není ľádný. Navíc by při neupravené ŘJ nefungoval dobře. Čtyřcestný je určený pro diesely.
sketter21, jestli chceą dělat optický tuning, vyber si kat podle obsahu a výkonu, sportovní si myslím nemá význam, protoľe tenhle motor není dobrý ve vysokých otáčkách a jinde se výhody sportovního katu nepoznají, jen účinnost můľe být niľąí. Vzhledem ke starąí konstrukci a niľąí emisní normě by s výběrem vyhovujícího neměl být problém.
Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 6 hostia