Stránka 1 z 1

SPORTOVNÍ KATALYZÁTOR

PoslaťNapísal: Pon 28. Apr 2008, 7:52
od sketter21
Zdravím vąechny, tak jak se začíná venku oteplovat, tak u mně začíná i čas pořádného tuning. A se svojí nudnou praci u PC vymyąlím co by ąlo jeątě doladit apod. Kdyľ jsem o víkendu měnil těsnění, tak jsem k ménu udivu zjistil, ľe moje vyfukové potrubí uľ má své nejlepąí časy za sebou, takľe jsem se rozhodl dat nové. Koncovky s tlumiči po vzoru Duplex nerezové trubky, leątené svody, ale mam tu jeden problem Katalyzator, kdyľ jsem byl u jednoho typka, tak mi řekl ľe mi katalyzator klidně vyhodí, ale co STK, takľe katík tak prostě potřebuju, a» jsem troąíčku ekologický. Otázka je tedy jestli tam mam dát seriový :x nebo spią sportovní katalyzátor např. od firmy DYNOMAX. Uvítám kaľdou radu, či zkuąenost. Předem díky

PoslaťNapísal: Pon 28. Apr 2008, 9:57
od K4my
u xsary s tim zkusenost zatim nemam, nicmene na leto se chystam taky do noveho, pokud tam das obycejny oxidacni kat tak zrejme asi budes muset vypnout druhou lambdu pokud ji mas - to chce zasah do jednotky, pak to pojede bez problemu. Otazkou je jaky kat tam dat, 2cest 3cest 4cest....

Na 90% mas dve lambda sondy s rizenym 3cestnym katalyzatorem z cehoz plynou tyto moznosti:

1) Nahradit dvoucestnym katalyzatorem (na ho*no) - potencial-> vyssi vykon (relativne, zalezi na typu, maji vetsi propustnost)) vyssi emise ale u takoveho vozu by to melo byt jeste v norme - podminka -> odstaveni druhe lambdy vyhodnocujici hodnotu ksyliku vychazejici po oxidaci

2) Nahradit 3cestnym jinym: pochopitelne rizenym jiny se nedela

3) 4cestny ocelovy sportovni: (oxiduje, reguluje, a zaroven zvlada i pevne castice) je rozhodne pokrok co se emisi tyce :-P Otazkou je zda je rizeny na to se zeptat "podle me logicky byt musi" tudiz by beze sebemensich uprav mel byt aplikovatelny na kdejaky vuz.... Zkusenost s timto bohuzel nemam ale chystam se aplikovat ;-)

PoslaťNapísal: Pon 28. Apr 2008, 10:18
od Houmr
Neľ vyházíte ty starý katíky, tak mi dejte vědět a já je od vás vykoupim :wink:

PoslaťNapísal: Uto 29. Apr 2008, 9:26
od sketter21
K4my píše:u xsary s tim zkusenost zatim nemam, nicmene na leto se chystam taky do noveho, pokud tam das obycejny oxidacni kat tak zrejme asi budes muset vypnout druhou lambdu pokud ji mas - to chce zasah do jednotky, pak to pojede bez problemu. Otazkou je jaky kat tam dat, 2cest 3cest 4cest....

Na 90% mas dve lambda sondy s rizenym 3cestnym katalyzatorem z cehoz plynou tyto moznosti:

1) Nahradit dvoucestnym katalyzatorem (na ho*no) - potencial-> vyssi vykon (relativne, zalezi na typu, maji vetsi propustnost)) vyssi emise ale u takoveho vozu by to melo byt jeste v norme - podminka -> odstaveni druhe lambdy vyhodnocujici hodnotu ksyliku vychazejici po oxidaci

2) Nahradit 3cestnym jinym: pochopitelne rizenym jiny se nedela

3) 4cestny ocelovy sportovni: (oxiduje, reguluje, a zaroven zvlada i pevne castice) je rozhodne pokrok co se emisi tyce :-P Otazkou je zda je rizeny na to se zeptat "podle me logicky byt musi" tudiz by beze sebemensich uprav mel byt aplikovatelny na kdejaky vuz.... Zkusenost s timto bohuzel nemam ale chystam se aplikovat ;-)


Díky za uľitečnou radu, vidím to na moľnost 3 :)

PoslaťNapísal: Ned 11. Máj 2008, 8:55
od Marek
Motor 1.8 90HP má Euro 2 a tedy 1 lambdu. Přítomnost - účinnost katu ŘJ nepozná.

Dvoucestný kat. jsem nikde neviděl, protoľe nelikviduje NOx a potřebuje přebytek kyslíku - je tedy určen pro motor spalující chudou směs - ho zavrhuji hned, protoľe NOx jsou pěkné svinstvo a jeho přínos proti trojcestnému není ľádný. Navíc by při neupravené ŘJ nefungoval dobře. Čtyřcestný je určený pro diesely.

sketter21, jestli chceą dělat optický tuning, vyber si kat podle obsahu a výkonu, sportovní si myslím nemá význam, protoľe tenhle motor není dobrý ve vysokých otáčkách a jinde se výhody sportovního katu nepoznají, jen účinnost můľe být niľąí. Vzhledem ke starąí konstrukci a niľąí emisní normě by s výběrem vyhovujícího neměl být problém.

PoslaťNapísal: Pon 12. Máj 2008, 9:06
od K4my
Marek píše:Motor 1.8 90HP má Euro 2 a tedy 1 lambdu. Přítomnost - účinnost katu ŘJ nepozná.

Dvoucestný kat. jsem nikde neviděl, protoľe nelikviduje NOx a potřebuje přebytek kyslíku - je tedy určen pro motor spalující chudou směs - ho zavrhuji hned, protoľe NOx jsou pěkné svinstvo a jeho přínos proti trojcestnému není ľádný. Navíc by při neupravené ŘJ nefungoval dobře. Čtyřcestný je určený pro diesely.

sketter21, jestli chceą dělat optický tuning, vyber si kat podle obsahu a výkonu, sportovní si myslím nemá význam, protoľe tenhle motor není dobrý ve vysokých otáčkách a jinde se výhody sportovního katu nepoznají, jen účinnost můľe být niľąí. Vzhledem ke starąí konstrukci a niľąí emisní normě by s výběrem vyhovujícího neměl být problém.


to ze 4cestny kat zabranuje pevne castice ktere jsou v nejvetsim mnozstvi prave u dieselu neznamena ze je to kat urceny jen pro ne, s jeho vysokou propustnosti se logicky zvysi chod motoru exponencialne pri prubehu otacek, ale neznamena to ze to i v nizsich otackach nelze poznat, sketter se zde bavi o kompletni vymene vyfukoveho systemu a evidentne zde honi kazdy konik, a investice za par tisic do katu je myslim si uz uplna malickost v porovnani s tim, ze investuje takovych nehoraznych penez za svody atpd. Kdyz uz tak uz, kdyz se cmeni vyfuk tak cely, to je moje rec ;-)