Kolotoč F1 2007, komupak fandíte?

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki

Poslaťod K4my » Štv 31. Máj 2007, 10:34

Kvido píše:Ale jinak si přiznejme,ľe Ecclestone z formule dělá nudu.Myslím,ľe zmraľení motorů a daląí výmysly nedělá z formule1 královskou třídu motosportu,vľdycky mě zajímalo s čím příjde konkurence a vývoj vąeho nového byl neuvěřitelný a to mě právě bavilo,vám,ľe musel zakročit kdyľ viděl jaký náskok mělo Ferarri,ale o to se musely víc činit ostatní stáje.
Myslím,ľe Ecclestone chtěl,aby se formule výkonově vyrovnaly a ľe závody začnou být zajímavějąí,ale jak je vidět zatím to neplatí,snad nějaké vzrůąo přinese Kanada,ale jinak myslím,ľe víc zábavy zaľijeme na Xsara srazu,neľ při závodech formulí. :wink:
Momentálně mi stačí vidět start závodu a potom posledních 5 kol.
Nedávno jsem sledoval seriál závodů VTCC a to se nedá srovnávat,párádní,kontaktní,předjíľdění v kaľdé zatáčce,napínavé aľ do konce.Teď se to jede dokonce 17.6. v Brně,ale jsem bohuľel v práci,jinak bych jel.


pozor to byl vcelku pochopitelny a rozumny tah... vyvoj F1 neprimo ovlivnuje vyvoj automobilu seriovych osobnich. A vyvijet vyssi vykon lepsi tlumice, aerodynamiku v nejakem omezenem rozsahu je nejvetsi plus pro vyvoj... Donuti to svetove mozky intenzivneji pracovat a hrat si s desetitisicinkami.... dyt vite nekdo jak vypada prevodovka v F1??? takova malinka cinka do ruky z titanovymi zuby a ruznych jinych uslechtilych kovu. Nebyt omezeni, dosahovalo by se vyssich rychlosti vyssi nebezpecnosti a vetsi nevyrovnanosti. Vyvoji jako takovemu by to nijak neprospelo. Proc ma evropa maloobjemove motory s malinkou spotrebou a naprosto stejnym nelilepsim vykonem nez americke musclekary... my jsme byli limitovani spoustou faktoru.... proto je evropa a asie automobilovou velmoci coz si amerika nechce pripustit..... Pro vyvoj je to rozhodne dobre, pro koukani divaka je to taky dobre, rozhodne to neni dobre pro staje ktere budou muset mnohem vice investovat, potoci se v tom mnohem vetsi penize ;) a o to tady jde o prachy a o vyvoj.... nic jineho :)
Xsara VTS "černá žabička"
Xsara I SX 1.4i "Sára" rv.2000Obrázok
Obrázok
Obrázok užívateľa
K4my
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 751
Registrovaný: Štv 3. Máj 2007, 11:13
Bydlisko: Odry - Nový Jičín

Poslaťod rosta » Štv 31. Máj 2007, 11:18

K4my píše:
Kvido píše:Ale jinak si přiznejme,ľe Ecclestone z formule dělá nudu.Myslím,ľe zmraľení motorů a daląí výmysly nedělá z formule1 královskou třídu motosportu,vľdycky mě zajímalo s čím příjde konkurence a vývoj vąeho nového byl neuvěřitelný a to mě právě bavilo,vám,ľe musel zakročit kdyľ viděl jaký náskok mělo Ferarri,ale o to se musely víc činit ostatní stáje.
Myslím,ľe Ecclestone chtěl,aby se formule výkonově vyrovnaly a ľe závody začnou být zajímavějąí,ale jak je vidět zatím to neplatí,snad nějaké vzrůąo přinese Kanada,ale jinak myslím,ľe víc zábavy zaľijeme na Xsara srazu,neľ při závodech formulí. :wink:
Momentálně mi stačí vidět start závodu a potom posledních 5 kol.
Nedávno jsem sledoval seriál závodů VTCC a to se nedá srovnávat,párádní,kontaktní,předjíľdění v kaľdé zatáčce,napínavé aľ do konce.Teď se to jede dokonce 17.6. v Brně,ale jsem bohuľel v práci,jinak bych jel.


pozor to byl vcelku pochopitelny a rozumny tah... vyvoj F1 neprimo ovlivnuje vyvoj automobilu seriovych osobnich. A vyvijet vyssi vykon lepsi tlumice, aerodynamiku v nejakem omezenem rozsahu je nejvetsi plus pro vyvoj... Donuti to svetove mozky intenzivneji pracovat a hrat si s desetitisicinkami.... dyt vite nekdo jak vypada prevodovka v F1??? takova malinka cinka do ruky z titanovymi zuby a ruznych jinych uslechtilych kovu. Nebyt omezeni, dosahovalo by se vyssich rychlosti vyssi nebezpecnosti a vetsi nevyrovnanosti. Vyvoji jako takovemu by to nijak neprospelo. Proc ma evropa maloobjemove motory s malinkou spotrebou a naprosto stejnym nelilepsim vykonem nez americke musclekary... my jsme byli limitovani spoustou faktoru.... proto je evropa a asie automobilovou velmoci coz si amerika nechce pripustit..... Pro vyvoj je to rozhodne dobre, pro koukani divaka je to taky dobre, rozhodne to neni dobre pro staje ktere budou muset mnohem vice investovat, potoci se v tom mnohem vetsi penize ;) a o to tady jde o prachy a o vyvoj.... nic jineho :)

Ecclestonovy jde jen o to udělat z F1 závody motokár,nic víc.
Ty řeči,ľe daląí vývoj můľe být k neprospěchu sou jen řeči.Vľdyt právě ten vývoj,pouľívání nových tachnologií,aerodynamických prvků atd. dělal z formule 1 formuli 1.Takhle se z toho akorát udělá nová formule 3000.
Ty prvky z F1 se akorát pouľívají na drahých sportovních vozech viz ferrari enzo a jiné podobné a takových není na světě mnoho.Do seriové výroby "obyčejných" seriových aut,který se dneska chrlý jak na běľícím pásu se ľádný prvek z F1 nedostane.
rosta
 

Poslaťod K4my » Štv 31. Máj 2007, 11:44

tys to nepochopil nejde o dily. jde o poznatky. F1 je vrchol motoristicke technologie. Jinak F1 byly vzdy motokary, bohuzel smrtelne nebezpecne pojizdne rakvicky. Formule sklizi vsechna nej, skoro vsechna teda, a nic se na tom temito omezenimi nezmeni. az se dorovna hendikep, az se srovna startovni rost, hranice se zase posunou... me posledni 3 roky F1 vuubec ale vubec nebavila
Xsara VTS "černá žabička"
Xsara I SX 1.4i "Sára" rv.2000Obrázok
Obrázok
Obrázok užívateľa
K4my
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 751
Registrovaný: Štv 3. Máj 2007, 11:13
Bydlisko: Odry - Nový Jičín

Poslaťod pastynko » Štv 31. Máj 2007, 12:58

K4my píše:Pro vyvoj je to rozhodne dobre, pro koukani divaka je to taky dobre, rozhodne to neni dobre pro staje ktere budou muset mnohem vice investovat, potoci se v tom mnohem vetsi penize ;) a o to tady jde o prachy a o vyvoj.... nic jineho :)


hlavna vec ze ked sa dane pravidla zacali zavadzat, sa hovorilo o tom, ze chcu znizit naklady pre tymi, aby aj slabsie=rozumej chudobnejsie tymi mali sancu ;)

takze toto asi pravda nebude... no a tym ze zaviedli dane obmedzenia, vyvoju moc nepomohli, cim rychlejsie by sa vyvijali nove veci, tym skor by sa nejake starsie vychutavky z F1 dostali do skutocne seriovej vyrobi a stali sa tak dostupnejsimi pre siroku verejnost.

co sa tyka tvrdenia ze EUROPA ma nizkoobjemove motory ktore sa vykonovo mozu zrovnavat s muscle cars podla mna nie je pravda! kde su tie motory? v akom EUROPSKOM aute si taky motor videl a kedy :idea:

pretoze ak by aj vykon bol porovnatelny, krutiaci moment asi tazko... Dokonca by som povedal ze europske velkoobjemove motory si museli pomahat kompresormi aby sa dostali na uroven americkych :roll:

ked uz tak v tomto ma naskok ta azia, a to vdaka turbam :lol:
Xsara rv99 VTS 2.0 16v 169k | kompresor nebude, vyberam sa inou cestou :mrgreen:
Obrázok užívateľa
pastynko
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 298
Registrovaný: Pon 3. Júl 2006, 12:07
Bydlisko: SK, Bratislava

Poslaťod K4my » Štv 31. Máj 2007, 14:03

pastynko píše:
K4my píše:Pro vyvoj je to rozhodne dobre, pro koukani divaka je to taky dobre, rozhodne to neni dobre pro staje ktere budou muset mnohem vice investovat, potoci se v tom mnohem vetsi penize ;) a o to tady jde o prachy a o vyvoj.... nic jineho :)


hlavna vec ze ked sa dane pravidla zacali zavadzat, sa hovorilo o tom, ze chcu znizit naklady pre tymi, aby aj slabsie=rozumej chudobnejsie tymi mali sancu ;)

takze toto asi pravda nebude... no a tym ze zaviedli dane obmedzenia, vyvoju moc nepomohli, cim rychlejsie by sa vyvijali nove veci, tym skor by sa nejake starsie vychutavky z F1 dostali do skutocne seriovej vyrobi a stali sa tak dostupnejsimi pre siroku verejnost.

co sa tyka tvrdenia ze EUROPA ma nizkoobjemove motory ktore sa vykonovo mozu zrovnavat s muscle cars podla mna nie je pravda! kde su tie motory? v akom EUROPSKOM aute si taky motor videl a kedy :idea:

pretoze ak by aj vykon bol porovnatelny, krutiaci moment asi tazko... Dokonca by som povedal ze europske velkoobjemove motory si museli pomahat kompresormi aby sa dostali na uroven americkych :roll:

ked uz tak v tomto ma naskok ta azia, a to vdaka turbam :lol:


proc oznacujes turbo jako "neco vic" , americane se proste turba boji... pritom to je v podstate jen a jen vyhoda.... teprve dnes se zacali vyrabet i 1.4 turba, jenze zase se toho boji lidi... proste demence. Srovnej micubishi EVO9 s mustangem... v akceleraci ses na tom obdobne, top speed lepsi pro mustang (za jistych podminek ale), a ted prichazime k veci podstatne a to podvozek... mustang tezce zaostava... bohuzel podvozek autu ubira i pridava vykon. Jinak k cemu ti takovej kroutak??? kdyz slabsi motor se sekvencnim razenm a dobre vymyslenou prevodovkou dovede podat efektivnejsi vysledky... asi je to vyvojem bych rekl..... tim ze vyvoj omezis neznamena ze ho zastavis... je to to same jako stopnout benzin, vymysli se neco jineho treba vodik... je to to same jako kdyz pred lety se zakazalo pouziti turba pro F1, je to jen surovej motor, vsichni breceli ze vic jak 500 koni nepujde... dneska sme kde :D co dela formuli 1 formuli 1??? auerodynamika?? nepripada me zrovna ze pred 20 lety ty vozy vypadaly stejne ;) jen at vymyslej z mysicky draka... to jen prospeje..... co se nakladu tyce... to je totiz "kontra" - paradoxne to zmensi naklady, ale pokud bude chtit staj mit nejlepsi monoposty bude muset vyvinou nejlepsi vozidlo... a zkus v tak omezenem rozsahu vymyslet neco noveho... staje do toho vynalozi obrovsky prachy zase paradoxne... ty ktere si to budou moci dovolit... jen proto aby meli o setiny lepsi casy.. uvedomte si ze v dnesni dobe ty formule jezdi doslova samy :) A1GP je paradoxne mnohem narocnejsi vozidlo... nebavim se o dosazeni nejlepsich casu to chce praxi...
F1 je nejpreciznejsi zavodni serie a mela by tak zustat... nesouhlasim s nekterymi omezenimi, ale zase to jen prispeje k oziveni cele serie... vsak uvidite casem.

jen podotknu, treba paradoxne se ceska republika muze chlubit neocenitelnym motorem TATRY 613... mirne zapomenute ale do te doby amerika nic podobneho neznala... a to ze tatruska se dovedla jo sakra vyrovnat i takovemu kolosu jako Shelby mustang GT500 :)a v pomeru Objem vykon je evropa jasne na spici.... bohuzel neoddiskutovatelny fakt. ale to je odbihani od tematu a pardon za dlouhy kecy :)

a jen tak pro usmev, nebyt evropy tak amerika dodnes ani nezna prime vstrikovani
Xsara VTS "černá žabička"
Xsara I SX 1.4i "Sára" rv.2000Obrázok
Obrázok
Obrázok užívateľa
K4my
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 751
Registrovaný: Štv 3. Máj 2007, 11:13
Bydlisko: Odry - Nový Jičín

Poslaťod K4my » Štv 31. Máj 2007, 14:16

rosta píše:.Do seriové výroby "obyčejných" seriových aut,který se dneska chrlý jak na běľícím pásu se ľádný prvek z F1 nedostane.


a co je dle tebe TCS ABS a jine prvky ;) ale mas pravdu xsareny mareny je nemaj :D
Xsara VTS "černá žabička"
Xsara I SX 1.4i "Sára" rv.2000Obrázok
Obrázok
Obrázok užívateľa
K4my
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 751
Registrovaný: Štv 3. Máj 2007, 11:13
Bydlisko: Odry - Nový Jičín

Poslaťod pastynko » Štv 31. Máj 2007, 14:23

no turbo je neco vic, a to z jedneho jednoducheho dovodu, bez neho by ta 1.4 mala maximalne 100 koni...

bavime sa o cistej atmosfere, a taky motor u nas nemame... to ze si amici mohli dovolit zivit 6 litrove motory bolo ich plus... to ze ich auta jazdia lepsie rovinky je tym ze maju hlavne rovne cesty... to ze japonci maju nadupane podvozky je preto ze tam maju samu zakrutu, to ze v EU nemame ani jedno, je ubohe :lol: pardon, uz mame, ale nemali sme...

vyvijal by si zimnu bundu ked by tu bolo permanentne cez 30 stupnov, asi nie ;)

neber to doslova, ale ked sa zamyslis, myslim ze je to tak trosku pravda :roll:

ale tato debata uz sem nepatri, chcelo by to ked tak novy thread...
Naposledy upravil pastynko dňa Štv 31. Máj 2007, 14:58, celkovo upravené 1
Xsara rv99 VTS 2.0 16v 169k | kompresor nebude, vyberam sa inou cestou :mrgreen:
Obrázok užívateľa
pastynko
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 298
Registrovaný: Pon 3. Júl 2006, 12:07
Bydlisko: SK, Bratislava

Poslaťod K4my » Štv 31. Máj 2007, 14:27

pastynko píše:no turbo je neco vic, a to z jedneho jednoducheho dovodu, bez neho by ta 1.4 mala maximalne 100 koni...

bavime sa o cistej atmosfere, a taky motor u nas nemame... to ze si amici mohli dovolit zivit 6 litrove motory bolo ich plus... to ze ich auta jazdia lepsie rovinky je tym ze maju hlavne rovne cesty... to ze japonci maju nadupane podvozky je preto ze tam maju samu zakrutu, to ze v EU nemame ani jedno, je ubohe :lol: pardon, uz mame, ale nemali sme...

vyvyjal by si zimnu bundu ked by tu bolo permanentne cez 30 stupnov, asi nie ;)

neber to doslova, ale ked sa zamyslis, myslim ze je to tak trosku pravda :roll:

ale tato debata uz sem nepatri, chcelo by to ked tak novy thread...


pastynko... ale doufam ze sis uvedomil ze ted sis sam odpovedel a dal mi za pravdu to co sem rikal... kazdy kontinent je necim omezenej... ;) bohuzel amerika zije v prepychu a ty auta tak bohuzel vypadaj.
Xsara VTS "černá žabička"
Xsara I SX 1.4i "Sára" rv.2000Obrázok
Obrázok
Obrázok užívateľa
K4my
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 751
Registrovaný: Štv 3. Máj 2007, 11:13
Bydlisko: Odry - Nový Jičín

Poslaťod pastynko » Štv 31. Máj 2007, 14:33

K4my píše:
rosta píše:.Do seriové výroby "obyčejných" seriových aut,který se dneska chrlý jak na běľícím pásu se ľádný prvek z F1 nedostane.


a co je dle tebe TCS ABS a jine prvky ;) ale mas pravdu xsareny mareny je nemaj :D



ehm, no neviem kedy v F1 zacali pouzivat ABS, ale tusim ho zacali pouzivat neskor ako sa zacalo montovat do seriovych aut... v 78 zacalo byt rozsirene, konkretne verzia 2. prva verzia bola vyvinuta pre lietadla v roku 1929 ;)
Xsara rv99 VTS 2.0 16v 169k | kompresor nebude, vyberam sa inou cestou :mrgreen:
Obrázok užívateľa
pastynko
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 298
Registrovaný: Pon 3. Júl 2006, 12:07
Bydlisko: SK, Bratislava

Poslaťod K4my » Štv 31. Máj 2007, 14:40

pastynko píše:
K4my píše:
rosta píše:.Do seriové výroby "obyčejných" seriových aut,který se dneska chrlý jak na běľícím pásu se ľádný prvek z F1 nedostane.


a co je dle tebe TCS ABS a jine prvky ;) ale mas pravdu xsareny mareny je nemaj :D



ehm, no neviem kedy v F1 zacali pouzivat ABS, ale tusim ho zacali pouzivat neskor ako sa zacalo montovat do seriovych aut... v 78 zacalo byt rozsirene, konkretne verzia 2. prva verzia bola vyvinuta pre lietadla v roku 1929 ;)


s abs je to mozny, vo tomhle se prit nechci... ;)
Xsara VTS "černá žabička"
Xsara I SX 1.4i "Sára" rv.2000Obrázok
Obrázok
Obrázok užívateľa
K4my
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 751
Registrovaný: Štv 3. Máj 2007, 11:13
Bydlisko: Odry - Nový Jičín

Poslaťod rosta » Štv 31. Máj 2007, 15:54

Tak na to máme vąichni téměř stejný názor a to bud s věčími či menąími rozdíly.
Brzdit F1 ve vývoji je hloupost.Vľdycko to přece byla taková pojízdná laboratoř,kaľdý tým měl svoje vyvynutý auto,kaľdý to auto bylo v něčem jiný a to bud něčem horąí nebo lepąí.A vymlouvat se na to,ľe některý chudąí tými na vývoj nemají peníze /kvůli nim se to taky zavedlo/ je...No kvůli bezpečnosti se to nedělalo,ąlo o to,aby se právě ty chudąí tými srovnali s těmi bohatými a k čemu to vede?Na ąpici je pořád Ferrari,Mclaren,Renault.F1 bezpečná uľ dávno je a to právě díky tomu vývoji
rosta
 

Poslaťod pastynko » Štv 31. Máj 2007, 16:30

rosta píše:Tak na to máme vąichni téměř stejný názor a to bud s věčími či menąími rozdíly.
Brzdit F1 ve vývoji je hloupost.Vľdycko to přece byla taková pojízdná laboratoř,kaľdý tým měl svoje vyvynutý auto,kaľdý to auto bylo v něčem jiný a to bud něčem horąí nebo lepąí.A vymlouvat se na to,ľe některý chudąí tými na vývoj nemají peníze /kvůli nim se to taky zavedlo/ je...No kvůli bezpečnosti se to nedělalo,ąlo o to,aby se právě ty chudąí tými srovnali s těmi bohatými a k čemu to vede?Na ąpici je pořád Ferrari,Mclaren,Renault.F1 bezpečná uľ dávno je a to právě díky tomu vývoji


plne suhlasim...
Xsara rv99 VTS 2.0 16v 169k | kompresor nebude, vyberam sa inou cestou :mrgreen:
Obrázok užívateľa
pastynko
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 298
Registrovaný: Pon 3. Júl 2006, 12:07
Bydlisko: SK, Bratislava

Poslaťod Sbohem vąem » Pia 1. Jún 2007, 6:11

Myslím,ľe kaľdý tu má v něčem pravdu.Ale jestli se teď někdo díval na Nascary v Indianapolisu musel mu jít mráz po zádech.
Vľdy» tam se jezdí pořád vysoko přes 300 km/h a to tam nemají ľádné bezpečnostní prvky na vozech,ľádné únikové zóny,servis jim dělají chlapíci z hamburgerem v ruce vaľící přes 100 kg,ale o čem to vąem je ?
Dívací se neuvěřitelně baví,pořád se něco děje a odcházejí nadąení.
O Formuli 1 se to říct nedá,sedí někde 1,5 hodiny a dívají se na pořád to stejné,nuda !!!
Zachvíli uľ bude před formulí i A1GP,kde chtějí uľ moľná od letoąní sezóny nasadit motory,které budou mít téměř 800 koní,coľ uľ je víc jak F1,načeľ mě docela pobavilo,ľe Ecclestone chce začít pouľívat ve svých pravidlech věci ,které uľ má dávno právě A1GP.
Ale to je jedno,stejně jsem fanouąek vąeho motoristického,tak i tu Formuli 1 budu sledovat.
Sbohem vąem
 

Poslaťod rosta » Pia 1. Jún 2007, 15:42

:wink:
rosta
 

Poslaťod K4my » Str 6. Jún 2007, 12:13

to Kvido: Jo jenze nezapomen ze americane jsou nasilnicka militaristicka zeme... podivej se na NHL podivej se na Americkej fotbal :D jako kde se nelamou nohy zada ruce nehori auta nelitaj kol 300m daleko od mista srazky tak to americany nejak nebere. Nascar radeji moc neberu, ono odjakziva to je kategorizovano jako kontaktni fastmusclecar zavody.... jatka :D jako ono se staci na to nekdy podivat ti lidi maj tendenci zacit jasat kdyz vidi horici auta tocici se po srazce 10 vterin ve vzduchu a pak nasledne sbirani ridice z celeho arealu... nocomment :P kdyz si vzpomenu jak se zmrazilo hlediste kdyz se naboural Sena, nebo i dokonce i tehdy kdy si zlomil nohy schumi... se neda zrovna srovnavat no... amerika je trosku jina motoristicka kultura :) ale ruku na srdce nevyvracim ze to neni poradna podivana :D (jen doopravim, formule 1 je stale nejrychlejsi formulova serie a nejprestiznejsi, to je to co jsem mel na srdci po celou tu dobu, f3000 to rozhodne nebude :) to nemejte obavy ony se zase naroky casem posunou dopredu :)
Xsara VTS "černá žabička"
Xsara I SX 1.4i "Sára" rv.2000Obrázok
Obrázok
Obrázok užívateľa
K4my
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 751
Registrovaný: Štv 3. Máj 2007, 11:13
Bydlisko: Odry - Nový Jičín

PredchádzajúciĎalší

Späť na Motorsport

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 6 hostia