Koukám, že kolem klimy je pořád spousta mýtů a omylů
Tak to vezmem popořadě.
-
automatická - nevím jestli se do nějakých Xsar dávala, možná jo, možná ne, fakt nevím. Její princip spočítá v tom, že si nastavím jakou chci teplotu v kabině a o víc se nestarám, ty lepší, Climatronic atp., dokáží v každý části auta udržovat jinou teplotu
-
poloautomatická - tak se jí většinou říká, ale byť si to většina z nás nedokáže přiznat, je to manuální klimatizace. To že se na tom otočním ovladači nastaví teplota třeba 20°C neznamená, že je automatická. Nebo se tu někomu z vás "sám od sebe" zapíná kompresor když je potřeba chladit? Nezapíná, zapnete ho tím, že stisknete tlačítko se sněhovou vločkou a stisknete ho jak?
MANUÁLNĚ Ta regulace teploty je na klimatizaci nezávislá. Reguluje teplotu v kabině aniž by klimatizace byla v činnosti, když ale na to už nestačí, tak si klimatizaci pustíme MANUÁLNĚ, ta vyrábí ledový vzduch a je přimícháván k teplému a tím to jakš takš drží teplotu v kabině.
My jsme jenom ušetřeni toho míchání studeného a teplého vzduchu, co za nás udělájí nějaká čidla
- manuální - už jsem to popsal výše, stiskne se tlačítko se sněhovou vločkou a začne to foukat studený vzduch. Ideální na to být z klimy nemocný. Spousta lidí ji pustí a vypne až když jim je zima. Tak jí vypnou, když jim je horko jí zase zapnout, atd ... rýma na sebe nenechá dlouho čekat