Olej po roce ztrácí schopnost mazat za rozdílných teplot, coľ je dáno chemickým rozkladem aditiv v oleji. Pokud není motor příliľ namáhán, asi se nic nestane ani po 2 letech, ale vlasnosti nejsou zaručeny.
A můľe se stát problém.
Pokud máte auto starąí a nevíte co v tom bylo za oleje a kolik km je najeto (přetočený tachometr atd.) Doporučoval bych nalít před výměnou vyplachovací olej a celý systém mazání motoru pročistit.
Způsob výplachu je popsán v návodu na oleji.
Jde o to ľe při pouľití lepąího oleje se uvolní nečistoty (větąinou mají podobu takového "logru" a zanesou mazací kanálky filtr a je problém. Co se týče syntetiky, tak pokud nemáte jistotu ľe na ní auto nejezdilo, je docela riskantní ji tam nalít. Můľe s ohledem na schopnost rozpouątět karbon, nadělat u motoru více ąkody jak uľitku.
A pokud znáte značku a tip předeąlého oleje, pouľil bych ten samý. Pokud s ním byla spokojenost.