od viteon » Pon 20. Aug 2007, 13:51
Yes, the connection is 240 V and normally it heats the entirely engine block. If your friend have a ordinary 240 V contact inside the car, usually in front on the passenger side, he can connect a 240 V compartment heater. In the winter you can have the system on a timer and a warm car (engine+compartment) in the morning when you go to work. Some cars have only the engine heater and not any contact inside, which costs a little bit extra when you buy the car.
If you want I can send a cord for the car; for free to good friends. You can send a photo or diameter of the plug, because there is a new and old model of this plug.
stručně česky: připojení je na 240V a vyhřívá to blok motoru. Pokud máą běľnou 240V zásuvku uvnitř auta (běľně před spolujezdcem), múľeą připojit i vyhřívání kabiny. V zimě můľeą mít systém na spínačkách a vyhřát si auto (motor a kabinu) ráno před prací. Některá auta mají jen vyhřívání motoru a nemají připojení uvnitř, coľ je o něco draľąí.
Pokud chceą, poąle prý připojovací ąňůru pro auto (gratis pro dobré přátele). Je ale potřeba poslat foto nebo průměr konektoru, protoľe jsou nová a stará verze.
Naposledy upravil
viteon dňa Uto 21. Aug 2007, 7:00, celkovo upravené 1