Klimatizace - účinost chlazení v létě

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki

Klimatizace - účinost chlazení v létě

Poslaťod Rudolf » Str 17. Aug 2005, 21:29

Je moľné, aby klimatizace nestíhala ochladit vzduch uvnitř auta? Při dovolené v Černé Hoře, kde venkovní teplota byla na slunci 45°C, jsem měl klimu puątěnou naplno a sníľit teplotu se podařilo pouze při zapnutém tlačítku recirkulace vzduchu v interiéru.
Díky za odpověd.
Rudolf
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 37
Registrovaný: Sob 16. Júl 2005, 8:18
Bydlisko: Karviná

Poslaťod Melown » Štv 18. Aug 2005, 19:16

Me to ukazovalo 50 stupnu a pri zapnuti klimatizace sem mel behem peti minut v aute zimu. a to jsem nemel zapnuty vnitrni cirkulaci. zkus si nechat dopustit klimu, stoji to řadove 1000 Kc.
Melown
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 21
Registrovaný: Pia 12. Aug 2005, 17:27
Bydlisko: Praha

Klima - jak se vám chová?

Poslaťod Pablo » Pon 5. Sep 2005, 20:16

Zdar, tak jsem z tý klimatizace v rozpacích. Nějak nerozumím jak by to mělo správně fungovat. Pokud zapnu tlačítko se symbolem vločky tak natvrdo chladím a kdy? k tomu zapnu vnitřní cirkulaci tak zvý?ím účinnost to je OK. Divný je ale to, ?e i kdy? nemám zapnutý tlačitko "s vločkou" ale levej otočnej knoflík mám v poloze auto tak to chladí! Taky nerozumím tomu ?e kdy? "vločka" není zapnutá tak přesto cítím ?e vzduch z klimy jde o něco chladněj?í ne? je okolní teplota a kdy? kouknu do motoru tak trubky od kompresoru klimatizace jsou studený a orosený..... tak tomu fakt nerozumím - je mo?ný ?e klima částečně pracuje "sama" při běhu motoru bez ohledu na tlačítko s vločkou a plohu otočného přepínače knoflíku větrání???? Fakt jsem z toho jelen... Vysvětlete mi to někdo prosím. Díky
Pablo
 

Klima

Poslaťod medja » Pia 9. Sep 2005, 13:16

To, ?e klimatizace ?la i po vypnutí tlačítkem na středovém panelu, se mi taky stalo. Nevypínala toti? ta elektromagnetická spojka na čerpadle. Tak jsem to celé rozebral a nakonec připojil extra spínač na ovládání té spojky. No a od té doby to začalo fungovat jak mělo. Asi byl někde jen zoxidovaný kontakt...:-)
medja
 

dal?í postřehy

Poslaťod Pablo » Sob 10. Sep 2005, 7:47

Tak jsem to zkoumal dál, systémem - nastavím něco na panelu ujedu pár km zvednu kapotu a sáhnu na trubky od kompresoru jestli jsou teplý nebo studený... a dosel jsem k následujícímu: pokud je na pravém kruhovém voliči nastaven proud vzduchu na přední sklo (odmlzování) pak se klima zapíná sama bez ohledu na to jestli je zapnuto tlačítko se sněhovou vločkou :shock: ! Manuál ke xsaře píse ze v této poloze je odml?ování řízeno "automatickým programem" v závislosti na teplotě venkovního vzduchu, a to ze se při tom za určitých podmínek zapíná klima tam psáno není ale je tomu tak. Takze pokud chci mít jistotu ze klima nebězí nesmím mít zapnuto odmlzování....
Dalsí postřeh je to ze mi něco při delsím pouzívání klimy vrzá (ale fakt brutálně) na podvozku, pořád jsem na to nemohl přijít jaká je v tom závislost ale na 95% to vypadá ze voda co se srází na trubkách co vedou do kompresoru odkapává na vsechny ty gumový silenbloky co jsou na podvozku a ty pak vrzou (něco jako mokrá podrázka o pedál spojky). :o
Tak přemejslím jestli by nebylo vhodné ty trubky obalit nějakou izolací jako je třeba ten sedej TUBEX na trubky od topení. Co si o tom myslíte???
Pablo
 

Poslaťod Rudolf » Sob 10. Sep 2005, 16:44

Zrovna jsem ti chtěl napsat, proč se klima někdy zapne sama.Vidím, ze uz jsi na to přisel.Tak se měj.
Rudolf
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 37
Registrovaný: Sob 16. Júl 2005, 8:18
Bydlisko: Karviná

Re: dal?í postřehy

Poslaťod Jozef2413 » Ned 11. Mar 2007, 20:58

Pablo píše:Tak jsem to zkoumal dál, systémem - nastavím něco na panelu ujedu pár km zvednu kapotu a ?áhnu na trubky od kompresoru jestli jsou teplý nebo studený... a do?el jsem k následujícímu: pokud je na pravém kruhovém voliči nastaven proud vzduchu na přední sklo (odml?ování) pak se klima zapíná sama bez ohledu na to jestli je zapnuto tlačítko se sněhovou vločkou :shock: ! Manuál ke xsaře pí?e ?e v této poloze je odml?ování řízeno "automatickým programem" v závislosti na teplotě venkovního vzduchu, a to ?e se při tom za určitých podmínek zapíná klima tam psáno není ale je tomu tak. Tak?e pokud chci mít jistotu ?e klima nebě?í nesmím mít zapnuto odml?ování....
Dal?í postřeh je to ?e mi něco při del?ím pou?ívání klimy vrzá (ale fakt brutálně) na podvozku, pořád jsem na to nemohl přijít jaká je v tom závislost ale na 95% to vypadá ?e voda co se srá?í na trubkách co vedou do kompresoru odkapává na v?echny ty gumový silenbloky co jsou na podvozku a ty pak vr?ou (něco jako mokrá podrá?ka o pedál spojky). :o
Tak přemej?lím jestli by nebylo vhodné ty trubky obalit nějakou izolací jako je třeba ten ?edej TUBEX na trubky od topení. Co si o tom myslíte???
A ja som tieš rozmyšlal prečo ked mam na polehe rozmrazovania tak tak chvilku mi ide sdudeni a cvilku teply vzduch a stale som nevedel čo to môže robit tak asi klimu mam v poriadku počkam do leta lebo klimu zatial som nemal možnost vyskušat lebo auto som kupil zime minuly rok ešte nemam všetko až tak odšane ale toto ma vcelku moc zaujalo dakuje čauky
Obrázok užívateľa
Jozef2413
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 67
Registrovaný: Str 3. Jan 2007, 21:50

Poslaťod Verdom » Pia 16. Mar 2007, 7:26

Jsem to včera zkoušel a otáčením na přepínání ofuku na sklo klima nereaguje. Jediný jak ji zapnu je tím spínačem s vločkou. A to nesmí být pod 10 stupňů, protože to klima nechladí, ale topí to z motoru.
.Obrázok
Obrázok užívateľa
Verdom
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 714
Registrovaný: Pia 9. Sep 2005, 10:22
Bydlisko: Jablonec n.N
Vůz: Xsara I 1.4 break, Peugeot 308SW Vti

Poslaťod CHiP » Pia 16. Mar 2007, 9:45

Verdom: Ono se taky není čemu divit, když máš manuální klimatizaci :D
Obrázok užívateľa
CHiP
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 1119
Registrovaný: Štv 9. Mar 2006, 17:48

Poslaťod Verdom » Pia 16. Mar 2007, 22:21

A jaký je rozdíl mezi manuálem a automatem? Sem si myslel že když si navolim 20 stupňů a ono mi je to automaticky dodržuje, že je to automat 8)
.Obrázok
Obrázok užívateľa
Verdom
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 714
Registrovaný: Pia 9. Sep 2005, 10:22
Bydlisko: Jablonec n.N
Vůz: Xsara I 1.4 break, Peugeot 308SW Vti

Poslaťod levis501 » Sob 17. Mar 2007, 15:39

Rozdíl mezi manuálem a automatem se tady už někde stopro řešil. Zkus hledat.
Xsara II Coupe 1,4i
levis501
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 333
Registrovaný: Uto 30. Jan 2007, 13:05
Bydlisko: Olomoucko

Poslaťod Verdom » Sob 17. Mar 2007, 15:49

Našel jsem to.
http://www.xsara.cz/forums/viewtopic.ph ... limatizace
Mam poloautomat.
Plná automatika co by se zapínala sama by mi asi nevyhovovala :lol:
Nastaví si to blbě kolečko a najednou zmrzneš ani nic nesepneš :lol:
.Obrázok
Obrázok užívateľa
Verdom
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 714
Registrovaný: Pia 9. Sep 2005, 10:22
Bydlisko: Jablonec n.N
Vůz: Xsara I 1.4 break, Peugeot 308SW Vti


Späť na Nápady, vychytávky

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 64 hostia