Nekrolog Xsara -> Fabia 1,4 16V

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki

Nekrolog Xsara -> Fabia 1,4 16V

Poslaťod frgy » Str 11. Júl 2012, 23:08

Ahoj zdravím všechny "Xsaristy" a hned na úvod Vám všem s lítostí musím oznámit, že jsem opustil Vaše řady (pouze s autem - jinak forum sleduji dále). Donutili mě k tomu okolnosti zejména finanční, které jsem byl nucen dát do své Xsarky a ve chvíli kdy se mi začlo zdát , že to přerůstá přes únosnou mez, jsem se s manželkou rozhodli změnit auto. Začnu, ale od začátku od loňského začátku prázdnin. Měli jsme s rodinou namířeno ke známé na Hracholuskou přehradu, ale po ujetí cca 5km začlo auto vařit a optickou kontrolou do motorového prostoru byla odhalena závada - prasklý chladič. Výměna za Valeo i s prací 3000Kč. Vše se zdálo OK a tak jsme následující týden odjeli na Šumavu na dovolenou. Cesta probíhala v poho jen při odbočení z hlavní silnice a popojezdu cca 400m mi bylo divné, že se najednou rozběhli obě sahary a opět jsme vařili. Xsarku jsem nechal saharami zchladnout a zbytek dovolené proběhl normálně jen jsem večer před odjezdem domů zkontroloval stav chladící kapaliny v chladiči a překvapilo mě její výše až po víčko. Nicméně jsme se druhý den vydali na cestu domů. Cesta byla převážně z kopce a tak se to chladilo samo ale na rovince se začli dít věci. Teplota úplně nahoře nápis Danger a Xsara pípá jak o život. Zastavil jsem a po telefonu jsem zjistil pravděpodobnou závadu a Xsarku se mi asi po třech pokusech podařilo odvzdušnit tak aby se nepřehřívala. Po dojezdu domů šla k lékaři - prasklé tesnění pod hlavou + nové šrouby + termostat 3500kč. Poté si xsarka dala říct a jezdila celkem bez problému až na konci září při výměně oleje se objevila prasklina ve středovém dosud originálním dílu výměna za nový 2000kč. Zima proběhla v poho na jaře se s prvním větším teplem objevilo zase "vaření" v podobě kapek pod chladičem a zdálo se že to uniká víčkem. Po výměně víčka 200kč a po doporučení automechanika jsem vyměnil termostat za starý se kapaní projevilo ještě více - vodní pumpa, tím pádem se měnili i rozvody (najeto 181tis km) a vyměnil se popraskaný klínový řemen vše bratru za 5000kč a to byl impuls pro to abych začal zabývat myšlenkou, že budu muset poohlédnou po jiném autě protože jsem 14dní před tímto koupil Xsaře nové letní obutí za 4000kč a to nepočítám k tomu běžný servis jako olej svíčky filtry a chladící kapalinu. :cry: Takže hurá na net. Měl jsem své favority a to Xsara PICASSO - to jsme chtěli celá rodina, dále Ford Focus kombi, Fiat Stilo kombi, Renault Scenic nebo Megane kombi. C4 jsme nechtěli ta je dle mé osobní zkušenosti menší než Xsara, hlavně na zadní sedačkách. Vše jsem chtěl v benzínu, najedu cca 10tis km ročně. Jelikož žádné pořádné auto se neobjevovalo tak jsem se začal zabývat myšlenkou co třeba Roomster nebo Fabia kombi starý model. Po asi 2 měsíčním hledání se objevilo Picasso 06 bouchlé pouze na zadní vrata za 2700E ve Frankfurtu ale to jsem zavrhl kvůli vysokým nákladům na dovoz (1000km) a stejně druhý den bylo auto prodané. Tak jsem pátral dále s omezením 200km od státní hranice a objevil jsem Fabii kombi 1.4 16V rv 11/07 nebouranou pouze od vrat lehce promáčklé zadní dveře asi tak jako by to udělal někdo na parkovišti u marketu. Jinak bylo auto OK, samozřejmostí byla servisní kniha najeto 105tis km a výbava o trochu lepší než jak je u nás např. klima, el. př. okna, el. zrcátka, ESP, ASR, vyhřívané přední sedačky, spolujezdec má sedačku výškově stavitelnou, klimatizovaná odkládací schránka, originální radio, přední mlhovky, alu kola a černá metalíza. Vše za cenu k jednání 5000E, prodejce soukromník. Po telefonu jsme se domluvili průměru našich cen jsme se domluvili na ceně 4500E. Takže sehnat povoz a hurá k soudruhům do SRN jestli tam neidělalil chybu. (samozřejmě že ne). Po příjezdu na místo technický stav auta odpovídal inzerátu a po zkušební jízdě a kontrole všech dokladů jsme ještě díky dvoum propáleným místům na předných sedačkách (koupím potahy a vše bude v poho) ještě dali dolů 100E takže výsledná cena byla 4400E + dovoz+ přihlášení = 120 tis kč. Za měsíc co mám Fobii jak jí důvěrně říkám jsem najel 1300km a se spotřebou 6l jsem velmi spokojen. Po dovozu do ČR jsem nechal auto u svého mechanika auto prolézt a jediná závada kterou mě čeká opravit jsou silentbloky na př. nápravě cca 1500kč jinak vše OK. Jak už tady myslím psal Standa Gambrinus cituji: jednou se bude každý z nás rozhodnout co za jiný vůz u mě to i po zkušenostech se služební Fabkou vyhrála Škoda. Koukám že jsem se nějak rozvášnil s tím psaním tak raději už končím. :D PS. Xsarku jsem prodal jezdí někdě v okolí Hořovic a Berouna.

C Xsara 99 1.8i 66kW dovoz F, červená metal, Xsarácké podložky pod SPZ - vzpomínám i přes výše popsané problémy jen v dobrém !!! :)
Š Fabia kombi 07 1.4 16V 59kW černá metal. dovoz D :D
frgy
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 127
Registrovaný: Ned 12. Mar 2006, 21:11
Bydlisko: Přeštice
Vůz: Xsara 1.8i 1999, Škoda Fabia combi 1.4i 16V

Re: Nekrolog Xsara -> Fabia 1,4 16V

Poslaťod empík » Štv 12. Júl 2012, 16:42

Slovami klasika:
Všetci tam raz musíme-niekto skôr a niekto neskôr.
Som rád, že ste radi, že som rád...
Obrázok užívateľa
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 1719
Registrovaný: Štv 14. Apr 2011, 11:23
Bydlisko: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: Nekrolog Xsara -> Fabia 1,4 16V

Poslaťod frgy » Uto 17. Júl 2012, 21:17

Tak jsem se dnes dozvěděl, že jsem psal nevědomky nekrolog, po měsíci používaní novým majitelem je má Xsara opravdu po smrti...., ale nejdůležitější je, že čtyřčlenná posádka vyvázla POUZE s modřinami a Xsara jim zachránila život, který sama položila.... (bůh jí za to žehnej)

-- přidáno úte črc 17, 2012 9:40 pm --

V mobilu jsem našel fotku mé Fóbie tak přikládám.... je na ní vidět jak jsou promáčklé dvěre viz první článek
Fotografie0056.jpg
Fotografie0056.jpg (114.41 KiB) Zobrazené 9562 krát
frgy
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 127
Registrovaný: Ned 12. Mar 2006, 21:11
Bydlisko: Přeštice
Vůz: Xsara 1.8i 1999, Škoda Fabia combi 1.4i 16V

Re: Nekrolog Xsara -> Fabia 1,4 16V

Poslaťod Vasik » Str 18. Júl 2012, 18:53

Tutim teď jezšíš?:)
Předtím: Xsara 1,8 8V 66kw 1998 Obrázok
Poté: C4 1,6 16V Hdi 80kw 2006 Obrázok
Znovu poté : Ford Mondeo 2,0 TDCi 85kw 2010 ECOnetic
Současnost : Toyota Auris TS 1,6i 2017
Vasik
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 960
Registrovaný: Ned 15. Nov 2009, 15:34
Bydlisko: PLZEŇ
Vůz: Toyota Auris TS 2017 1,6i

Re: Nekrolog Xsara -> Fabia 1,4 16V

Poslaťod frgy » Str 18. Júl 2012, 22:28

Jo tutím jezdím akorát po svých bez toho podvalu..... :D :lol: :P
frgy
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 127
Registrovaný: Ned 12. Mar 2006, 21:11
Bydlisko: Přeštice
Vůz: Xsara 1.8i 1999, Škoda Fabia combi 1.4i 16V

Re: Nekrolog Xsara -> Fabia 1,4 16V

Poslaťod Vasik » Štv 19. Júl 2012, 17:50

a co podložky, ty se nekonají ? :D nebo budeš jako každá Fáábka? :D
Předtím: Xsara 1,8 8V 66kw 1998 Obrázok
Poté: C4 1,6 16V Hdi 80kw 2006 Obrázok
Znovu poté : Ford Mondeo 2,0 TDCi 85kw 2010 ECOnetic
Současnost : Toyota Auris TS 1,6i 2017
Vasik
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 960
Registrovaný: Ned 15. Nov 2009, 15:34
Bydlisko: PLZEŇ
Vůz: Toyota Auris TS 2017 1,6i

Re: Nekrolog Xsara -> Fabia 1,4 16V

Poslaťod frgy » Pon 23. Júl 2012, 10:40

Podložky jsem nechal na Xsarce a ty co jsem dostal na STK tak na nich jsem ten popis odstarnil. Včera jsem viděl svojí bývalou Xsarku bohužel s lítostí musím konstatovat, že to má holka spočtený. První pohled nevypadal až tak zle ale po bližším zkoumání je výsledkem toto : Auto šlo zadním kolem po škarpy takže je KO zadní náprava (celé je to hnuté), KO zadní blatník a promáčklá střecha. :( :cry: Oprava se majiteli nevyplatí takže co je OK jde na na ND, zbytek do věčných lovišť....Myslím že nový majitel se bude snažit Xsarku prodat komplet jako celek maximálně zbydou zimáky na discích a střešní nosiče. Kdyžtak dám vědět a vystavím inzerát.
frgy
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 127
Registrovaný: Ned 12. Mar 2006, 21:11
Bydlisko: Přeštice
Vůz: Xsara 1.8i 1999, Škoda Fabia combi 1.4i 16V


Späť na Xsara revival

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 6 hostia