Ahoj, dovolím si tvrdit, že s tímto způsobem jízdy mám poměrně dost zkušeností. Obzvlášť se tato technika dostane člověku pod kůži v Itálii, kde se takto jezdí naprosto běžně. Bohužel rozčarování nastává na našich silnicích, kdy se řidiči v plechovkách chovají přesně tak, jak to popsal MP a driversk. Nicméně dovolil bych si poupravit ten žebříček, kdy dle mého názoru jednoznačně vedou polští plechovkáři. Dvojnásobná loňská zkušenost, kdy dálnice v důsledku nehody popojížděla doslova šnečím tempem a já jsem se svojí prdelatou Sněhurvou chytil dělící čáru a jakože pojedu. Zapnul jsem přídavné světla a čtverky blinkry a jel. Nejzpůsobnější byli rakušáci, kteří už automaticky jeli při okraji tak, aby vytvořili dostatečný boční odstup, potom následovali češi a slováci, kteří sice pomaličku, ale nakonec taky uhnuli, ale v okamžiku dojetí poláka byl konec. Můžeš za ním stát, blikat a nic. Neopovažuj se troubnout, to ten polský Juzek najede naopak ještě víc do středu. A takhle se chovali všichni poláci bez vyjímky a že jich tam mohlo popojíždět cca tak kolem dvaceti. No moje nervy. Za řídítky motocyklu su člověk veskrze klidný, ale tohle se neobešlo bez několika vnějších zrcátek přiklopených k bočnímu okénku vozu jsa přesvědčen, že když do něho nečumí, tak ať mu to alespoň netrčí do boku Další pravidelnou negativní zkušenost mám na příjezdu do Ružomberka ve směru od Liptovského Mikuláša. Nejedná se sice o dvouproudou silnici, ale kolona tam běžně dosahuje 3-4km, tak přece nebudu s motocyklem zabírat místo plechovce, když se můžu po středové čáře dostat dopředu bez toho, že bych kohokoliv ostatního zdržel. Tak na tomto úseku se naprosto zjevně projevuje ono, když nemůžu jet já, tak nepojede nikdo.
Ale jinak při jízdách po vlastech českých i slovenských můžu konstatovat, že nejsou řidiči aut až tak úplně bezohlední, jak se mezi motorkáři všeobecně traduje.