Stránka 1 z 2

Motor na částečně hybridní pohon (vodíkový vyvíječ)

PoslaťNapísal: Pia 13. Apr 2012, 12:18
od Verdom
Dostal se ke mě link na tyto stránky:

http://www.jednavodu.cz/nase-nabidka/vodikovy-komplet/

V podstatě pokud z nich budu citovat:
Elektřinou z vozidla je napájen vodíkový generátor, který elektrolýzou vody produkuje vodík a kyslík (H2+O) ,tato směs je následně přiváděna do sacího potrubí motoru, za vzduchový filtr.
8 900,00 Kč
AKČNÍ SLEVA 33% !!!
Nová cena 5 950,00 Kč.

Nevím, co si o tom myslet, že by řešení smogové situace již dnes?
Ale jak platit daně z vody? To asi zelenou od vlády nedostane. :wink:
Tedy pokud to vůbec funguje. Zkoušel jste to někdo v autě?

Re: Motor na částečně hybridní pohon (vodíkový vyvíječ)

PoslaťNapísal: Pia 13. Apr 2012, 12:31
od empík
Čosi takéto skúšali na Fabii. V podstate ide o rozklad vody na plyny pomocou elektriny a vzniknuté plyny sa vháňajú do sania automobilu. Na samostatný chod motora je plynu málo, preto sa to využíva na vylepšenie spalovania, tým pádom menšie emisie, nižšia spotreba atď. V podstate je to len taká hračka. O bezpečnosti ani nehovoriac pretože vodík je ľahko výbušný plyn. No kto chce kam... :nasr?

Re: Motor na částečně hybridní pohon (vodíkový vyvíječ)

PoslaťNapísal: Pia 13. Apr 2012, 18:20
od Cvrček
Včera o tom byla nějaká reportáž ve zprávách. Docela to zdrbli. Protože to není bezpečné (chybí nějaké bezpečnostní prvky) a není to homologované. Ale na druhou stranu bylo konstatováno,že to chce ještě nějaký čas pro vývoj. Protože zatím zápory provedení převažují klady systému.

Re: Motor na částečně hybridní pohon (vodíkový vyvíječ)

PoslaťNapísal: Pia 13. Apr 2012, 21:51
od Verdom
No pokud ten vyvíječ vyvijí jen když do něj jde proud a proud jde do něho jen když běži motor, tak se vodik v sání za klapkou nasává jen do spalovacího prostoru motoru, takže tady až tolik rizika vybuchu není, jako jezdit s nádobou vodíku pod autem. Ale spiše mne zarazilo možné snížení spotřeby až o polovinu. Porad pokud vezmu v uvahu fyziku, tak pri tak malem mnozsvi dodane energie, nemuze byt uspora celeho auta tak velka :-) Bud ty cisla jsou nesmysl, nebo ještě nevědi, jak zdanit vodu, použivanou v podobnych zařízeních k pohonu,tak to raději veřejně zdrbnou 8)
Ale představa, že by si pražáci vyjezdili Želivku a museli pít pak vodu z Vltavy je neméně děsivá :wink:
Takže nejspíše až čas ukáže, má li to budoucnost.

Re: Motor na částečně hybridní pohon (vodíkový vyvíječ)

PoslaťNapísal: Sob 14. Apr 2012, 6:42
od jandy
Já když vezmu fyziku ta musím dodat energii abych molekulu vody rozdělil na vodík a kyslík a pak tyto dva prky zase slučuju. Takže suma energie se v ideálním případě rovná nule (když to beru beze ztrát). Jediná možnost jak na tomhle procesu něco získat je varianta, kdy by tyto prvky urychlovaly chemickou reakci hoření benzinu nebo nafty. Pak by mě ale taky zajímalo, jestli se někdo zajímal možností samozápalů atp. jak všichni víme, vodík je pěkná dě.ka a kyslík na tom neni o moc líp.

Re: Motor na částečně hybridní pohon (vodíkový vyvíječ)

PoslaťNapísal: Sob 14. Apr 2012, 9:27
od betom
Přesně tak jak píše jandy. Jedná se o elektrolýzu vody při níž vznikají z jedné molekuly vody 2 molekuly vodíku a 1 kyslíku. Na tuto elektrolýzu pořebujeme určité množství elektrické energie, které musíme vzít z elektrické sítě vozidla. Tuto energii vyrábí alternátor a ten pohání spalovací motor. Kdyby to fungovalo bezeztrát jednalo by se o "perpetum mobile", které kvůli ztrátám energie (zatím) neexistuje. Jak uvádí firma dá se vyvíječem (v laboratotních podmínkách) ušetřit až 30% spotřeby, což se mi zdá nereálné. Možná do té doby než se vybije AKU. :shock:

Re: Motor na částečně hybridní pohon (vodíkový vyvíječ)

PoslaťNapísal: Sob 14. Apr 2012, 12:31
od jandy
Já jsem ty stránky pak procházel a oni to vysvětlují tím, že směs je snáze zapalitelná a lépe hoří. Dokud ale někdo neudělá nějaký seriozní test´, tak se tu můžeme akorát hádat.
Pro mě je důležitý, že to nemá homologaci, takže .........

Re: Motor na částečně hybridní pohon (vodíkový vyvíječ)

PoslaťNapísal: Ned 15. Apr 2012, 12:55
od vlasta0303
Fakt to dobře bouchá?Tak já se zadlužim a koupím to našemu mistrovi v práci.Ale musí to být tutovka! :mrgreen: :driv:

Re: Motor na částečně hybridní pohon (vodíkový vyvíječ)

PoslaťNapísal: Pia 27. Apr 2012, 8:19
od pfiala
je to smutne ale perpetum mobile proste neexistuje. Clanek k tematu je zde http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2012041501

Re: Motor na částečně hybridní pohon (vodíkový vyvíječ)

PoslaťNapísal: Sob 5. Máj 2012, 21:07
od Marek
V kutilském časopise USS byla kdysi popsána konstrukce kyslíkovodíkové svářečky, viz http://svarbazar.cz/phprs/view.php?cisloclanku=2007101301 . Elektrolyzér měla podobné konstrukce jako u uvedeného vyvíječe. S příkonem 2,2kW se produkoval plyn na sváření plechů, tedy žádné velké množství.
Z rozptylu uváděných úspor paliva (pokud to jsou pravdivé údaje) se mi zdá, že se plynem vylepšuje zapalování a úspora je větší u motorů v horším stavu. Zatížení alternátoru vyvíječem bych považoval za snesitelné při delších cestách, při krátkých trasách ve městě by byla úspora paliva draze vykoupena zhoršeným dobíjením akumulátoru popř. v extrémním případě poškozením alternátoru.

Re: Motor na částečně hybridní pohon (vodíkový vyvíječ)

PoslaťNapísal: Štv 13. Dec 2012, 14:06
od mmaattoo
Ja to mam vo svojej xsare, teraz samozrejme nie, pretože je zima a ... ale mam to už od leta asi pred mesiacom som to vybral keď začalo mrznuť, bez generatora mam spotrebu 6-7,5l kombinovanu, s tymto vyvijačom 4 - 4,5 ... takže urobte si vlatny názor, auto bez vodíka je lenivé, a nemá chuť tahať, s vodíkom je to oveľa lepšie, a to že ste sa dočítali že hrozí nebezpečenstvo výbuchu tak nehrozí, pretože vyrobený vodík nikde neuskladnujeťe ale ho hneď spotrebúvate.

Na jar až sa oteplí a nahodím to zase do auta, tak to pofotím...

Re: Motor na částečně hybridní pohon (vodíkový vyvíječ)

PoslaťNapísal: Pia 14. Dec 2012, 0:07
od snoopy
kde bereš energii pro ten vyvíječ?

Re: Motor na částečně hybridní pohon (vodíkový vyvíječ)

PoslaťNapísal: Pon 17. Dec 2012, 16:23
od mmaattoo
z baterie?

Re: Motor na částečně hybridní pohon (vodíkový vyvíječ)

PoslaťNapísal: Uto 18. Dec 2012, 21:15
od snoopy
já jen, že na rozložení vody na vodík a kyslík potřebuješ stejné množství energie, jaké pak zase spálením dostaneš. nikdy nemůžeš dostat víc... a protože ani baterie ani alternátor ani motor nepracuje se 100% účinností, musíš to odněkud dotovat

Re: Motor na částečně hybridní pohon (vodíkový vyvíječ)

PoslaťNapísal: Uto 18. Dec 2012, 22:04
od empík
Zákon zachovania energie platí stále avšak nie je tam len akumulátor a alternátor ale aj voda ako zdroj energie. Nie je toho síce veľa ale na úkor spotreby vody vzniká energia vo forme vodíka. Koľko toho vznikne a či to postačí na úplné dotovanie motora to neviem. Táto metóda je však už dosť rozbehnutá a hocijaké udelátka a autíčka už na vodík jazdia. Dokonca niečo také malé predávali aj v GES Plzeň. Mne osobne na tom najviac vadí otázka bezpečnosti a nielen mne pretože masovejšiemu rozšíreniu tejto metódy bránia práve bezpečnostné predpisy. :D