Motor na částečně hybridní pohon (vodíkový vyvíječ)

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: Motor na částečně hybridní pohon (vodíkový vyvíječ)

Poslaťod snoopy » Uto 18. Dec 2012, 22:23

Až na to, že voda neni zdroj energie. Té vodě musíš nejprve energii dodat, abys z ní udělal zdroj - vodík. Auta, která jezdí na vodík, si ho nevyrábí, ale čerpají ho už jako čisté palivo.
Nerozporuju, že na reakci vodíku a kyslíku se dá jezdit, ani to, že se voda dá pomocí elektřiny rozložit na vodík a kyslík.
To, co neuznávám je, že získáš energii navíc. Zjednodušeně to je asi takto:

reakce ve vyvíječi == 2x H2O + energie -> 2x H2 + O2
reakce v motoru == 2x H2 + O2 -> 2x H2O + energie

pokud tedy budeš mít 100% účinnost, tak jen energii z baterky přeneseš touto metodou do motoru. Dřív nebo později vymlátíš baterku. Spíš dřív.
Xsara Picasso 1.8v r.v.2003 "Bublina"
Grand C4 Picasso 1.6HDI r.v.2012 "Blueberry"
(jména autům vymýšlí naše děti :-) )
Obrázok užívateľa
snoopy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1597
Registrovaný: Str 8. Júl 2009, 13:17
Bydlisko: Praha 4 Újezd
Vůz: Xsara Picasso 1.8i r.2003

Re: Motor na částečně hybridní pohon (vodíkový vyvíječ)

Poslaťod empík » Uto 18. Dec 2012, 22:52

Máme asi odlišný pohľad na tento pohon. Ja tu vodu chápem ako palivo čiže ťažko sa to dá nejak zjednodušovať. Pozrel som si ešte raz ponuku toho vyvíjača a keďže je istený 25A poistkou tak ten odber elektrickej energie nemôže byť až taký veľký. Vychádza to len na 0,25kW čo motor aj elektrosústava v pohode zvládnu :)
Som rád, že ste radi, že som rád...
Obrázok užívateľa
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 1703
Registrovaný: Štv 14. Apr 2011, 11:23
Bydlisko: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: Motor na částečně hybridní pohon (vodíkový vyvíječ)

Poslaťod jandy » Uto 18. Dec 2012, 23:01

Tak já mám o tomhle tenhle názor. Vodík v tomto případě opravdu nemůže fungovat jako palivo. Zákon zachování energie pořád platí. Na druhou stranu může fungovat jako katalyzátor chemické reakce (v tomto případě hoření). Jestli to tak opravdu je nevím, zkoušet to nebudu. Pro mě tenhle experiment má jednu zásadní vlatsnost - neni shválen pro provoz na pozech komunikacích. Tím to pro mě končí a všem ostatním doporučiji totéž :!:
Obrázok užívateľa
jandy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 427
Registrovaný: Štv 13. Nov 2008, 20:31
Bydlisko: Týn nad Vltavou ale vetšinu času se pohybuji v Hrotovicích
Vůz: Peugeot 407SW, 2.0HDi 100 kW; Citroen Xsara kombi, 2,0 HDi, 1999 (u Minimaxe)

Re: Motor na částečně hybridní pohon (vodíkový vyvíječ)

Poslaťod snoopy » Uto 18. Dec 2012, 23:58

jako podpora hoření v tomto případě by mohl sloužit kyslík. Vodík ne - ten naopak kyslík při hoření spotřebuje, takže na benzin by ho "už nebylo dost".

Navíc by mě zajímalo, ja se s tim chová elektronika motoru. Žádná řídící jednotka nemá program nebo tabulku na to, aby z nějakého důvodu dávala polovinu paliva, protože "tam hoří něco jiného".

A jednoznačně - vodík palivo je, ale voda nikdy nemůže být. Jako palivo může sloužit jen taková chemikálie, která při reakci dodává teplo. Je to stejné, jako bys místo nafty vozil fůrku řepky s tim, že si to po cestě zpracuješ.
Xsara Picasso 1.8v r.v.2003 "Bublina"
Grand C4 Picasso 1.6HDI r.v.2012 "Blueberry"
(jména autům vymýšlí naše děti :-) )
Obrázok užívateľa
snoopy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1597
Registrovaný: Str 8. Júl 2009, 13:17
Bydlisko: Praha 4 Újezd
Vůz: Xsara Picasso 1.8i r.2003

Re: Motor na částečně hybridní pohon (vodíkový vyvíječ)

Poslaťod jandy » Str 19. Dec 2012, 7:33

snoopy, zjisti si co v chemii znamena pojem katalyzator. Navic horeni neni zas tak jednoducchy proces, ktery se da popsat jednou sumarni rovnici.
Obrázok užívateľa
jandy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 427
Registrovaný: Štv 13. Nov 2008, 20:31
Bydlisko: Týn nad Vltavou ale vetšinu času se pohybuji v Hrotovicích
Vůz: Peugeot 407SW, 2.0HDi 100 kW; Citroen Xsara kombi, 2,0 HDi, 1999 (u Minimaxe)

Re: Motor na částečně hybridní pohon (vodíkový vyvíječ)

Poslaťod snoopy » Str 19. Dec 2012, 15:24

:mrgreen: znám chemii na dostatečné úrovni. Taky nepíšu nic o katalyzátoru. Jen tvrdím, že okyslyčení směsi může zlepšovat hoření.
Takže vodík tedy funguje podle tebe jako katalyzátor chemické reakce hoření benzinu? Vodík je sám hořlavý, ale hoření ostatních prvků nijak nepodporuje. Jako katalyzátory chemických reakcí se používají pouze kovy "nasycené" vodíkem (typicky palladium). Základním požadavkem na katalyzátor je, aby z chemické reakce, jejíž průběh upravuje, vyšel nezměněný. To u vodíku a hoření asi nehrozí, že?

-- přidáno stř 19. pro 2012, 16:46 --

doporučuji přečíst :
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2011052203
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/england/8313832.stm
Xsara Picasso 1.8v r.v.2003 "Bublina"
Grand C4 Picasso 1.6HDI r.v.2012 "Blueberry"
(jména autům vymýšlí naše děti :-) )
Obrázok užívateľa
snoopy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1597
Registrovaný: Str 8. Júl 2009, 13:17
Bydlisko: Praha 4 Újezd
Vůz: Xsara Picasso 1.8i r.2003

Re: Motor na částečně hybridní pohon (vodíkový vyvíječ)

Poslaťod jandy » Str 19. Dec 2012, 17:35

V tomhle máš pravdu a s článkama se nedá dělat nic jiného než souhlasit. Možná jsem se vyjádřil předtím trošku nepřesně. Myslel jsem, že TEORETICKY by MOHL vodík reakci některých meziprodiktů urychllit. Jestli tomu tak je nebo ne je otázka druhá. Vypadá to spíš, že ne. A už toho necháme, než nás někdo blokne, steně si myslím, že už neni co řešit. :klik:
Obrázok užívateľa
jandy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 427
Registrovaný: Štv 13. Nov 2008, 20:31
Bydlisko: Týn nad Vltavou ale vetšinu času se pohybuji v Hrotovicích
Vůz: Peugeot 407SW, 2.0HDi 100 kW; Citroen Xsara kombi, 2,0 HDi, 1999 (u Minimaxe)

Re: Motor na částečně hybridní pohon (vodíkový vyvíječ)

Poslaťod snoopy » Str 19. Dec 2012, 17:50

ok, vyhlašujeme mír 8)
Xsara Picasso 1.8v r.v.2003 "Bublina"
Grand C4 Picasso 1.6HDI r.v.2012 "Blueberry"
(jména autům vymýšlí naše děti :-) )
Obrázok užívateľa
snoopy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1597
Registrovaný: Str 8. Júl 2009, 13:17
Bydlisko: Praha 4 Újezd
Vůz: Xsara Picasso 1.8i r.2003

Predchádzajúci

Späť na Motor - LPG, CNG, ...

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť