Stránka 1 z 1

Výpadky LPG.

PoslaťNapísal: Str 20. Feb 2013, 15:39
od Fallouter32
Hoj, mám problém s LPG. jednoduše se to vypne a konec. Dál jede jen na benzin. Po nějaké době (30-500km) škubne a jede zase normálně. Měl jsem to na diagnostice, hlásí to chybu všech 4 výstřiků. Chyby byly smazány problém pokračuje. V servisu mi řekli, že to asi bude cívka (nebo co to je) na liště. Druhá varianta je zamrznutí (něčeho - nejspíš něco ve výparníku) což je možné, pač mi to delá cca od začátku větších mrazů. Problém je, že i při +5 to dělá. Moje teorie je, že za to může teplota, přece jen plyn má větší teplotu hoření a delší spalování. Ale kontruje tomu fakt, že se to děje jen při vysokých rychlostech (100km/h+). A v létě se nic podobného nedělo. Jsem z toho zoufalej, sice jezdím 800km za týden ale v tom benzínu je to znát. V elektroinstalaci problém nenašli. Takže mě fakt nenapadá co nebo proč. Má s tím někdo zkušenosti? Když tak co by mohlo pomoci z neduhu. Díky.

Re: Výpadky LPG.

PoslaťNapísal: Str 20. Feb 2013, 16:28
od snoopy
LPG je stlačené a při expanzi (před vstřikem) se prudce ochlazuje. A to může způsobovat, že ti někde LPG zamrzne i při +5. Zejména při vyšších rychlostech funguje "náporové chlazení" nejen chladiče, ale celého motoru.
Tohle bych řešil s někým v servisu na LPG, než diagnostikou motoru a hledáním chyb v elektroinstalaci.
cívka / zapalovací lišta se vstřikama nesouvisí - ta dává jiskru do svíček.

Re: Výpadky LPG.

PoslaťNapísal: Str 20. Feb 2013, 16:33
od rosta12345
jen si dovolím poopravit že LPG není stlačené, ale kapalné a ano ochlazuje se při přechodu do plynného skupenství, při čemž může dojít k zamrznutí ,ale jak píše snoopy pokud je to vstřikování LPG tak tohle asi řešit se servisem a diagnostikou samozdřejmě diagnostikou LPG

Re: Výpadky LPG.

PoslaťNapísal: Str 20. Feb 2013, 21:05
od Marek
Jaký máš systém LPG - dávkuje se plynná fáze do sacího potrubí, nebo máš vstřikování kapalné fáze? Jednalo se o chybu vstřikovačů plynu nebo benzínu? Máš motor 1.8 8V (osmiventil 66kW) jak máš v podpise nebo 1.8 16V?
Začnu s vysvětlováním odzadu, pokud máš motor 8V, máš zapalovací cívku se 4 vývody a zapalovací kabely ke svíčkám, motor 16V má na svíčkách nasazenou zapalovací lištu.
Pokud máš systém s dávkováním plyné směsi (paralelní nebo sekvenční), je v systému výparník, který je vyhřívaný chladící vodou. Je připojený na okruh topení, tj. pokud auto topí, funguje tento ohřev. Jedinné úskalí je v dimenzování výparníku, vyrábí se různé velikosti, podle výkonu motoru. Výparník menší, než by měl být, může zamrzat při potřebě většího výkonu, to by odpovídalo jízdě vyšší rychlostí. Výparník je kostka, ke které kromě vedení kapalného plynu a silnější hadice s plynou fází LPG vedou ještě 2 vodní hadice.
Jak je to u vstřikování kapalné fáze nevím, tento systém jsem ještě neviděl a pochybuji, že ho máš.

Re: Výpadky LPG.

PoslaťNapísal: Str 20. Feb 2013, 21:30
od Fallouter32
Jou jou mám 1.8i 8ventil 66kW a systém sekvenčního vstřikování stag300-4, pokud ti to něco říká... No diagnostika na lpg hlásila chybu všech 4 vstřiků. Na liště jsou cívky, prý je jedna nejspíše vadná pač "hřeje". No jde o to, že i při tankování, jízdě se při připojení diagnostiky chyba neprojevila, vše bylo aktualizováno. Nikde žádný problém. A pokud jde o výparník: je to možné, v létě měl kapalný plyn, který přechází v plynný, dostatek tepla z okolí. V tomto počasí je nutno ohřát vodu na 30 stupňů. Ale věc, která mi nejde do hlavy je, že toto vypadávání se děje v době, kdy má motor provozní teplotu cca 90 stupňů. Takže i chladný vzduch z okolí by neměl výparník ochladit na takovou teplotu aby plyn prostě zamrzl a pak by to znamenalo chybu vstřiků v řídící jednotce. Protože ta bere 90 stupňů Celsia, kterou má voda ale nemá samostatné čidlo aby si zjistila, že plyn zamrznul. Pokud je to správná úvaha, stačilo by zateplit výparník? Nebo mu nějakým způsobem pomoci od mrazu? Díky.
Jo a ještě: řídící jednotka od benzínu byla v pořádku. Problém je opravdu jen někde u systému lpg.
Doplněk: chyba vstřiků lpg, mám sekvenční vstřikování, ale mám tam lištu se 4mi cívkami.
Výparník mám válcový s přívodem kapalného plynu, přívod a odvod vody. Tuším, že ten plyn jde v kapalné podobě až k motou, kde se rozprašuje.

Re: Výpadky LPG.

PoslaťNapísal: Str 20. Feb 2013, 22:54
od Marek
Takže lišta je součást systému LPG. Pokud jedna cívka víc hřeje, mohl by to být mezizávitový zkrat, ten se projevuje menším stejnosměrným odporem cívky, ale nemusí to být jednoznačně měřitelné. Nebo přechodový odpor v konektoru.
Zakrýt výparník bys asi mohl poměrně jednoduše, pokud zamrzá, určitě by to v těchto teplotách pomohlo. Ve výparníku se mění skupenství, proto je vyhřívaný. Kapalný plyn má tlak nasycené páry, stejný je v nádrži i jinde v potrubí, tento tlak závisí jen na teplotě.
Na Tvém místě bych se zaměřil na okolnosti, při kterých LPG selže - rychlost, zátěž motoru, teplota vzduchu... A hned po selhání alespoň orientačně zkusit teplotu výparníku a cívek. Pokud servis tvrdí, že je jedna cívka vadná, ať jí vymění.
Ještě otázečku, jak máš systém starý? Mně po 9 letech zlobily membrány ve výparníku, které slouží pro regulaci tlaku plynu na výstupu. Mám paralelní vstřikování Landi Renzo IGS, fotky mého motoru najdeš v návodu na hlídač vysunutí olejové měrky v sekci návody-motor benzin.

Re: Výpadky LPG.

PoslaťNapísal: Str 20. Feb 2013, 23:11
od snoopy
tak třeba ještě zkustohle: až se ti přepne motor na benzin, kvůli té chybě, zastav a zkontroluj teplotu vodních hadic u výparníku, jestli ti tam jde teplá voda...

Re: Výpadky LPG.

PoslaťNapísal: Štv 21. Feb 2013, 8:53
od Fallouter32
Takže abychom to nějak shrnuli, problemy mohou být víceméně ve výparníku, kde bude nejspíše problém s vyhříváním. Elektronika bude podle me v pořádku, možná ta cívka ale tim bych se dále nezabýval. Problém všeho přetrvává v tom, že opětovné zprovoznění je nepředvídatelné. Někdy to jde po pár km nekdy po 500km... Takže mě napadá, výparník a špatný přívod teplé vody, resp. Ohřívání plynu celkově. Je to správná úvaha? Jen abych věděl na co se konkrétněji zaměřit. Jinak díky, vse me posouvá kousek kupředu k vyřešení problému.

Re: Výpadky LPG.

PoslaťNapísal: Pia 22. Feb 2013, 14:19
od Fallouter32
Dodatek a nové pozorování. Stále nechce jet na plyn, při provozní teplotě jsem zastavil a osahal hadice u výparníku, měli stejnou teplotu. Nijak teplou ale zase nebyly zmrzlé. Nevím proč tam nejde teplá voda, a nechce se přepnout. Nějaké nápady?

Re: Výpadky LPG.

PoslaťNapísal: Pia 22. Feb 2013, 14:53
od vlasta0303
Ahoj.To přepínání na LPG,musí mit čidlo teploty-né.jak pozná,že má sepnout ventil?Jinak popojíždění po městě se zapnutým toponím v-7C'po sotva pár km.udělá také své.Už jsem to zažil/Koterovská ul./Krásně ten ventil "hrál".Musel jsem LPG vypnout na 2km. :salut-:

Re: Výpadky LPG.

PoslaťNapísal: Pia 22. Feb 2013, 21:24
od Fallouter32
Ahoj, promiň ale nějak jsem vůbec nepochopil co jsi tím chtěl říct...

Pokud odpovídáš na poslední příspěvek,tak je citace zbytečná. Cvr.

Re: Výpadky LPG.

PoslaťNapísal: Uto 26. Feb 2013, 20:15
od Fallouter32
Problém vyřešen. Spálená pojistka, u multi ventilu na nádrži spálená cívka otvíracího ventilu = nízký tlak, což jsme zjistili i na diagnostice, další věc je , že to bylo udělané tak aby tam cákala voda od kola= sůl a voda tomu moc dobře neudělaly...
Jinak díky za pomoc.

Re: Výpadky LPG.

PoslaťNapísal: Sob 2. Mar 2013, 13:03
od vlasta0303
Tak to máš pravdu s tou vodou od kola.Já tam přez to dal kus duše z nákladního auta. -vetev:-)