Stránka 1 z 2

Xsara 1,6 16V na LPG

PoslaťNapísal: Ned 12. Júl 2009, 16:12
od Viper.dj
Zdravím.Máte někdo nějaké zkušenosti s předěláním Xsary 2 1,6 16V na LPG.Zajímají mě pro i proti.Díky za názory

Re: Xsara 1,6 16V na LPG

PoslaťNapísal: Str 15. Júl 2009, 20:11
od scratchy27
Zdar, nevím jestli Ti to pomůže, páč mám Xsaru break I a 8V, ale předělání na LPG bylo bez problému. Respektive, on už tam LPG byl - starý holandský, ale ten už od koupě nefungoval a nikdo si s tím nevěděl rady. Nechaly jsme tedy znovu udělat kompletní přestavbu na nový LPG a už přes rok absolutně bez problému. Za ten rok jsme na něm nalítaly přes 70tis km a dlouhodobý náklady jsou cca 1,1 Kč / km.
Pokud tě zajímá něco konkrétnějšího, tak dej vědět ;-)

Re: Xsara 1,6 16V na LPG

PoslaťNapísal: Štv 16. Júl 2009, 5:46
od jbarman
Mám služební Break a před cca rokem předělaný na LPG. Stále to zlobí, nevím čím to je jestli mechanikem, nebo zvoleným systémem LPG.
Podrobněji.
Popis: Je namontováno zařízení českého výrobce Magic - sekvenční vstřik. Motor výkonově neztratil téměř nic. Spotřeba od 8 do 10 LPG podle stalu jízdy. Dojezd na plnou nádrž 45l-20% cca 420 - 460 km. Jednou se mi podařilo i přes 500 km.
Problémy: Stále mi svítí kontrolka diagnostiky. Studený motor někdy na volnoběh "zdechne". Zdechá při rozjezdu i na teplý motor - chce to opravdu velký cit. Už jednou odešla řídící jednotka plynu. Několikrát měněny průměry trysek. Měněny vstřikovače - vadná serie. Stále to není ono.....

Zatím opraveno vše v záruce ale toho času v servisu!!! - to vám nikdo nezaplatí :(

Re: Xsara 1,6 16V na LPG

PoslaťNapísal: Štv 16. Júl 2009, 9:37
od sx02
Mno nevím jak moc se ti to vyplatí - po městě sice X2 trošku víc papá - ca 9L ale mimo město se i při svižné jízdě dostaneš na 6,5 na dálnici do 7,5 benzínu.
Máš to spočítaný i s pravidelnym servisem a prohlídkama?

Re: Xsara 1,6 16V na LPG

PoslaťNapísal: Štv 16. Júl 2009, 18:34
od scratchy27
No nevím jak jbarmanovi, ale u mě se investice do přestavby vrátila hodně rychle (4-5 měsíců). Spočítaný i s pravidelným servisem i prohlídkama? Jak to myslíš? Samozřejmě, že v té ceně na km co jsem uváděl je pouze LPG nic jiného BTW opravy které souvisely s LPG nebyly za ten více než rok žádné (pouze seřízení cca po měsíci od instalace, které se ale dělá prý po každé přestavbě a je zdarma).
I když budu tedy počítat s tvými 6,5l/100km, tak jsi na ceně cca 200,-Kč u mě to vychází na cca 100,- (průměr na LPG = 8l) ;-)

Re: Xsara 1,6 16V na LPG

PoslaťNapísal: Štv 16. Júl 2009, 22:24
od Marek
Mám najeto téměř 60tis. km a jedinné náklady navíc jsou:
- revize (spojená se servisem) jednou ročně - cca 300,-Kč
- vyšší cena měření emisí jednou za dva roky - cca 400,- Kč navíc.

V průměru cca 500,- ročně. Na plynovém zařízení se zatím nic neměnilo. Teoreticky by se měly měnit častěji svíčky, ale to je vzhledem k nákladům na palivo zanedbatelné.

Úspora - ušetří se palivový filtr :lol: .

Můj starší motor papá po městě 11-12l LPG, benzínu by bral tak o litr méně. Na starty vychází v celoročním průměru asi 1l benzínu /100km, záleží na nastavené přepínací teplotě a v zimě je ve velké výhodě ten, kdo má auto garážované.
Jsem už večer líný to počítat, ale vychází mi náklady výhodněji než diesel. Navíc jezdím skoro pořád krátké trasy po městě a motor to snáší statečně. Diesel by si to nenechal líbit, nestačil by se prohřát.

Re: Xsara 1,6 16V na LPG

PoslaťNapísal: Pia 17. Júl 2009, 9:13
od sx02
achá, no kolega si to motoval kdysi do fáva a vedle ceny plynu platil ještě tak +/- 1500 ročně navíc protože se mu tam furt něco s*lo a zanášelo. Asi levnější systém. :roll:

Re: Xsara 1,6 16V na LPG

PoslaťNapísal: Pia 17. Júl 2009, 10:53
od Viper.dj
jaký by mohl být nejvhodnější systém LPG?jezdeni po servisech a neustálé opravy mi nahání husí kůži
auto potřebuji denne,takze radsi priplatím než aby pak co 14dni stalo v servisu

Re: Xsara 1,6 16V na LPG

PoslaťNapísal: Sob 18. Júl 2009, 22:06
od jbarman
Sám jsem měl kdysi Škodovku na LPG a tam nebyli problémy žádné - najeto cca 100 000 km, proto jsem šefovi doporučil Xsaru na LPG předělat. K těm zvýšeným nákladům musíte počítat i čas strávený na revizích(ne 1x do roka ale po 10 000 km) a také mě vadí absence rezervy. Vozím pouze spray.

Re: Xsara 1,6 16V na LPG

PoslaťNapísal: Sob 18. Júl 2009, 22:37
od Hrnča
Fávo jsem měl taky na plyn. Měl jsem tam od fm BRC. Jediný problém byl ve špatné membráně. Bylo to ale používáním. Časem. Jinak maximální spokojenost. Spotřeba byla na deseti. Plynovej pedál znal ale jen dvě polohy. Plnej nebo nic...

Re: Xsara 1,6 16V na LPG

PoslaťNapísal: Pon 12. Okt 2009, 22:12
od pfiala
Ahoj,
mam xsaru 1,6 16v na plyn (tartarini vicebod) uz rok a pul (najeto s nim necelych 60tis). Spotrebu LPG mam 6-7 litru (dalnice-mesto-mimomesto) takze se mi to vratilo celkem brzo :). Jediny problem je ze mi taky porad sviti kontrolka motoru a to kvuli tomu ze se chlap ktery to delal se nedokazal dostat do ridici jednotky a nemohl vycist mapu vstriku benzinu a podle ni upravit vstriky plynu v jednotce plynu. To zpusobuje ze se sice jednotka casem prizpusobi, ale ty nove naucene hodnoty jsou moc vzdalene od tech tovarnich natvrdo ulozenych a hlasi to zavadu, i kdyz vlastne zadna neni.

Re: Xsara 1,6 16V na LPG

PoslaťNapísal: Uto 13. Okt 2009, 19:16
od Viper.dj
diky za popsane zkusenosti...za dva tydny jdu na predelavku,tak sem zvedavej jak to dopadne...urcite dobre...
mas bombu misto razervy nebo normalne v kufru???

Re: Xsara 1,6 16V na LPG

PoslaťNapísal: Uto 13. Okt 2009, 20:48
od pfiala
mam toroidni nadrz misto rezervy - 45 litru, d630mm h200mm. cena prestavby byla 31tis vcetne plne nadrze lpg. Rezervu vozim v kufru a na cesty na dovolenou jsem koupil na vrakaci kolo na nouzovy dojezd (je o dost mensi)

Re: Xsara 1,6 16V na LPG

PoslaťNapísal: Uto 13. Okt 2009, 21:24
od Marek
To pfiala:
mám paralelní vstřikování, ne sekvenční a při přestavbě neměli SW pro Xsaru. Dali tam SW pro Berlingo 1.8 a fungovalo to normálně. Pak jsem se s mechanikem domluvil, že mi "načte" SW podle konkrétního motoru. Připojil k plynové řídící jednotce notebook a začalo čarování. Motor si sám přidával a ubíral na volnoběhu a potom jsme vyjeli. Musel jsem měnit otáčky a zátěž motoru. Ale znatelný efekt to nepřineslo.
Kontrolka závady motoru se mi zpočátku také rozsvěcovala, bylo to zejména při brzdění motorem, ale vždy po čase sama zase zhasla. Mám dojem, že se přestala rozsvěcet po změně čerpací stanice LPG. Od té doby jsem najel víc než 50tis. km bez falešného poplachu.
Z toho, co udáváš - tartarini vicebod - není úplně zřejmé, jestli jde o paralelní nebo sekvenční vstřikování, tipoval bych to na sekvenční i vzhledem k novějšímu motoru.
Se sekvenčním systémem zkušenosti nemám, ale nějaké problémy se řešili na starém fóru citroeny.cz u Xantií a byl to problém nastavení množství plynu, které by bylo adekvátní množství benzínu, který by byl v daném okamžiku vstříknut. Šlo to zkorigovat v servisu LPG.

Re: Xsara 1,6 16V na LPG

PoslaťNapísal: Uto 13. Okt 2009, 21:57
od pfiala
to marek:
mam sekvencni vstrikovani. Zkousel jsem vsechno mozne - tovarni nastaveni řid.jednotky plynu, SW pro berlingo, kalibrace pres notebook (nacteni vstriku benzinu, pak plynu, korekce plynu, kontrola plynu). Kontrolka nesvitila jenom v jednom pripade a to po nahrani SW z berlinga. Rozsvitila se az kdyz mi dotahl odpousteci ventil protoze mi smrdel v aute plyn. Nevim co s tim dela a nedokazal mi to srozumitelne vysvetlit ("protoze bych tomu stejne nerozumel" :) ) ale protoze mam spotrebu tech 6-7l tak nemam potrebu to nutne resit.