od Marek » Štv 28. Apr 2011, 20:22
Mám už osmým rokem Landi Renzo IGS. Je to systém tzv. paralelního vstřikování, obdoba jednobodého vstřiku u benzínu. Omegas je sekvenční systém, mohl jsem ho mít, ale byl dražší. Údajně by mohl být úspornější. Mám spotřebu po městě 11-12l a při cestě na dovolenou s naloženým autem po dálnici byla 9 - 10l. Motor má emisní normu Euro 2, tak nemusím mít sekvenční systém. Flash Lube nemám, můj motor je "neošizený" co se týče sedel ventilů.
Mám najeto cca 80tis, převážně po městě a v blízkém okolí. Proto jsem si nechal nastavit nízkou přepínací teplotu, motor vždy startuje na benzín a na plyn se přepne po ohřátí. I v mrazu - parkuji venku - se plyn přepne po max. 1km, spotřeba benzínu je v průměru 1l/100km s větším rozdílem léto - zima. Díky tomuto režimu se nezanáší benzínové vstřiky, po letech jsem preventivně přidal do benzínu čistič vstřiků a o dovolené jsem vyjel nádrž benzínu.
Sekvenční vstřikování má ve městě problém při nastavení nízké přepínací teploty, je to principiální záležitost nezávislá na značce. Pokud jezdíš se studeným motorem a krátké trasy, zhorší to rentabilitu provozu nutností delší jízdy na benzín. Můj servisman, který mi auto přestavoval, říkal, že zkouší přihřívání vody, která vstupuje do výparníku pomocí dieselového žhaviče, tím by se zlepšilo chování při studeném motoru, resp. by bylo možné přepínat na plyn dřív. Další možnost by byla použít topný kabel, ovšem na 12V se běžně nedělají.
Moje zkušenost s Landi Renzo je dobrá, jednou ročně mi vyčistí regulační ventily plynu a připojením na počítač zjistí, že je vše v pořádku. Žádnou závadu jsem neměl. V jiné firmě mi nabízeli BRC Just, ale ten prý není tak bezproblémový.
Jediná trochu záhada je chování velmi studeného motoru (v mrazu), kdy na benzín nemá sílu a po přepnutí na plyn jede normálně. Zatím jsem nezjistil, jestli je to adaptace řídící jednotky, nebo zlobí některé čidlo, nebo je to přece jen něco se vstřiky. Každopádně to dělá už asi tři léta (spíš zimy) a nezhoršuje se to.
Důležitá je správná volba svíček, nejlepší jsou s jedním jiskřištěm a nenechávat je dlouho. Nemusí být drahé, dobře fungují jak originály Equyem tak Bosch (typ je myslím FR6, je doporučován pro plyn) nebo Brisk pro LPG. Propadák byly NGK se 2 bočnímu elektrodami a jednou střední (přitom byly ze jmenovaných nejdražší).
Jo a nádrž mám polskou. Vlastní systém bych z polské produkce nechtěl.
Naposledy upravil
Marek dňa Štv 28. Apr 2011, 21:03, celkovo upravené 1
Xsara Break 1.8 66kW LPG