Stránka 1 z 4

přestavba na lpg picasso

PoslaťNapísal: Pon 5. Okt 2009, 8:27
od mirek35
dobrý den chtěl bych se zeptat chci nechat přestavět svoje picásko na lpg má někdo zkušenost jak s provozem problémy stím spojené vlastním ještě renault laguna 1.8 na lpg a jsem s ním spokojen spotřeba 10l plynu díky

Re: přestavba na lpg

PoslaťNapísal: Pon 5. Okt 2009, 18:06
od akpuolach
Plyn jsem nechával dělat před třemi roky, v Brně a za 30 000,-. Najeto přes 100tis.km. Teď jen výměna filtrů a membrány, jinak zatím bez problémů. Spotřeba na cukačky i přes 10l/100km ale na delší trasy se dá v pohodě i pod 8l. Dělám Beroun tudá i obrátno na adin raz. :lol:

Re: přestavba na lpg

PoslaťNapísal: Uto 6. Okt 2009, 19:48
od rasto.p
To aj mňa zaujíma , dal si to niekto robiť na Slovensku ?
A aká je spokojnosť ?

Re: přestavba na lpg

PoslaťNapísal: Štv 8. Okt 2009, 7:59
od mirek35
super :driv: :driv: prosím napiš mi ještě typ a výrobce a jestli máš nádrž místo rezervy díkec :jup:

Re: přestavba na lpg

PoslaťNapísal: Štv 8. Okt 2009, 9:57
od akpuolach
Mám toroidní nádrž, takže místo rezervy. Vejde se do ní 37l plynu(velikost 42l). Výrobce ELPIGAZ, takže poláci. Další dotazy !?

Re: přestavba na lpg picasso

PoslaťNapísal: Str 27. Apr 2011, 19:07
od masor68
Dovolím si oživit téma, neboť mi dnes u pumpy při placení málem prdlo v bedně. Informoval jsem se u místní firmy, která se LPG zabývá asi 15 let. Nabídli mi systém Landi Renzo Omegas, bratru za 26.000 Kč. Díky splátkovému systému by to tolik nebolelo, ale máte někdo zkušenost právě s tímto systémem? Měl jsem naposled nějakou primitivní LPG legraci v ešce před 15 lety a tak se v těch dnešních vychytávkách vůbec nevyznám. Tázal jsem se majitele na Flash Lube a byl jsem ujištěn že jsou to vyhozený peníze - asi jsou, určitě by na té montáži neprodělal. Někde jsem se tu dočetl, že komusi bere motor při LPG rapidně víc oleje než na benzín. To mě malinko vyděsilo, protože už tak jezdím skoro na mix. Trochu mě děsí i rezerva v kufru, neboť v autě občas spávám na rybách apod. a na ty opravný sady nevěřím, ale chápu, že nic není zadarmo. Jsem ve stavu pade na pade a potřeboval bych, aby mě někdo přesvědčil pro (to bude asi vlasta0303 a akpuolach :wink: ) nebo proti. Díky za každý názor.

Re: přestavba na lpg picasso

PoslaťNapísal: Štv 28. Apr 2011, 8:07
od Hrnča
Kdyby byla jiná finanční situace, tak už tam ten plyn mám. Rezervu bych nechal doma. Stejně jezdím kolem komína. Tak bych snad dojel i s opravnou sadou. Popřípadě asistenčních služeb dneska je. A ruku na srdce. Kolikrát za deset let jsi měl defekt?
Jinak zmíněný systém neznám, ale dle mě se na netu něco najde...

Tak mi to nedalo a hledám.
http://www.lpg-autogascentrum-servis.cz ... rum/?p=300 Hned druhý dotaz.

Re: přestavba na lpg picasso

PoslaťNapísal: Štv 28. Apr 2011, 8:50
od masor68
S tou rezervou - Murphyho zákony si mě natuty najdou, píchnu tak jednou za desetiletí, ale jen co ji vyndám, budu tam mít ďouru obtejden :D Jasně že po okrese bych ji netahal, ale někam dál už bych se bál.
Pár debat jsem o tom systému našel, ale žádnou zkušenost. Nicméně si myslím, že až takový rozdíl u těch značek nemůže být.

Re: přestavba na lpg picasso

PoslaťNapísal: Štv 28. Apr 2011, 20:22
od Marek
Mám už osmým rokem Landi Renzo IGS. Je to systém tzv. paralelního vstřikování, obdoba jednobodého vstřiku u benzínu. Omegas je sekvenční systém, mohl jsem ho mít, ale byl dražší. Údajně by mohl být úspornější. Mám spotřebu po městě 11-12l a při cestě na dovolenou s naloženým autem po dálnici byla 9 - 10l. Motor má emisní normu Euro 2, tak nemusím mít sekvenční systém. Flash Lube nemám, můj motor je "neošizený" co se týče sedel ventilů.
Mám najeto cca 80tis, převážně po městě a v blízkém okolí. Proto jsem si nechal nastavit nízkou přepínací teplotu, motor vždy startuje na benzín a na plyn se přepne po ohřátí. I v mrazu - parkuji venku - se plyn přepne po max. 1km, spotřeba benzínu je v průměru 1l/100km s větším rozdílem léto - zima. Díky tomuto režimu se nezanáší benzínové vstřiky, po letech jsem preventivně přidal do benzínu čistič vstřiků a o dovolené jsem vyjel nádrž benzínu.
Sekvenční vstřikování má ve městě problém při nastavení nízké přepínací teploty, je to principiální záležitost nezávislá na značce. Pokud jezdíš se studeným motorem a krátké trasy, zhorší to rentabilitu provozu nutností delší jízdy na benzín. Můj servisman, který mi auto přestavoval, říkal, že zkouší přihřívání vody, která vstupuje do výparníku pomocí dieselového žhaviče, tím by se zlepšilo chování při studeném motoru, resp. by bylo možné přepínat na plyn dřív. Další možnost by byla použít topný kabel, ovšem na 12V se běžně nedělají.
Moje zkušenost s Landi Renzo je dobrá, jednou ročně mi vyčistí regulační ventily plynu a připojením na počítač zjistí, že je vše v pořádku. Žádnou závadu jsem neměl. V jiné firmě mi nabízeli BRC Just, ale ten prý není tak bezproblémový.
Jediná trochu záhada je chování velmi studeného motoru (v mrazu), kdy na benzín nemá sílu a po přepnutí na plyn jede normálně. Zatím jsem nezjistil, jestli je to adaptace řídící jednotky, nebo zlobí některé čidlo, nebo je to přece jen něco se vstřiky. Každopádně to dělá už asi tři léta (spíš zimy) a nezhoršuje se to.
Důležitá je správná volba svíček, nejlepší jsou s jedním jiskřištěm a nenechávat je dlouho. Nemusí být drahé, dobře fungují jak originály Equyem tak Bosch (typ je myslím FR6, je doporučován pro plyn) nebo Brisk pro LPG. Propadák byly NGK se 2 bočnímu elektrodami a jednou střední (přitom byly ze jmenovaných nejdražší).
Jo a nádrž mám polskou. Vlastní systém bych z polské produkce nechtěl.

Re: přestavba na lpg picasso

PoslaťNapísal: Štv 28. Apr 2011, 20:34
od rosta12345
nebude ten problém v mrazu tím že benzín má při hodně nízkých teplotách tendenci kondenzovat na studených válcích a potrubí zatímcu plyn tímto netrpí :?:

Re: přestavba na lpg picasso

PoslaťNapísal: Štv 28. Apr 2011, 20:47
od vlasta0303
Asi takhle,dnes jsem tankoval LPG u ONA.Ti všiváci to opět zdražili,dnes na 16.90kč/l.Na 30L mi to ukázalo 356km.Nádrž místo náhradního kola pod autem na32lvýroba plosko,sada STAG za 22 480kč +montáž soupravy LPG za9 520kč+cena náplně/LPG/.TAKOVÝ BYL ÚČET.Na STK 50kč.Se zařízením žádný problem při provozu.Zimní starty normálka/dobré/,jízda hlavně do práce-město,svíčky -jaké tam mají být,přimazávání-žádné,spotřeba mot.oleje-podle stavu konkrétního motoru.Na srazu si to můžeš vyzkoušet. :D :driv:

Re: přestavba na lpg picasso

PoslaťNapísal: Štv 28. Apr 2011, 21:06
od Marek
Vlasto, jakou máš spotřebu benzínu? Spotřeba LPG je dobrá, ovšem ve městě při častých startech studeného motoru je nutné počítat i s cenou benzínu.
Rosto, je to podobné cukání a dušení motoru při větším sešlápnutí plynu jako u Š105. Po přestavbě to několik let nedělalo. Tuhle zimu to nebylo tak zřetelné, možná pomohly jiné svíčky.

Re: přestavba na lpg picasso

PoslaťNapísal: Pia 29. Apr 2011, 9:39
od rosta12345
a nebo jestli se nezačínají zanášet benzínové vstřiky :?:

Re: přestavba na lpg picasso

PoslaťNapísal: Pia 29. Apr 2011, 10:09
od masor68
Dík za názory, hlavně Markovi za obsáhlou reportáž, v podstatě je rozhodnuto. Vůbec mi nedocvaklo že couračky do práce poběžej na benzín, ale aspoň se promáznou sedla ventilů, alespoň myslím. Na některém fóru chlapík psal že do benzínu přilejvá jakýsi Valvesaver, který při jízdě právě na benzín ošetřuje ventily "vyschlé" plynem. Ranní zimní starty snad nebudou problém, parkuju v garáži. Jen mi je divný, že Vlasta má nádrž jen na 32 l, mně říkali cca 42l, tedy reálných snad 37, ale možná se pletu. A jak to kluci řešíte s rezervou? Válíte ji v kufru nebo vozíte opravnou sadu? A nakonec - teplota kdy ŘJ přepína na benzín lze individuálně nastavit při montáži?

Re: přestavba na lpg picasso

PoslaťNapísal: Pia 29. Apr 2011, 15:28
od rosta12345
nadrží je určitě víc možností záleží která největší se vleze ale menší je zase levnější