E85

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: E85

Poslaťod Rope » Str 23. Jan 2013, 9:54

Tam je ještě strašně důležité jak částečně nakousl kolega Vavrisak a to aby napětí při startování nezmizelo tedy aby to nebylo zapojeno za odlehčovacím relé.
Jinak 10A je cca 120watů a to stačí na dvě dálkové žárovky proto to podivění nad desítkou pojistkou. K jištěni takového zařízení je postačujicí opravdu i dvojka pojistka.
Xsara picasso 1,6/80Kw, 3/2007, exclusive, panoramatická střecha, couvací senzory, barva červená lucifer, ledková denní světla a více info TU už bohužel Ex
XSARA II
Baffy 0
Viteon 0
Kleki 0
Obrázok užívateľa
Rope
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 5638
Registrovaný: Pon 1. Máj 2006, 17:58
Bydlisko: OSTRAVA !!!
Vůz: X picasso, 1,6 benzín

Re: E85

Poslaťod lydiem » Str 23. Jan 2013, 11:37

Autoelektrikář ze mě holt už asi nebude :oops: :(
Při odpojování jednotky se mi podařilo v motorovém prostoru nenávratně ztratit jedno zajišťovací perko (označené šipkou).
Obrázok

Dobrá zpráva zní, že po vymontování jednotky auto startuje normálně. S dalšími experimenty čekám na vyjádření prodejce ohledně přepólování konektorů. Jediná varianta, na kterou jsem dosud přišla, je otevření konektoru tam, kde do něj jdou dráty, a dráty prostě vytáhnout a přehodit. Nejsem si tak docela jistá, že to je správný způsob, no a taky si asi budu muset někde sehnat náhradní to jisticí perko.
Obrázok užívateľa
lydiem
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1890
Registrovaný: Str 2. Dec 2009, 20:43
Bydlisko: Luštěnice - Zelená díra :-)
Vůz: "Oslík" - Xsara Picasso 1.8 16V r.v. 2002

Re: E85

Poslaťod Rope » Str 23. Jan 2013, 14:02

Perko na vrakáči. Jinak zkus jestli máš na té pojistce napětí i při startování.
Xsara picasso 1,6/80Kw, 3/2007, exclusive, panoramatická střecha, couvací senzory, barva červená lucifer, ledková denní světla a více info TU už bohužel Ex
XSARA II
Baffy 0
Viteon 0
Kleki 0
Obrázok užívateľa
Rope
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 5638
Registrovaný: Pon 1. Máj 2006, 17:58
Bydlisko: OSTRAVA !!!
Vůz: X picasso, 1,6 benzín

Re: E85

Poslaťod lydiem » Str 23. Jan 2013, 14:05

Než se vydám na vrakáč, jdu ještě zkusit v tom motorovém propletenci zalovit magnetem na dlouhém šroubováku.
Zkusit napětí na pojistce při startování zřejmě vyžaduje spolupráci dvou osob, nemýlím-li se :?:

Edit 15:00
Magnet na šroubováku nezabral, protože neumí za roh, takže nakonec zvítězil magnet zauzlovaný na dlouhém zahnutém drátu. Drátek je tedy na světě a na vrakáč se nemusí. Prodejci jsem psala znova, jestli mu dorazil můj mail, tak mi odpověděl zajímavým způsobem: "ano dorazilo to jedu v autě hned jak někde zastvím tak Vám odpovím" Mezitím bude nejspíš zase tma, no ale co naděláme, zejtra je den taky :roll:
Obrázok užívateľa
lydiem
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1890
Registrovaný: Str 2. Dec 2009, 20:43
Bydlisko: Luštěnice - Zelená díra :-)
Vůz: "Oslík" - Xsara Picasso 1.8 16V r.v. 2002

Re: E85

Poslaťod lydiem » Pon 25. Feb 2013, 5:31

Zde je slíbené shrnutí mých zkušeností s instalací konverzní jednotky pro E85 (Flexfuel).

Existuje poměrně dost firem, které vám konverzní jednotku namontují, naprogramují a poskytnou záruku.
Ceny se pohybují v rozmezí asi 3,5 - 8 tisíc. Pokud se rozhodnete pro montáž svépomocí, mohou se hodit následující poznatky:

1. Konverzní jednotka vypadá takhle
Obrázok

Ještě před zakoupením je potřeba zjistit, jaké konektory má auto na vstřikovačích, a objednat jednotku se stejnými konektory.
V mém případě (Citroen Xsara Picasso 1.8 16V) jsou to konektory Bosch EV1.

2. K jednotce dostanete schéma zapojení, které může vypadat třeba takhle:
Obrázok
Barevné označení vodičů neodpovídá realitě. V mém případě byly plusové červené a mínusové hnědé či modré.

3. Na konverzní jednotce jsou 4 páry konektorů. Jeden z dvojice (samec) se zapojuje do konektoru od ŘJ auta, druhý (samice) přímo na vstřik.
Obrázok

Samčí konektory konverzní jednotky je potřeba přepinovat, aby plusový vodič vedl na tu stranu, odkud jde na vstřiky +12V.
K tomu se hodí mít elektrikářský nástroj:
Obrázok

Dle názoru prodejce jednotky to jde i jehlou, ale mně to nešlo.
Taky byly vodiče docela mizerně přidělaný k pinům, některé samy vyklouzávaly a bylo je potřeba pořádně zalisovat.

4. Když polarita konektorů odpovídá, zapojí se konektory konverzní jednotky na konektory vstřikovačů
Obrázok

5. Modrý kabel jednotky se ukostří – např. na šroub za nádobkou brzdové kapaliny, nebo jinam, záleží, kam dosáhne.
Obrázok

6. Pokud v konektorech vstřiků je napětí po otočení klíčku do polohy 2, červený kabel se nemusí řešit.
U mě tam napětí je až po nastartování, takže napájení jsem vzala z pojistkové skříně
Obrázok
(Polohu je potřeba vybrat tak, aby tam bylo 12V na klíček.)

7. Pak jsem ještě musela přestřihnout a zaizolovat vedlejší červený kabel
(slouží k napájení jednotky, pokud je napájená ze vstřiků; ale když je napájená zvlášť, tak se tohle musí přestřihnout, jinak motor nejde zhasnout).
Obrázok

8. Samotnou krabičku jsem přidělala zezadu na kryt vzduchového filtru
Obrázok

9. No a to je asi vše, pak už jsem natankovala ethanol, prozatím půl napůl s benzínem – startuje to i jezdí dobře,
ovšem v tomto poměru by to asi jezdilo i bez jednotky, takže další zkušenosti kdyžtak později, po nějaké době provozu.

Případné dotazy ráda zodpovím. Procedura byla díky mé (ne)šikovnosti a elektrikářské (ne)vzdělanosti mnohem složitější, než je zde popsáno. Mnoho kroků probíhalo metodou pokus - omyl, v popisu jsou vynechány četné a dlouhé porady s mnoha xsamarády, kteří mi pomáhali omyly napravovat a kterým tímto ještě jednou za konzultace srdečně děkuji :ooo:
Naposledy upravil lydiem dňa Sob 2. Mar 2013, 13:46, celkovo upravené 1
Obrázok užívateľa
lydiem
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1890
Registrovaný: Str 2. Dec 2009, 20:43
Bydlisko: Luštěnice - Zelená díra :-)
Vůz: "Oslík" - Xsara Picasso 1.8 16V r.v. 2002

Re: E85

Poslaťod vlasta0303 » Sob 2. Mar 2013, 13:11

To teda :shock: a :ooo: ,fakt!
Obrázok
Obrázok užívateľa
vlasta0303
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 417
Registrovaný: Sob 13. Feb 2010, 20:41
Bydlisko: Plzeň-Locháč
Vůz: xsara-picasso 1.8i16v r.v.03 85kw B/LPG

Re: E85

Poslaťod Tonicek » Štv 7. Mar 2013, 11:52

hergot, už mě to začíná štvát, miliarda odkazů na přestavby na E85ku ale nikde není napsaná finální cena přestavby na plně automatickou ŘJ, je zde někdo z mor.kraje co by mi mohl poslat do SS odkaz a cenu (nejlépe plus jak dlouho přestavba trvá)

EDIT:tak tedy ŘJ co obstará všechnu práci s přípravou směsi za mě
Naposledy upravil Tonicek dňa Štv 7. Mar 2013, 20:22, celkovo upravené 1
    Řiď, ať jedeš líp. Myslel jsem řiď jako řiď, ne řiť jako řiť.
    Projekt J.A.R.V.I.S započal ...
    Obrázok
Tonicek
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 651
Registrovaný: Pia 20. Aug 2010, 8:56
Bydlisko: Kousíček od Ostravy
Vůz: Peugeot 307 1.6 16V 80kW 2001 - J.A.R.V.I.S

Re: E85

Poslaťod lydiem » Štv 7. Mar 2013, 18:10

Pokud vím, jsme tu zatím tři členové fóra, kteří přestavbu absolvovali. Dva z toho svépomocí, jeden si to nechal namontovat v Jičíně a jednotku plně automatickou nemáme. Tak nevím nevím, jestli ti tu sz s žádanými údaji bude mít kdo poslat :roll:
Mám Piko-chameleona.
Někdy se tváří zeleně, jindy spíš domodra, občas jako když žádnou barvu nemá... a má rád barevné xsamarády!
Obrázok
Jmenuje se Oslík podle jednoho historického dopravního prostředku: Oslíkův příběh
Obrázok užívateľa
lydiem
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1890
Registrovaný: Str 2. Dec 2009, 20:43
Bydlisko: Luštěnice - Zelená díra :-)
Vůz: "Oslík" - Xsara Picasso 1.8 16V r.v. 2002

Re: E85

Poslaťod vavrisák » Pia 8. Mar 2013, 5:55

co treba BIOPOWERS.CZ ale cena je trosku jinde
CITROEN FOREVER
autodíly ELIT pro členy fóra se vždycky nějaká slevička najde
Obrázok užívateľa
vavrisák
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 204
Registrovaný: Uto 1. Mar 2011, 19:57
Bydlisko: ceska lipa
Vůz: xsara picasso,benzin,1,6 70kw 2003,black devil

Re: E85

Poslaťod lydiem » Pia 8. Mar 2013, 22:05

Dnes jsem podruhé tankovala E85, takže teď mám v nádrži dvě třetiny lihu a třetinu benzínu (nebyla vyjetá do prázdna). Startování i jízda naprosto v pohodě.
Vypočítaná spotřeba od minulého tankování asi 11 l, což je hodně, ale bylo to jen popojíždění po městě, z toho jsem měla 11 občas i na čistej natural. Porovnávat se bude dát spíš až po nějaké delší cestě.
Mám Piko-chameleona.
Někdy se tváří zeleně, jindy spíš domodra, občas jako když žádnou barvu nemá... a má rád barevné xsamarády!
Obrázok
Jmenuje se Oslík podle jednoho historického dopravního prostředku: Oslíkův příběh
Obrázok užívateľa
lydiem
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1890
Registrovaný: Str 2. Dec 2009, 20:43
Bydlisko: Luštěnice - Zelená díra :-)
Vůz: "Oslík" - Xsara Picasso 1.8 16V r.v. 2002

Re: E85

Poslaťod bleriot11 » Sob 16. Mar 2013, 18:11

Já se jen podělím s provozem E85 v citroenu C3(1,4i)Mechanik mi auto po montáži jednotky(cena 3500,-) předal 1:1 ben-Etanol.Jízda i starty bez závad.Dnes natankován čistý Etanol,auto jede i startuje úplně v poho.Možná snad jede i lépe,ale to je možná jen pocit,že to má jet lépe.Každopádně zatím se zdá spotřeba podle palubního pačítače stejná(aktuální) jako to bylo s benzínem.Samozřejmě více budu vědět po vyjetí nádrže.Dost jsem se bál,že systém START-STOP bude na etanol zlobit,ale chytne to jako předtím okamžitě.Startuje to,že není slyšet startér,jen se prostě cukne do klíčku a hned to vrčí.Tak zatím tedy spokojenost.
BreakII,2.0Hdi na plecháčích překoná Vaše představy.
Obrázok užívateľa
bleriot11
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 1447
Registrovaný: Pia 29. Dec 2006, 19:32
Bydlisko: Kutnohorsko,J.Hradec
Vůz: X2-BREAK ,2.0hdi- sloužila mi 10 let-nyní C-Crosser

Re: E85

Poslaťod snoopy » Ned 17. Mar 2013, 23:08

momentálně mám v nádrži směs 1:1 a po vyjetí uvidíme spotřebu. Jo a bez přídavné jednotky.
Xsara Picasso 1.8v r.v.2003 "Bublina" - RIP
Grand C4 Picasso 1.6HDI r.v.2012 "Blueberry" - GoodBye
Xsara II 1.6i r.v.2003 "Frosty"
VW Touran 1.5TSI r.v. 2023
(jména autům vymýšlí naše děti :-) )
Obrázok užívateľa
snoopy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1601
Registrovaný: Str 8. Júl 2009, 13:17
Bydlisko: Praha 4 Újezd
Vůz: Xsara II 1.6i r.2003

Re: E85

Poslaťod bleriot11 » Pon 18. Mar 2013, 16:05

Mi to nedalo,tak jsem si udělal na auto samolepku E85.Je to složený ze samolepících písmenek a folie.
Prílohy
025.JPG
025.JPG (70.3 KiB) Zobrazené 11522 krát
BreakII,2.0Hdi na plecháčích překoná Vaše představy.
Obrázok užívateľa
bleriot11
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 1447
Registrovaný: Pia 29. Dec 2006, 19:32
Bydlisko: Kutnohorsko,J.Hradec
Vůz: X2-BREAK ,2.0hdi- sloužila mi 10 let-nyní C-Crosser

Re: E85

Poslaťod bobo77 » Štv 21. Mar 2013, 9:57

Někdy na podzim jsem to nechal namontovat na mojí Xsaru 1,6i 16V, kombík. Spotřeba benzínu 95 cca 7 litrů, spotřeba E85 cca 10 litrů. Takže ty kecy o 10 % si můžou nechat. Při současných cenách se to nevyplatí, 100 kiláků vyjde zhruba nastejno a na 95 ujedu víc na nádrž. Možná v létě až půjde benzín nahoru, tak to zas přepnu na E85, jinak ne.
Co se týče startů, tak studený to chytá blbě. Je třeba dvakrát, třikrát startovat a i při rozjezdech to je slabota. Když se to ohřeje, tak není problém. Dneska už bych do toho nešel. Myslím, že vzhledem ke spotřebě, potažmo úspoře, celkem zbytečně vyhozené peníze.
Jo a kdyby měl náhodou někdo zájem, tak to právě prodávám (i s autem :-) za rozumnou cenu).
standa.bocan@seznam.cz
Xsara 1,6i 16V Break, 2001
bobo77
Návštěvník
Návštěvník
 
Príspevky: 5
Registrovaný: Štv 22. Jún 2006, 9:16
Bydlisko: Hostouň, 34525
Vůz: Citroen Xsara 1,6i 16V Break, r.v. 2001

Re: E85

Poslaťod baffy » Pia 22. Mar 2013, 0:34

Mno super :wink:
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Obrázok užívateľa
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 5184
Registrovaný: Sob 6. Jan 2007, 20:31
Bydlisko: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

PredchádzajúciĎalší

Späť na Motor - LPG, CNG, ...

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 2 hostia