Re: E85
Napísal: Pia 22. Mar 2013, 10:25
Tak, asi takhle v práci si tuhle nebo podobnou konverzní jednotku namontilo už vícero kolegáčků. A z jejich poznatků vycházím. Zvýšení spotřeby na E85 hodně záleží na jízdním stylu. Jeden kolega provozující dvě téměř identické felicie zjistil že on má spotřebu zvýšenou o cca 12-15% kdežto jeho drahá polovina o cca 20%. jemu to nedalo takže došlo k dlouhodobější výměně vozidel on s vozem ženy jel zase tak jako ze svým a spotřeba spadla na to co je zvyklí a žena jela taky na to co je zvyklá. Výsledek šetření je že on tím že zvyklí jezdit sportovněji tak má lepší spotřebu. Je to trochu divné ale tvrdí že to na internetu studoval a k tomuto závěru dospělo víc lidí a tvrdí to i někteří přestavbáři. Jiný kolega to narouboval do FOFO nějaká 1,6 a ten jezdí se spotřebou mimo město totožnou jako na N95 ve městě o cca 2 L/100 Km více. Všichni svorně tvrdí že když je auto studené tak je citlivější na jízdní styl chce to volnější rozjezdy atd. v okamžiku kdy se auto ohřeje ( a to je rychlejší než na N95 ) tak už je auto živější a ochotnější k práci. E 85 má více oktanů než N 95 proto je ohřátí motoru rychlejší. Co se týče provozních nákladů E 85 / N 95 tak záleží na tom jaký je roční proběh km. Všichni asi znají poměr nafta / benzín nebo benzín / plyn . A E 85 je alternativa pro všechny kteří se nedokážou najít do těch známých poměrů proběhu km. Pokud najedu dost km ale není to ekonomicky výhodné pořizovat naftové auto případně přestavbu na LPG/CNG tak je E 85 zajímavá alternativa. Feliciista spočítal že pokud ze rozdíl v ceně větší než 7 Kč E 85/ N 95 a má roční proběh cca 10 000 Km tak se to vyplácí. Přestavba na LPG je cca 25 000 kč přestavba na E 85 když hodně tak 4000 Kč a výhodou je že nemám další náklady s provozem. LPG revize nádrže 2x emise při STK po nějaké době nutná výměna nádrže.