E85

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: E85

Poslaťod vena garážmistr » Štv 4. Apr 2013, 22:20

Tak to je zhruba to co jsem počítal.Že návratnost by měla být cca max 10 natankovaných nádrží což pro někoho kdo jezdí víc může být dobrý podnět k přemýšlení.
jezdím : Peugeot 807 2.0 Hdi 100 kw šestifofr, FAP OFF , automatický bufík, xenonové světlomety, denní LED, oranžové LED strobo ,grafický couvací asistent, HF Parrot, DVD přehrávač, sedmi sedačka

Obrázok
jezdil jsem :Berlingo 2.0 Hdi (Sir Tá-Burák)
Obrázok užívateľa
vena garážmistr
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 2232
Registrovaný: Ned 17. Jan 2010, 13:57
Bydlisko: okr.praha-východ
Vůz: Peugeot 807 2.0 Hdi 100 kw.

Re: E85

Poslaťod bleriot11 » Štv 2. Máj 2013, 21:59

Tak další dvě nádrže etanolu prohnány přes motor.Skutečná spočítaná spotřeba 7,2l na 100km.Manželka začla dojíždět to práce autem delší trasu a hned to spadlo o litr.Další poznatek o etanolu:při venkovní teplotě cca 10 až 15 stupnů je studený start někdy podruhé.Divný,že v mrazu to chylo napoprvé a hned se na to dalo šlapat a nechcíplo to a při plusových teplotách to studený chcípe.No to vyřeší mechanik,nebo třeba ne a bude to o zvyku.Ale krásných 1,80 kč na 1km to vynahradí. :wink:
BreakII,2.0Hdi na plecháčích překoná Vaše představy.
Obrázok užívateľa
bleriot11
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 1447
Registrovaný: Pia 29. Dec 2006, 19:32
Bydlisko: Kutnohorsko,J.Hradec
Vůz: X2-BREAK ,2.0hdi- sloužila mi 10 let-nyní C-Crosser

Re: E85

Poslaťod radim32s » Pia 23. Aug 2013, 7:48

Mám xsaru 18i rv 1999. nevíte jakou sadu na E85 koupit. moc tomu nerozumím ale prý jde o konektor na vstřiku ???

-- přidáno pát 23. srp 2013, 9:45 --

http://www.autoethanol.cz/autoethanol/eshop/0/0/5/3-Sada-E85-pro-upravu-na-ethanol-BOSCH-EV1-v4-2 Šlo by tohle ?
radim32s
Návštěvník
Návštěvník
 
Príspevky: 1
Registrovaný: Pia 23. Aug 2013, 7:30
Bydlisko: Žatec
Vůz: citroen xsara 18i rv 1999

Re: E85

Poslaťod bleriot11 » Uto 8. Okt 2013, 20:04

Po půlroce ježdění na E85 naprostá spokojenost.Jen zrovna řešíme to ranní startování při nízkých teplotách.Mechanik z etanolové řídící jednotky vytáhnul drát,který se tlačítkem na cca 5 sekund připojí na plus ještě před zapnutím zapalování.Po dobu stisknutí tlačítka se rozeběhne čerpadlo a jednotka E je napájená a načte nějaká data(teplotu..).Potom už je napájená po klíčku.Nevím úplně přesně co se tam kde děje,ale mělo by to studené starty usnadnit.Jak to bude vyzkoušený,dám vědět jak to funguje.
BreakII,2.0Hdi na plecháčích překoná Vaše představy.
Obrázok užívateľa
bleriot11
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 1447
Registrovaný: Pia 29. Dec 2006, 19:32
Bydlisko: Kutnohorsko,J.Hradec
Vůz: X2-BREAK ,2.0hdi- sloužila mi 10 let-nyní C-Crosser

Re: E85

Poslaťod snoopy » Str 9. Okt 2013, 22:18

jaký čerpadlo ti to spustí? V nádrži? Tak toho zapojení bych se trochu bál...
Xsara Picasso 1.8v r.v.2003 "Bublina"
Grand C4 Picasso 1.6HDI r.v.2012 "Blueberry"
(jména autům vymýšlí naše děti :-) )
Obrázok užívateľa
snoopy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1597
Registrovaný: Str 8. Júl 2009, 13:17
Bydlisko: Praha 4 Újezd
Vůz: Xsara Picasso 1.8i r.2003

Re: E85

Poslaťod bleriot11 » Štv 10. Okt 2013, 11:21

Ano,přivedením napájení do jednotky se rozeběhne i čerpadlo v nádrži.Čeho se mám jako bát?
BreakII,2.0Hdi na plecháčích překoná Vaše představy.
Obrázok užívateľa
bleriot11
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 1447
Registrovaný: Pia 29. Dec 2006, 19:32
Bydlisko: Kutnohorsko,J.Hradec
Vůz: X2-BREAK ,2.0hdi- sloužila mi 10 let-nyní C-Crosser

Re: E85

Poslaťod snoopy » Pia 11. Okt 2013, 21:22

Studené startování na e85 potřebuje víc směsi do válce a to spuštěním čerpadla o nějakou dobu napřed ho tam nedosahneš. Regulátor tlaku ti do hadiček víc paliva nepustí, než kolik ho tam bude při normálním otočení klíčku. Ikdyž poběží čerpadlo jak chceš dlouho před startováním, tak do válců víc směsi nedostaneš. To se musí zvýšit délka vstřiku. Většinou je to tak o 35 %.

Takže odtut ta moje obava - proč by měl spouštět čerpadlo napřed?

----

Ptal jsem se známého, jak se liší motory čistě na benzin a na e85. Rozdíl je drobný, přesto zásadní - vstřikovače s větším průměrem trysky schopné dodat za stejnou dobu více paliva...
Xsara Picasso 1.8v r.v.2003 "Bublina"
Grand C4 Picasso 1.6HDI r.v.2012 "Blueberry"
(jména autům vymýšlí naše děti :-) )
Obrázok užívateľa
snoopy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1597
Registrovaný: Str 8. Júl 2009, 13:17
Bydlisko: Praha 4 Újezd
Vůz: Xsara Picasso 1.8i r.2003

Re: E85

Poslaťod bleriot11 » Pia 11. Okt 2013, 22:35

To,že se rozběhne čerpadlo,je jen vedlejší jev,při napájené jednotce.Běh čerpadla nemá na nic vliv,tudíž ani neuškodí.Co je ale důležité je načtení hodnot teplot do jednotky E85,ješte před nastartováním.Jak říkal mechanik právě citroeny a peugeoty mají s E85 tento problém,nebot prý řídící jednotka je napájená až po nastartování.Je to od něj nápad,jak problém studených startů vyřešit.Když to bude fungovat,tak to udělám automaticky,aby se nemuselo mačkat tlačítko.
BreakII,2.0Hdi na plecháčích překoná Vaše představy.
Obrázok užívateľa
bleriot11
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 1447
Registrovaný: Pia 29. Dec 2006, 19:32
Bydlisko: Kutnohorsko,J.Hradec
Vůz: X2-BREAK ,2.0hdi- sloužila mi 10 let-nyní C-Crosser

Re: E85

Poslaťod bleriot11 » Ned 2. Feb 2014, 14:01

Trošku zase přispěju:Problémy se startováním se týkají kladných teplot cca od 7st do 11st.Jak kdy,začínám si myslet,že to nesouvisí s teplotou,ale od ní se odvíjenou vlhkostí.Zatím jsem to vždy nastartoval,tak se s tím prostě smířím.Studené zimní starty bez problémů.Chytne na drbnutí i v mrazu.Lejeme tam asi rok jen etanol,jeden kilometr vyjde na 1,90.
BreakII,2.0Hdi na plecháčích překoná Vaše představy.
Obrázok užívateľa
bleriot11
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 1447
Registrovaný: Pia 29. Dec 2006, 19:32
Bydlisko: Kutnohorsko,J.Hradec
Vůz: X2-BREAK ,2.0hdi- sloužila mi 10 let-nyní C-Crosser

Re: E85

Poslaťod MP » Ned 2. Feb 2014, 15:47

1,90 Kč :shock: :?:
Asi teda nic moc úspora , když mě s HDi vychází kilák na 2,00 Kč ...
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Obrázok
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Obrázok užívateľa
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 4330
Registrovaný: Pon 16. Jan 2006, 14:45
Bydlisko: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011 (ex: Xsara 1.9 TD - 1998 , C5 Break 2.0 HDi - 2004 )

Re: E85

Poslaťod vena garážmistr » Ned 2. Feb 2014, 17:30

MP - ona tam úspora bude protože si myslím že na čistý benál by jezdil tak cca o korunu dráž. Mě teda taky vychází km na berlingu na cca 1,9 kč.
jezdím : Peugeot 807 2.0 Hdi 100 kw šestifofr, FAP OFF , automatický bufík, xenonové světlomety, denní LED, oranžové LED strobo ,grafický couvací asistent, HF Parrot, DVD přehrávač, sedmi sedačka

Obrázok
jezdil jsem :Berlingo 2.0 Hdi (Sir Tá-Burák)
Obrázok užívateľa
vena garážmistr
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 2232
Registrovaný: Ned 17. Jan 2010, 13:57
Bydlisko: okr.praha-východ
Vůz: Peugeot 807 2.0 Hdi 100 kw.

Re: E85

Poslaťod bleriot11 » Pon 3. Feb 2014, 16:53

Véna na to kápnul.Být to na benzín tak to vyjde rozhodně víc.Manželka každý den ujede do práce 100km.Na etanol už tak jezdí rok,být to v benzínu,tak se nedoplatíme.
PS:Já si myslím,že xsaru nehoním a nedostanu se pod 2,20.
BreakII,2.0Hdi na plecháčích překoná Vaše představy.
Obrázok užívateľa
bleriot11
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 1447
Registrovaný: Pia 29. Dec 2006, 19:32
Bydlisko: Kutnohorsko,J.Hradec
Vůz: X2-BREAK ,2.0hdi- sloužila mi 10 let-nyní C-Crosser

Re: E85

Poslaťod SilverGhost » Uto 4. Mar 2014, 16:00

Tak jsem po dvou letech objevil mé téma a jen koukám :-)

Nedočetl jsem se, jestli tedy ano, nebo ne, zkušenosti jsou různé. Asi to má výhodu u aut, co už na to jezdí z výroby, ale ostatní? A protože s autem hodlám jezdit do 2 000 km ročně jen po veteránských srazech, tak na to kašlu. Jestli mě bude nádrž stát dva a půl nebo tři a půl asi není takový rozdíl, aby se mi vyplatilo riskovat poškození auta nebo odtah přes půl republiky. Navíc nevím, jestli bych to byl vůbec schopen doladit na karburátoru.

To MP: Buď si zdědkovatěl nebo kupuješ naftu od zemědělců, jinak nevím. Já teda nejezdím jako čuně, jen svižně a těžko se dostávám pod 2,25 Kč/km. Ano, dá se s leonem jezdit i za 4,8 litru, ale to bych umřel nudou.
F*ck fuel Economy, my Ford just used all the gas your Hybrid saved ....
Obrázok
Obrázok užívateľa
SilverGhost
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1355
Registrovaný: Štv 2. Nov 2006, 20:33
Bydlisko: Hradec Králové
Vůz: Seat Leon 2006

Re: E85

Poslaťod MP » Uto 4. Mar 2014, 16:20

To Silver Ghost:
Tankuju jen na Agip , Benzina , ÖMW . Ale je to za celou dobu co C5 mám , takže bezmála čtyři roky , a to byli ceny ještě i pod třicet . To byl ten průměr na km ještě nižší .
Viz:
Obrázok
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Obrázok
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Obrázok užívateľa
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 4330
Registrovaný: Pon 16. Jan 2006, 14:45
Bydlisko: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011 (ex: Xsara 1.9 TD - 1998 , C5 Break 2.0 HDi - 2004 )

Re: E85

Poslaťod SilverGhost » Uto 4. Mar 2014, 18:19

No jo, důchodce. S takovou krávou jezdí za 5,89 litru :-)
Na sraz ti přivezu klobouk a dáš si ho k zadnímu oknu, aby ostatní věděli :-)
Ale ta cena za palivo je strašná.
F*ck fuel Economy, my Ford just used all the gas your Hybrid saved ....
Obrázok
Obrázok užívateľa
SilverGhost
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1355
Registrovaný: Štv 2. Nov 2006, 20:33
Bydlisko: Hradec Králové
Vůz: Seat Leon 2006

PredchádzajúciĎalší

Späť na Motor - LPG, CNG, ...

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť