Stránka 10 z 11

Re: E85

PoslaťNapísal: Štv 4. Apr 2013, 22:20
od vena garážmistr
Tak to je zhruba to co jsem počítal.Že návratnost by měla být cca max 10 natankovaných nádrží což pro někoho kdo jezdí víc může být dobrý podnět k přemýšlení.

Re: E85

PoslaťNapísal: Štv 2. Máj 2013, 21:59
od bleriot11
Tak další dvě nádrže etanolu prohnány přes motor.Skutečná spočítaná spotřeba 7,2l na 100km.Manželka začla dojíždět to práce autem delší trasu a hned to spadlo o litr.Další poznatek o etanolu:při venkovní teplotě cca 10 až 15 stupnů je studený start někdy podruhé.Divný,že v mrazu to chylo napoprvé a hned se na to dalo šlapat a nechcíplo to a při plusových teplotách to studený chcípe.No to vyřeší mechanik,nebo třeba ne a bude to o zvyku.Ale krásných 1,80 kč na 1km to vynahradí. :wink:

Re: E85

PoslaťNapísal: Pia 23. Aug 2013, 7:48
od radim32s
Mám xsaru 18i rv 1999. nevíte jakou sadu na E85 koupit. moc tomu nerozumím ale prý jde o konektor na vstřiku ???

-- přidáno pát 23. srp 2013, 9:45 --

http://www.autoethanol.cz/autoethanol/eshop/0/0/5/3-Sada-E85-pro-upravu-na-ethanol-BOSCH-EV1-v4-2 Šlo by tohle ?

Re: E85

PoslaťNapísal: Uto 8. Okt 2013, 20:04
od bleriot11
Po půlroce ježdění na E85 naprostá spokojenost.Jen zrovna řešíme to ranní startování při nízkých teplotách.Mechanik z etanolové řídící jednotky vytáhnul drát,který se tlačítkem na cca 5 sekund připojí na plus ještě před zapnutím zapalování.Po dobu stisknutí tlačítka se rozeběhne čerpadlo a jednotka E je napájená a načte nějaká data(teplotu..).Potom už je napájená po klíčku.Nevím úplně přesně co se tam kde děje,ale mělo by to studené starty usnadnit.Jak to bude vyzkoušený,dám vědět jak to funguje.

Re: E85

PoslaťNapísal: Str 9. Okt 2013, 22:18
od snoopy
jaký čerpadlo ti to spustí? V nádrži? Tak toho zapojení bych se trochu bál...

Re: E85

PoslaťNapísal: Štv 10. Okt 2013, 11:21
od bleriot11
Ano,přivedením napájení do jednotky se rozeběhne i čerpadlo v nádrži.Čeho se mám jako bát?

Re: E85

PoslaťNapísal: Pia 11. Okt 2013, 21:22
od snoopy
Studené startování na e85 potřebuje víc směsi do válce a to spuštěním čerpadla o nějakou dobu napřed ho tam nedosahneš. Regulátor tlaku ti do hadiček víc paliva nepustí, než kolik ho tam bude při normálním otočení klíčku. Ikdyž poběží čerpadlo jak chceš dlouho před startováním, tak do válců víc směsi nedostaneš. To se musí zvýšit délka vstřiku. Většinou je to tak o 35 %.

Takže odtut ta moje obava - proč by měl spouštět čerpadlo napřed?

----

Ptal jsem se známého, jak se liší motory čistě na benzin a na e85. Rozdíl je drobný, přesto zásadní - vstřikovače s větším průměrem trysky schopné dodat za stejnou dobu více paliva...

Re: E85

PoslaťNapísal: Pia 11. Okt 2013, 22:35
od bleriot11
To,že se rozběhne čerpadlo,je jen vedlejší jev,při napájené jednotce.Běh čerpadla nemá na nic vliv,tudíž ani neuškodí.Co je ale důležité je načtení hodnot teplot do jednotky E85,ješte před nastartováním.Jak říkal mechanik právě citroeny a peugeoty mají s E85 tento problém,nebot prý řídící jednotka je napájená až po nastartování.Je to od něj nápad,jak problém studených startů vyřešit.Když to bude fungovat,tak to udělám automaticky,aby se nemuselo mačkat tlačítko.

Re: E85

PoslaťNapísal: Ned 2. Feb 2014, 14:01
od bleriot11
Trošku zase přispěju:Problémy se startováním se týkají kladných teplot cca od 7st do 11st.Jak kdy,začínám si myslet,že to nesouvisí s teplotou,ale od ní se odvíjenou vlhkostí.Zatím jsem to vždy nastartoval,tak se s tím prostě smířím.Studené zimní starty bez problémů.Chytne na drbnutí i v mrazu.Lejeme tam asi rok jen etanol,jeden kilometr vyjde na 1,90.

Re: E85

PoslaťNapísal: Ned 2. Feb 2014, 15:47
od MP
1,90 Kč :shock: :?:
Asi teda nic moc úspora , když mě s HDi vychází kilák na 2,00 Kč ...

Re: E85

PoslaťNapísal: Ned 2. Feb 2014, 17:30
od vena garážmistr
MP - ona tam úspora bude protože si myslím že na čistý benál by jezdil tak cca o korunu dráž. Mě teda taky vychází km na berlingu na cca 1,9 kč.

Re: E85

PoslaťNapísal: Pon 3. Feb 2014, 16:53
od bleriot11
Véna na to kápnul.Být to na benzín tak to vyjde rozhodně víc.Manželka každý den ujede do práce 100km.Na etanol už tak jezdí rok,být to v benzínu,tak se nedoplatíme.
PS:Já si myslím,že xsaru nehoním a nedostanu se pod 2,20.

Re: E85

PoslaťNapísal: Uto 4. Mar 2014, 16:00
od SilverGhost
Tak jsem po dvou letech objevil mé téma a jen koukám :-)

Nedočetl jsem se, jestli tedy ano, nebo ne, zkušenosti jsou různé. Asi to má výhodu u aut, co už na to jezdí z výroby, ale ostatní? A protože s autem hodlám jezdit do 2 000 km ročně jen po veteránských srazech, tak na to kašlu. Jestli mě bude nádrž stát dva a půl nebo tři a půl asi není takový rozdíl, aby se mi vyplatilo riskovat poškození auta nebo odtah přes půl republiky. Navíc nevím, jestli bych to byl vůbec schopen doladit na karburátoru.

To MP: Buď si zdědkovatěl nebo kupuješ naftu od zemědělců, jinak nevím. Já teda nejezdím jako čuně, jen svižně a těžko se dostávám pod 2,25 Kč/km. Ano, dá se s leonem jezdit i za 4,8 litru, ale to bych umřel nudou.

Re: E85

PoslaťNapísal: Uto 4. Mar 2014, 16:20
od MP
To Silver Ghost:
Tankuju jen na Agip , Benzina , ÖMW . Ale je to za celou dobu co C5 mám , takže bezmála čtyři roky , a to byli ceny ještě i pod třicet . To byl ten průměr na km ještě nižší .
Viz:
Obrázok

Re: E85

PoslaťNapísal: Uto 4. Mar 2014, 18:19
od SilverGhost
No jo, důchodce. S takovou krávou jezdí za 5,89 litru :-)
Na sraz ti přivezu klobouk a dáš si ho k zadnímu oknu, aby ostatní věděli :-)
Ale ta cena za palivo je strašná.