Stránka 7 z 11

Re: E85

PoslaťNapísal: Ned 20. Jan 2013, 19:33
od Tonicek
u nás v práci jsme již 4 co máme xsary, já mám nejstarší (za to nejvybavenější :twisted: ) a jsme přesvědčeni přesednout na montáž řídící jednotky na E85, poradí mi někdo kde, to udělat někde za přijatelné penízky v mor.kraji (chtěl bych dostat i papír + záruku na jednotku a vše ostatní).
já mám snadnou 1.8i 8V ale kolega už má třeba 1.6 16V rv. 2004 (vše xsary).
Přeci jenom je to levnejší a je třeba někdě ušetřit na meďáka no ni.

Re: E85

PoslaťNapísal: Ned 20. Jan 2013, 20:02
od vavrisák

Re: E85

PoslaťNapísal: Uto 22. Jan 2013, 17:30
od lydiem
Nakonec jsem podlehla pokušní ušetřit a objednala nejlevnější dostupnou konverzní jednotku :oops:
http://aukro.cz/konverzni-kit-na-e85-bioethanol-nastaveni-zdarma-i2963345405.html

Už jsem si myslela, že to nakonec zvládnu i sama namontovat, ale ouha, Rope měl pravdu s tím plusovým kabelem. Ono podle návodu, co s tím dodávaj, v některých autech připojení na plus přes klíček není potřeba. Zapojí se konektory do vstřiků, modrej se ukostří a pokud se na klíček v poloze II jednotka rozsvítí, znamená to, že je napájená (v tom případě doporučují červenej kabel odstřihnout).
Já se žel dostala do té fáze, že mám konektory pozapojovaný, ukostřit modrej jsem taky zvládla, ale jednotka se na klíček nerosvítí. Když červenej kabel přicvaknu rukou na plus od baterky, tak se rozstvítí. Jenže zapojit ho napevno někam, kde je elektrika na klíček, žel neumím :( Tak holt nebudu za hvězdu jako ta blonďatá slečna a musím počkat, až se kamarád elektrikář vrátí ze služební cesty, aby mi to někam přicvak :roll:

Re: E85

PoslaťNapísal: Uto 22. Jan 2013, 18:19
od Rope
a najde slečna nějakou zkoušečku?

Re: E85

PoslaťNapísal: Uto 22. Jan 2013, 18:44
od lydiem
Ano prosím, slečna si půjčila zkoušečku od tatínka :) Oni v tom návodu taky píšou, že při zapojování konektorů musí jít červený drát na plus, tj. tam, co je po otočení klíčkem 12V. Já jsem to zkoušečkou zkoušela, ale v rozpojených konektorech po otočení klíčkem mám na jedné straně 0V a na druhé necelé 3V. Se divím, že ten Oslík vůbec jezdí :lol:

Re: E85

PoslaťNapísal: Uto 22. Jan 2013, 20:24
od Rope
Zkus se spíše zaměřit na tu pojistkovou skříňku v motoru a hledat tam

Re: E85

PoslaťNapísal: Uto 22. Jan 2013, 20:26
od vavrisák
taky nezapomen aby tam bylo 10 amperku idealni cvaknout pokud si dala tu jednotku na ten kryt jak sem psal tak to cvaknout rovnou k nejake 10a pojistce,jeste ze sem tak smely nemas tuseni jake ti nastavili hodnoty ty SVIHACI na te jednotce? :chrum:

Re: E85

PoslaťNapísal: Uto 22. Jan 2013, 20:32
od lydiem
Tak to fakt netuším, jaké hodnoty tam šviháci nastavili, s tím se mi nepochlubili :roll:
Jste mě nahlodali, chlapi... Je tam sice tma a mráz, ale jdu se podívat, jestli někde v pojistkové skříňce najdu 12V a 10A :lol:

Re: E85

PoslaťNapísal: Uto 22. Jan 2013, 20:48
od Rope
Ja bych řekl že pro to heblo stačí tak jednoamperovka a pro zichr třeba dvojka a deset je dost dost přepych

Re: E85

PoslaťNapísal: Uto 22. Jan 2013, 21:16
od lydiem
OK, volnou pozici se správnými vlastnostmi se mi v pojistkovce najít neopovedlo, takže jsem hladový drátek nacpala pod pravou krajní 10A pojistku v horní řadě (ostřikovač nebo tak něco).
Obrázok


Kontrolka na jednotce se po otočení klíčkem rozsvítí a po zhasnutí zhasne, takže napájení bychom provizorně měli. Na jednotce jsem čudlíkem nastavila režim "gas", v nádrži je zatím pouze benzín.

Nicméně selhal pokus o nastartování. Poprvé a podruhé motor chvíli chytl a pak zhasnul, pak už ani nechytl. Něco tedy bude špatně, odhaduji zapojení konektorů ke vstřikovačům.
V návodu se píše: Zapojte konektory mezi vstřikovací trysky a přívodní kabel tak, aby +12 V šlo do červeného drátu. Pokud je nutné dráty přehodit, vypíchněte i s konektorem z plastového držáku a zapojte obráceně, stačí pouze u vstupu. U výstupu na vstřikovač není potřeba.
Já při zhasnutém motoru (poloha II) ani na jednom pólu konektoru vstřikování 12V nenaměřím - na jednom je nula na na druhém necelé 3V. Navíc jsem fakt nepřišla nato, co a jak vypíchnout. Takže jsem to prostě zapojila a je možný, že to je obráceně. Už jsem psala prodejci, jestli by mi to vypíchnutí nějak nepřiblížil, a zítra uvidíme, co dál. Doufám, že to v nejhorším zvládnu alespoň uvést do původního stavu :?

Re: E85

PoslaťNapísal: Uto 22. Jan 2013, 21:39
od Rope
Je divné že to na chvíli chytlo!!! Zkus to pak uvést do původního stavu jestli to v pohodě chytne.

Re: E85

PoslaťNapísal: Uto 22. Jan 2013, 22:32
od lydiem
Je možný, že to chytlo, protože tam byl ještě nějaký benzín z předchozího režimu, a že vstřiky takto zapojené prostě nevstřikují?
Ještě stále bych ráda věřila, že je chyba na mé straně, že pomůže přepólování konektorů, až se dozvím, jak s vypichují, a že jednotku nebudu muset reklamovat :roll:

Uvést do původního stavu to zkusím zítra. Ony ty konektory potvůrky dost pevně držej, rukama to nevyškubnu. Pomáhám si šroubovákem či kleštěma a to jde líp za světla.

Re: E85

PoslaťNapísal: Uto 22. Jan 2013, 22:38
od snoopy
určitě tam nebyl benzin před nastartováním.
Jak jsi to zapojila na tu pojistku, nevyhodila jsi ji tim? zkus zkoušečkou plus před i za pojistkou.

Re: E85

PoslaťNapísal: Uto 22. Jan 2013, 22:52
od lydiem
Pojistku jsem myslím nevyhodila, protože napájení jednotky funguje. Ani motor nedělal dojem, že by mu chyběla elektrika :roll:
Praktické pokusy jsem již pro dnešek ukončila, ale tipy a návrhy beru :ooo: , pokračování experimentů bude zítra.

Re: E85

PoslaťNapísal: Str 23. Jan 2013, 7:09
od vavrisák
2rope takhle to hustily do kolegy na skoleni o tomto zazraku tak prodavam jak sem koupil!
2Lydie a kdyz otocis klickem do druhe polohy a jednotky se rozsviti zustane sviti i po celou dobu co je klicek ve druhe poloze?Me napadlo jestli ta pojistka co vede k jednotce neni treba jen pro nejake rele ktere po chvili zhasne? :jup: