Podarilo sa mi úspešne zaslepiť EGR ventil na mojom HDI 80 kw.
nakolko na tomto motore je EGR velmi neprístupný rozhodol som sa ho zaslepiť až na vstupe do sania motora.
Práca je to cca na 1 hodinu..
-odpojiť hadicu z intercoolera na strane podtlakovej škrtiacej klapky
-zdemontovať škrtiacu klapku
-poodpájať podtlakové hadice ktoré prekážajú
-zdemontovať koleno za klapkou 2x matica M8, 2x imbus skrutka č.4 obr.č1
-vybrať plechové tesnenie na výstupe z potrubia EGR ( bacha nech vám nespadne do motora ) obr.č2
-vyrobiť nové plechové tesnene bez otvoru ( ja som použil pozinkovaný plech ) obr.č2
-nakoniec všetko opačným spôsobom zmontovať
Použil som ešte kvoli tesnosti na spoje - teplote odolný silikon.
Výsledok :
BSI z tým nema žiadny problém, nesvieti žiadna výstražná kontrolka, žiadna chybová hláška a nieje problém ani na diagnostike.
Priemerná dlhodobá spotreba podľa palubáku pred- 6,6l / po 6,4l.
Pocitovo lepšia akcelerácia a kludnejší chod motora od 2000 do 3000 ot/min. Nečakajte zázrak
Ak by ste sa rozhodli EGR neskôr pripojiť naspeť- tak je predtým nutné vyčistiť EGR ventil a potrubie, pretože inak by ste si pustili všetky tie usadené mazlavé sračky do motora !!! obr.č3
Jediný problém môže nastať na emisnej kontrole - nemusí mať predpísané emísne hodnoty !
Ak sa do toho niekto pustí rád poradím.