Motor na částečně hybridní pohon (vodíkový vyvíječ)

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Motor na částečně hybridní pohon (vodíkový vyvíječ)

Poslaťod Verdom » Pia 13. Apr 2012, 12:18

Dostal se ke mě link na tyto stránky:

http://www.jednavodu.cz/nase-nabidka/vodikovy-komplet/

V podstatě pokud z nich budu citovat:
Elektřinou z vozidla je napájen vodíkový generátor, který elektrolýzou vody produkuje vodík a kyslík (H2+O) ,tato směs je následně přiváděna do sacího potrubí motoru, za vzduchový filtr.
8 900,00 Kč
AKČNÍ SLEVA 33% !!!
Nová cena 5 950,00 Kč.

Nevím, co si o tom myslet, že by řešení smogové situace již dnes?
Ale jak platit daně z vody? To asi zelenou od vlády nedostane. :wink:
Tedy pokud to vůbec funguje. Zkoušel jste to někdo v autě?
.Obrázok
Obrázok užívateľa
Verdom
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 714
Registrovaný: Pia 9. Sep 2005, 10:22
Bydlisko: Jablonec n.N
Vůz: Xsara I 1.4 break, Peugeot 308SW Vti

Re: Motor na částečně hybridní pohon (vodíkový vyvíječ)

Poslaťod empík » Pia 13. Apr 2012, 12:31

Čosi takéto skúšali na Fabii. V podstate ide o rozklad vody na plyny pomocou elektriny a vzniknuté plyny sa vháňajú do sania automobilu. Na samostatný chod motora je plynu málo, preto sa to využíva na vylepšenie spalovania, tým pádom menšie emisie, nižšia spotreba atď. V podstate je to len taká hračka. O bezpečnosti ani nehovoriac pretože vodík je ľahko výbušný plyn. No kto chce kam... :nasr?
Som rád, že ste radi, že som rád...
Obrázok užívateľa
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 1719
Registrovaný: Štv 14. Apr 2011, 11:23
Bydlisko: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: Motor na částečně hybridní pohon (vodíkový vyvíječ)

Poslaťod Cvrček » Pia 13. Apr 2012, 18:20

Včera o tom byla nějaká reportáž ve zprávách. Docela to zdrbli. Protože to není bezpečné (chybí nějaké bezpečnostní prvky) a není to homologované. Ale na druhou stranu bylo konstatováno,že to chce ještě nějaký čas pro vývoj. Protože zatím zápory provedení převažují klady systému.
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Obrázok užívateľa
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 4553
Registrovaný: Štv 7. Jún 2007, 10:33
Bydlisko: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: Motor na částečně hybridní pohon (vodíkový vyvíječ)

Poslaťod Verdom » Pia 13. Apr 2012, 21:51

No pokud ten vyvíječ vyvijí jen když do něj jde proud a proud jde do něho jen když běži motor, tak se vodik v sání za klapkou nasává jen do spalovacího prostoru motoru, takže tady až tolik rizika vybuchu není, jako jezdit s nádobou vodíku pod autem. Ale spiše mne zarazilo možné snížení spotřeby až o polovinu. Porad pokud vezmu v uvahu fyziku, tak pri tak malem mnozsvi dodane energie, nemuze byt uspora celeho auta tak velka :-) Bud ty cisla jsou nesmysl, nebo ještě nevědi, jak zdanit vodu, použivanou v podobnych zařízeních k pohonu,tak to raději veřejně zdrbnou 8)
Ale představa, že by si pražáci vyjezdili Želivku a museli pít pak vodu z Vltavy je neméně děsivá :wink:
Takže nejspíše až čas ukáže, má li to budoucnost.
.Obrázok
Obrázok užívateľa
Verdom
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 714
Registrovaný: Pia 9. Sep 2005, 10:22
Bydlisko: Jablonec n.N
Vůz: Xsara I 1.4 break, Peugeot 308SW Vti

Re: Motor na částečně hybridní pohon (vodíkový vyvíječ)

Poslaťod jandy » Sob 14. Apr 2012, 6:42

Já když vezmu fyziku ta musím dodat energii abych molekulu vody rozdělil na vodík a kyslík a pak tyto dva prky zase slučuju. Takže suma energie se v ideálním případě rovná nule (když to beru beze ztrát). Jediná možnost jak na tomhle procesu něco získat je varianta, kdy by tyto prvky urychlovaly chemickou reakci hoření benzinu nebo nafty. Pak by mě ale taky zajímalo, jestli se někdo zajímal možností samozápalů atp. jak všichni víme, vodík je pěkná dě.ka a kyslík na tom neni o moc líp.
Obrázok užívateľa
jandy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 427
Registrovaný: Štv 13. Nov 2008, 20:31
Bydlisko: Týn nad Vltavou ale vetšinu času se pohybuji v Hrotovicích
Vůz: Peugeot 407SW, 2.0HDi 100 kW; Citroen Xsara kombi, 2,0 HDi, 1999 (u Minimaxe)

Re: Motor na částečně hybridní pohon (vodíkový vyvíječ)

Poslaťod betom » Sob 14. Apr 2012, 9:27

Přesně tak jak píše jandy. Jedná se o elektrolýzu vody při níž vznikají z jedné molekuly vody 2 molekuly vodíku a 1 kyslíku. Na tuto elektrolýzu pořebujeme určité množství elektrické energie, které musíme vzít z elektrické sítě vozidla. Tuto energii vyrábí alternátor a ten pohání spalovací motor. Kdyby to fungovalo bezeztrát jednalo by se o "perpetum mobile", které kvůli ztrátám energie (zatím) neexistuje. Jak uvádí firma dá se vyvíječem (v laboratotních podmínkách) ušetřit až 30% spotřeby, což se mi zdá nereálné. Možná do té doby než se vybije AKU. :shock:
Obrázok užívateľa
betom
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 1140
Registrovaný: Sob 3. Dec 2011, 10:42
Bydlisko: Opava - Kateřinky
Vůz: Citroën Xsara Picasso, 1,6HDi s FAP, 80kW, r.v.2005

Re: Motor na částečně hybridní pohon (vodíkový vyvíječ)

Poslaťod jandy » Sob 14. Apr 2012, 12:31

Já jsem ty stránky pak procházel a oni to vysvětlují tím, že směs je snáze zapalitelná a lépe hoří. Dokud ale někdo neudělá nějaký seriozní test´, tak se tu můžeme akorát hádat.
Pro mě je důležitý, že to nemá homologaci, takže .........
Obrázok užívateľa
jandy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 427
Registrovaný: Štv 13. Nov 2008, 20:31
Bydlisko: Týn nad Vltavou ale vetšinu času se pohybuji v Hrotovicích
Vůz: Peugeot 407SW, 2.0HDi 100 kW; Citroen Xsara kombi, 2,0 HDi, 1999 (u Minimaxe)

Re: Motor na částečně hybridní pohon (vodíkový vyvíječ)

Poslaťod vlasta0303 » Ned 15. Apr 2012, 12:55

Fakt to dobře bouchá?Tak já se zadlužim a koupím to našemu mistrovi v práci.Ale musí to být tutovka! :mrgreen: :driv:
Obrázok
Obrázok užívateľa
vlasta0303
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 417
Registrovaný: Sob 13. Feb 2010, 20:41
Bydlisko: Plzeň-Locháč
Vůz: xsara-picasso 1.8i16v r.v.03 85kw B/LPG

Re: Motor na částečně hybridní pohon (vodíkový vyvíječ)

Poslaťod pfiala » Pia 27. Apr 2012, 8:19

je to smutne ale perpetum mobile proste neexistuje. Clanek k tematu je zde http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2012041501
Citroen Xsara II Break 1,6 16V 80kW r.v.2001, benzin+LPG
pfiala
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 20
Registrovaný: Pon 12. Okt 2009, 18:43
Bydlisko: Brno
Vůz: Citroen Xsara II Break 1,6 16V 80kW r.v.2001, benzin+LPG

Re: Motor na částečně hybridní pohon (vodíkový vyvíječ)

Poslaťod Marek » Sob 5. Máj 2012, 21:07

V kutilském časopise USS byla kdysi popsána konstrukce kyslíkovodíkové svářečky, viz http://svarbazar.cz/phprs/view.php?cisloclanku=2007101301 . Elektrolyzér měla podobné konstrukce jako u uvedeného vyvíječe. S příkonem 2,2kW se produkoval plyn na sváření plechů, tedy žádné velké množství.
Z rozptylu uváděných úspor paliva (pokud to jsou pravdivé údaje) se mi zdá, že se plynem vylepšuje zapalování a úspora je větší u motorů v horším stavu. Zatížení alternátoru vyvíječem bych považoval za snesitelné při delších cestách, při krátkých trasách ve městě by byla úspora paliva draze vykoupena zhoršeným dobíjením akumulátoru popř. v extrémním případě poškozením alternátoru.
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 822
Registrovaný: Uto 25. Okt 2005, 11:49
Bydlisko: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Re: Motor na částečně hybridní pohon (vodíkový vyvíječ)

Poslaťod mmaattoo » Štv 13. Dec 2012, 14:06

Ja to mam vo svojej xsare, teraz samozrejme nie, pretože je zima a ... ale mam to už od leta asi pred mesiacom som to vybral keď začalo mrznuť, bez generatora mam spotrebu 6-7,5l kombinovanu, s tymto vyvijačom 4 - 4,5 ... takže urobte si vlatny názor, auto bez vodíka je lenivé, a nemá chuť tahať, s vodíkom je to oveľa lepšie, a to že ste sa dočítali že hrozí nebezpečenstvo výbuchu tak nehrozí, pretože vyrobený vodík nikde neuskladnujeťe ale ho hneď spotrebúvate.

Na jar až sa oteplí a nahodím to zase do auta, tak to pofotím...
Predtým: Xsara I, 1,4i 1998, 55kW, 75hp
Teraz: Xsara II 1,6 16V 2001, 80kW, 110hp, (moja) 211tkm
C3 1,4i 2009,54kW, 75hp, (tatkova)
Berlingo II 1,4i 2004, 55kW 75hp (tatkove)
mmaattoo
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 116
Registrovaný: Ned 4. Dec 2011, 11:34
Bydlisko: Poprad
Vůz: xsara 1,6 16V 80kW, 2001

Re: Motor na částečně hybridní pohon (vodíkový vyvíječ)

Poslaťod snoopy » Pia 14. Dec 2012, 0:07

kde bereš energii pro ten vyvíječ?
Xsara Picasso 1.8v r.v.2003 "Bublina" - RIP
Grand C4 Picasso 1.6HDI r.v.2012 "Blueberry" - GoodBye
Xsara II 1.6i r.v.2003 "Frosty"
VW Touran 1.5TSI r.v. 2023
(jména autům vymýšlí naše děti :-) )
Obrázok užívateľa
snoopy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1601
Registrovaný: Str 8. Júl 2009, 13:17
Bydlisko: Praha 4 Újezd
Vůz: Xsara II 1.6i r.2003

Re: Motor na částečně hybridní pohon (vodíkový vyvíječ)

Poslaťod mmaattoo » Pon 17. Dec 2012, 16:23

z baterie?
Predtým: Xsara I, 1,4i 1998, 55kW, 75hp
Teraz: Xsara II 1,6 16V 2001, 80kW, 110hp, (moja) 211tkm
C3 1,4i 2009,54kW, 75hp, (tatkova)
Berlingo II 1,4i 2004, 55kW 75hp (tatkove)
mmaattoo
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 116
Registrovaný: Ned 4. Dec 2011, 11:34
Bydlisko: Poprad
Vůz: xsara 1,6 16V 80kW, 2001

Re: Motor na částečně hybridní pohon (vodíkový vyvíječ)

Poslaťod snoopy » Uto 18. Dec 2012, 21:15

já jen, že na rozložení vody na vodík a kyslík potřebuješ stejné množství energie, jaké pak zase spálením dostaneš. nikdy nemůžeš dostat víc... a protože ani baterie ani alternátor ani motor nepracuje se 100% účinností, musíš to odněkud dotovat
Xsara Picasso 1.8v r.v.2003 "Bublina" - RIP
Grand C4 Picasso 1.6HDI r.v.2012 "Blueberry" - GoodBye
Xsara II 1.6i r.v.2003 "Frosty"
VW Touran 1.5TSI r.v. 2023
(jména autům vymýšlí naše děti :-) )
Obrázok užívateľa
snoopy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1601
Registrovaný: Str 8. Júl 2009, 13:17
Bydlisko: Praha 4 Újezd
Vůz: Xsara II 1.6i r.2003

Re: Motor na částečně hybridní pohon (vodíkový vyvíječ)

Poslaťod empík » Uto 18. Dec 2012, 22:04

Zákon zachovania energie platí stále avšak nie je tam len akumulátor a alternátor ale aj voda ako zdroj energie. Nie je toho síce veľa ale na úkor spotreby vody vzniká energia vo forme vodíka. Koľko toho vznikne a či to postačí na úplné dotovanie motora to neviem. Táto metóda je však už dosť rozbehnutá a hocijaké udelátka a autíčka už na vodík jazdia. Dokonca niečo také malé predávali aj v GES Plzeň. Mne osobne na tom najviac vadí otázka bezpečnosti a nielen mne pretože masovejšiemu rozšíreniu tejto metódy bránia práve bezpečnostné predpisy. :D
Som rád, že ste radi, že som rád...
Obrázok užívateľa
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 1719
Registrovaný: Štv 14. Apr 2011, 11:23
Bydlisko: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Ďalší

Späť na Motor - LPG, CNG, ...

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť