Vstřikování

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: Vstřikování

Poslaťod Roony » Pon 30. Nov 2009, 21:18

jj tohle jsem taky ýž prolezl,šlo mi spíš to proč píšou že rozvod OHV je ted uz na ustupu. Neprijde mi o moc horsi.
Roony
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 12
Registrovaný: Uto 10. Nov 2009, 21:35

Re: Vstřikování

Poslaťod Marek » Pon 30. Nov 2009, 22:41

Možná tam hraje také roli změna ventilové vůle, u OHV je cca 20cm dlouhá zvedací tyčka, která se ohřívá jinak, než hlava a např, po výměně těsnění pod hlavou se musí vůle kontrolovat, protože těsnění si sedá. Nevím, jestli hydraulická zdvihátka by si s tím poradila. OHC i bez hydraulických zdvihátek se prakticky neseřizuje, vydrží bez údržby víc než rozvody s řemenem.
Nejlepší u rozvodu OHV byla verze s ozubenými koly mezi klikovkou a vačkou, není to zas takový exot, např. to měly motory u R12 a tedy i u nás známé Dacie 1300!
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 822
Registrovaný: Uto 25. Okt 2005, 11:49
Bydlisko: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Re: Vstřikování

Poslaťod Škopek » Pon 30. Nov 2009, 23:10

Roony píše:jj tohle jsem taky ýž prolezl,šlo mi spíš to proč píšou že rozvod OHV je ted uz na ustupu. Neprijde mi o moc horsi.

Zdravím
Hlavní důvod je,že OHC může dosahovat větších otáček než OHV a diky tomu i vyššího výkonu motoru.
Xsara 2.0 HDI 66 Kw hatchback do provozu 3 ledna 2003 u frantíků - XSARA - dobrá volba
Obrázok užívateľa
Škopek
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 839
Registrovaný: Sob 8. Nov 2008, 17:36
Bydlisko: Mariánské Lázně
Vůz: Xsara 2.0 hdi hatchback 66Kw nafta 2002

Re: Vstřikování

Poslaťod Pety » Uto 1. Dec 2009, 11:43

No, dlouhá zdvihátka u OHV se teplem roztahují, je problém dodržet malé vůle ventilů. Vůle musejí být větší, což je jednak hlučnější a druhak se to víc vytlouká. Navíc jsou tam větší setrvačné hmoty, což způsobuje potíže u vysokootáčkových motorů. Kromě toho OHC se dá snadno udělat 2xOHC (DOHC).
307SW 2007, 1.6 16V 80 kW benzin
Obrázok užívateľa
Pety
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 500
Registrovaný: Ned 6. Sep 2009, 10:26
Bydlisko: Chomutov
Vůz: Peugeot 307SW 2007, 1.6 16V 80 kW benzin

jak vymontovat vstřikovače

Poslaťod rasoni » Pon 26. Aug 2013, 9:50

zdarec xsaráci,
mám dotaz , jak vymontovat vstřikovací lištu a pak z ní vyndat vstřikovače , :)

díky
Obrázok užívateľa
rasoni
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 25
Registrovaný: Str 10. Apr 2013, 17:48
Bydlisko: západní čechy
Vůz: xsara 1.6 i , 65KW , benzín,kupé 1999

Závada vstřikování 1.4i a utržený kondenzátor

Poslaťod Muf_2005 » Ned 24. Nov 2013, 17:39

Mám Xsaru II. r. 2001 1.4i. Již delší dobu se potýkám při zahřátí motoru s občasným cukáním a svitem kontrolky vstřikování (měněn palivový filtr, svíčky, jeden vstřik). Dle diagnostiky v Citroenu (stálo mě to kolem 900,- Kč) vstřikování funguje absolutně bez problému). V paměti byla závada možný zkrat vstřikování. Technik závadu smazal a pak cca týden OK. Teď to začalo nanovo. Mohl by tento kondenzátor mít na toto vliv? Jen děje se to, když se otevírá termostat. Auto studené - OK. Blíží se k 90°a začne cukat a blikat kontrolka vstřikování. Otevře se se termostat a vše OK.

Dnes jsem doléval ostřikovače a všiml jsem si, že mám utržený dle dokumentace odrušovací kondenzátor Facon 2022 Citroen číslo: 6555 K9. - může mít na to tento kondenzátor vliv?
Naposledy upravil Muf_2005 dňa Ned 24. Nov 2013, 18:33, celkovo upravené 1
Obrázok užívateľa
Muf_2005
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 24
Registrovaný: Ned 15. Apr 2012, 7:33
Bydlisko: Domažlice
Vůz: Citroen Xsara 1.4i 2001

Re: Závada vstřikování 1.4i a utržený kondenzátor

Poslaťod MP » Ned 24. Nov 2013, 18:27

Muf_2005 píše:, když se spíná termostat. .......... Sepne se termostat a vše OK.


Termostat se spíná ? Hm.... ?
Termostat se otevírá .
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Obrázok
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Obrázok užívateľa
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 4287
Registrovaný: Pon 16. Jan 2006, 14:45
Bydlisko: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011 (ex: Xsara 1.9 TD - 1998 , C5 Break 2.0 HDi - 2004 )

Re: Závada vstřikování 1.4i a utržený kondenzátor

Poslaťod Muf_2005 » Ned 24. Nov 2013, 18:34

Opraveno, aby bylo pochopeno.
Naposledy upravil baffy dňa Ned 24. Nov 2013, 18:41, celkovo upravené 1
Dôvod: odstránená zbytočná citácia
Obrázok užívateľa
Muf_2005
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 24
Registrovaný: Ned 15. Apr 2012, 7:33
Bydlisko: Domažlice
Vůz: Citroen Xsara 1.4i 2001

Re: Závada vstřikování 1.4i a utržený kondenzátor

Poslaťod baffy » Ned 24. Nov 2013, 18:45

Ak je táto sranda http://www.xsara.sk/phpbb3/viewtopic.php?f=59&t=9723&start=15 ,tak snáď aj ano ,mohlo by to mať nejaký vplyv
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Obrázok
Súčastnosť: Levík z Levíc
ObrázokObrázok

viteon = 0
Rope = 0
Obrázok užívateľa
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 5060
Registrovaný: Sob 6. Jan 2007, 20:31
Bydlisko: SR - Levice
Vůz: Peugeot 407 SW 2.0HDi 07/2008 VF36ERHRH21756537

Re: Závada vstřikování 1.4i a utržený kondenzátor

Poslaťod Muf_2005 » Ned 24. Nov 2013, 19:10

Právě tímto jsem se dostal až na Peugeot forum, kde to jeden měl taky ulomený, ale nikde nebylo, zda ten kondenzátor má na něco vliv nebo ne. Každopádně jej koupím a vyměním za orig. nový.
Obrázok užívateľa
Muf_2005
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 24
Registrovaný: Ned 15. Apr 2012, 7:33
Bydlisko: Domažlice
Vůz: Citroen Xsara 1.4i 2001

Re: Vstřikování

Poslaťod porez » Sob 28. Mar 2015, 13:16

Xsara 1,4i má nepřímé vstřikování paliva?
Obrázok užívateľa
porez
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 341
Registrovaný: Str 14. Sep 2011, 9:38
Bydlisko: Přerov
Vůz: Citroen Xsara-1,4,Benzín,1999,STŘÍBRNÝ SRŠEŇ

Re: Vstřikování

Poslaťod empík » Sob 28. Mar 2015, 14:26

Odrušovací kondenzátor je preto odrušovací aby zabraňoval rušeniu. :lol:
Používa sa vätšinou preto, že to vyžaduje nejaká norma. Pokiaľ je prechodný, tak bez neho samozrejme nemôže zariadenie fungovať. V elektrotechnike sa používa hlavne z dôvodu odrušenia (zníženiu rušenia) nejakého zdroja rušenia ako napr. motorček alebo nejaká cievočka. Bežné použitie je napr. u vysávačov a mixérov. Prechodný kondenzátor musí mať min. 3 ale vätšinou má 4 vývody.:)
Som rád, že ste radi, že som rád...
Obrázok užívateľa
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 1694
Registrovaný: Štv 14. Apr 2011, 11:23
Bydlisko: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: Vstřikování

Poslaťod rosta12345 » Sob 28. Mar 2015, 17:08

porez píše:Xsara 1,4i má nepřímé vstřikování paliva?

ANO
EX: Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009 Obrázok
Obrázok užívateľa
rosta12345
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 1948
Registrovaný: Sob 6. Jún 2009, 19:07
Bydlisko: Dolní Domaslavice
Vůz: EX:Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009

Re: Vstřikování

Poslaťod vlasta0303 » Štv 21. Máj 2015, 15:14

Nazdar xsaramádi!Mám problém,jak vyzkoušet benzin.střiky.Jsou-li dobré,či ne.Zkouška samodomo preferuji./1.8l16V střiky Bosch/Má někdo :idea: ?Díky.
Obrázok
Obrázok užívateľa
vlasta0303
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 417
Registrovaný: Sob 13. Feb 2010, 20:41
Bydlisko: Plzeň-Locháč
Vůz: xsara-picasso 1.8i16v r.v.03 85kw B/LPG

vstřiky ?

Poslaťod SGOC » Sob 20. Jún 2015, 15:12

koukam na schema motoru X1 1.8 MMarelli a cinklo mi do oka ze 1.a 4. vstrik jsou zapojeny paralerne , 2.a3. vstrik taky. vzdycky jsem myslel ze ŘJ ma na to 4vystupy. moc mi hlava nebere proc to tak je ,jestli vyplach.. vi to nekdo?
Obrázok užívateľa
SGOC
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 32
Registrovaný: Štv 8. Jan 2009, 18:42
Bydlisko: Nymburk
Vůz: Xsara I coupe 99´ 1.8i 66kW

PredchádzajúciĎalší

Späť na Motor - benzín

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 0 hostia