vysoká teplota motoru

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: vysoká teplota motoru

Poslaťod dafus » Str 5. Mar 2014, 18:10

Chlapy děkuju za odpověd a každýho názoru si cením. I když vypadá že všechno funguje jak má, tak když se vám rozbliká kontrolka STOP a teploměr je rázem až na doraze člověk znervozní. Kor že čím je tepleji tím víc to dělá, ale jak zní i jedna vaše rada měl jsem to otevřený a osahával vše co mě napadlo. vrchní hadice horká,ale ruku udržím, ani néni nějak moc natlakovaná. Spíš mě furt zaráží ten chlaič, on je poravdu hodně vaříci navrchu a uplně studenej dole. V pátek by mělo vyjít trochu času , tak skusím vyměnit čidlo teploměru a odvzdušnit. Doufám že to k něčemu bude :idea: každopádně se příští týden ozvu jak to dopadlo.
dafus
Návštěvník
Návštěvník
 
Príspevky: 4
Registrovaný: Uto 4. Mar 2014, 18:58
Bydlisko: Přibice
Vůz: 1.6 16V

Re: vysoká teplota motoru

Poslaťod jancisk » Pia 7. Mar 2014, 17:17

Zdravim vie mi niekto povedat kolko su presne cidla na motore na teplotu?
Modre cidlo som dnes odskusal spusta saharu a ukazuje teplotu motora pri 118C spusta hlasku Engine overhead

Je este niekde ine co tiez posiela taku hlasku?

Dakujem
jancisk
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 35
Registrovaný: Ned 6. Máj 2007, 10:21
Bydlisko: KOSICE
Vůz: Xsara II r.v2002 1,4i

Re: vysoká teplota motoru

Poslaťod dafus » Ned 23. Mar 2014, 14:41

:jup: já mám už klid, u mě to bylo opravdu čidlo teploty a zavzdušněný. už druhej týden lítám a ručička se nehne,nad devadesát ani s naloženým vozejkem!
dafus
Návštěvník
Návštěvník
 
Príspevky: 4
Registrovaný: Uto 4. Mar 2014, 18:58
Bydlisko: Přibice
Vůz: 1.6 16V

Re: vysoká teplota motoru

Poslaťod Venca.6 » Štv 26. Jún 2014, 15:09

Mám problém se Xsarou, dvakrát za cca 1000km se mi stalo, že na mě po ujetí cca 2km od studeného startu začala Xsara pípat a na palubáku to psalo vysokou teplotu motoru a rafička teploměru se kolíbala od 60°C k 90°C a po cca 5vteřinách to přestalo. Prvně jsem myslel že to bylo nízkou hladinou vody, že se to snažilo třeba nějak upozornit protože jsem to měl na minimum v tý nádobce ale teď to mám na max a problem se objevil znovu. Nevíte co by to mohlo být? Čidlo teploty? Kde ho najdu?
Venca.6
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 73
Registrovaný: Uto 15. Apr 2014, 16:43
Bydlisko: Staňkov
Vůz: Citroën Xsara II Break 2.0 HDI 66kW Exclusive, RHY - Siemens, r.v. 2002, CHIP ON, EGR OFF

Re: vysoká teplota motoru

Poslaťod snoopy » Str 2. Júl 2014, 14:04

pokud ti skákala teplota, tak bych spíš tipoval termostat, který zůstává přichycený v zavřené poloze a otevírá se později, než by měl...
Xsara Picasso 1.8v r.v.2003 "Bublina" - RIP
Grand C4 Picasso 1.6HDI r.v.2012 "Blueberry" - GoodBye
Xsara II 1.6i r.v.2003 "Frosty"
VW Touran 1.5TSI r.v. 2023
(jména autům vymýšlí naše děti :-) )
Obrázok užívateľa
snoopy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1601
Registrovaný: Str 8. Júl 2009, 13:17
Bydlisko: Praha 4 Újezd
Vůz: Xsara II 1.6i r.2003

Re: vysoká teplota motoru

Poslaťod baffy » Str 2. Júl 2014, 14:21

Sonda teploty chladiacej kvapaliny je umiestnená na komore chlad. kvapaliny.
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Obrázok užívateľa
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 5184
Registrovaný: Sob 6. Jan 2007, 20:31
Bydlisko: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: vysoká teplota motoru

Poslaťod mio » Str 2. Júl 2014, 18:47

Určitě bych nejprve prostříkal všechny konektory na hlavě kontaktolem.
Obrázok užívateľa
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 1266
Registrovaný: Pon 1. Okt 2007, 19:30
Bydlisko: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Přehřívání motoru při novém termostatu, který otevírá

Poslaťod Hamm_ond » Uto 19. Aug 2014, 13:31

Ahoj, mám xsaru 1.4i a mám takový problém. Teď přes léto jsem jezdil bez termostatu a dneska jsem si koupil nový a rovnou sem ho tam dal, akorát ať odvzdušňuji jak chci tak se motor je schopný dostat na 120 stupňů i když termostat otevře na 90ti. Bez termostatu to jde odvzdušnit v pohodě a zachvíli, tak že motor je spíše studený. Ale jak tam dám termostat, tak prostě hřeje.
Hamm_ond
Návštěvník
Návštěvník
 
Príspevky: 7
Registrovaný: Sob 19. Apr 2014, 20:45
Bydlisko: Dolní Bousov ČR
Vůz: Xsara I. 1998 kupé 1.4i

Re: vysoká teplota motoru

Poslaťod kauly » Str 27. Aug 2014, 5:23

Studuju toto téma a měl bych rovněž otázku. Mám Xsarku už nějakej čas a nikdy jsem to nijak neřešil, ale nedávno jsem byl donucen vyměnit termostat na jiném rodinném autě, protože se při normální jízdě nedokázalo ohřát a ručka ležela stále na spodku či se jen nepatrně pohnula. Termostat nedovíral. Xsarka mě normálně topí, ale na teploměru se jen výjimečně ručka dostane nad značku mezi 60 a 90, na které se zpravidla drží stále, jen výjimečně se při ostřejší jízdě dostane na 90. A ted má otázka - kde by normálně ručka teploměru měla být? Neměl bych se rovněž mrknout na termostat, jestli neotevírá dřívë než je zdrávo? Dík za rady. Kauly
Xsara II. 1.4 Break LPG, Moskvič 412, Moskvič 2137, Harley Davidson Sportster 1200
kauly
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 33
Registrovaný: Ned 9. Okt 2011, 15:33
Bydlisko: Havlíčkův Brod
Vůz: Xsara II. Break 1.4 LPG '03

Re: vysoká teplota motoru

Poslaťod viteon » Str 27. Aug 2014, 5:34

taky to vypadá na termostat. Normální je 90st
Obrázok užívateľa
viteon
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 3765
Registrovaný: Pia 15. Júl 2005, 8:46
Bydlisko: BRNO, 209km od Dolní Lutyně
Vůz: (A-C4 1,6ka) + (V-C-HR 1,2ka)

Re: vysoká teplota motoru

Poslaťod kauly » Pia 29. Aug 2014, 5:53

Tak termostat byl skutečně mírně za zenitem. Zakoupil jsem nový, ale při instalaci jsem zjistil, že je mírně větší průměrem do plastové příruby. Zapojil jsem lidovou tvořivost a průměr patřičně upravil, aby tam pěkně sedl. Dnešní zkouška při cestě do práce ale žádnou změnu nepřinesla. Auto topí v pohodě jak před tím, v momentě, kdy termostat otevře a začne se ohřívat hadice k chladiči(což by mělo být při nějakých 90 stupních) mi teploměr stále ukazuje na dílek mezi 60 a 90..... Po čem bych se měl pídït dále? Že by čidélko budíku hlásilo špatnou teplotu? Stále si nejsem 100procentně jist, které z těch dvou, co tam jsou, má to hlášení teploměru na starosti, jestli to zelené se dvěma dráty nahoře nebo to modré s jedním kablíkem dole z boku ....
Xsara II. 1.4 Break LPG, Moskvič 412, Moskvič 2137, Harley Davidson Sportster 1200
kauly
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 33
Registrovaný: Ned 9. Okt 2011, 15:33
Bydlisko: Havlíčkův Brod
Vůz: Xsara II. Break 1.4 LPG '03

Re: vysoká teplota motoru

Poslaťod viteon » Pia 29. Aug 2014, 6:03

asi před rokem bylo psáno:
Charli25 píše:Dekuji... uz jsem zjistil ktere cidlo je na co a kde ho najdu
Hnědé na chladiči - sahara
Modré pod termostatem --- pro RJ motoru ???
Zelené nad termostatem - pro budik
Obrázok užívateľa
viteon
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 3765
Registrovaný: Pia 15. Júl 2005, 8:46
Bydlisko: BRNO, 209km od Dolní Lutyně
Vůz: (A-C4 1,6ka) + (V-C-HR 1,2ka)

Re: vysoká teplota motoru

Poslaťod kauly » Pia 29. Aug 2014, 6:44

Ok, takže ten zelenej dvoudrát nahoře. Dík moc. Já to tu hledal, ale nebyl jsem si jist, páč jednou někdo psal, že na budík je to modré, jiný zas že to zelené.... tak abych v tom měl jasno :) Dík pánové.
Xsara II. 1.4 Break LPG, Moskvič 412, Moskvič 2137, Harley Davidson Sportster 1200
kauly
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 33
Registrovaný: Ned 9. Okt 2011, 15:33
Bydlisko: Havlíčkův Brod
Vůz: Xsara II. Break 1.4 LPG '03

Re: vysoká teplota motoru

Poslaťod MP » Pia 29. Aug 2014, 8:28

No a Kvido psal :
Kvido píše:A to na to nepřišli když jsi to měl na diagnostice ?
pak bych šel po čidlech teploty motoru,modré je pro ukazatel na přístrojovce,zelené je pro řídící jednotku a hnědé pro ventilátory na chladiči.
Je to jedna z možností,ale je to divné,takhle se chová krokový motorek.
Nevyloučil bych ani čidlo teploty nasávaného vzduchu,ale to se spíš pozná v hladnějších dnech a motor má spíš tendenci zdechnout.
A spalování je dobré,spotřeba ? jesli není problém i s lambdou.


Kvido píše:Mě to dělá trošku jinak. Rafička dojde na 90°C ,vypnu motor a rozjedou se sahary a to i teď v zimě, vypadám na parkovišti jak blbec ,respektive auto. Když se rafička dostane tak na 100 rožne se STOP až dojde na 105 (vše cca) tak to začne řvát,stačí dát neutrál a chvíli počkat než teplota spadne,tím to přestane i řvát,ale kdybych jel dál tak se pípání nezbavím. Mám vyměněné čidlo Zelené pro ŘJ,Modré pro palubní desku a teď mám zapůjčené nové čidlo od Berryho na vyzkoušení,bohužel jsou teď takové mrazy,že jsem to vlastně ještě ani nevyzkoušel. Čidlo vyjde na nějakých 250-400 kč ,tak to není taková hrůza pokud to bude tím. Konektory jsem jen tak zběžně proletěl. Pokud to nepomůže ,zkusím Berrymu z Xsary vymontovat ŘJ pro sahary ,ale ta už vyjde na 2500 kč ,tak snad to bude jen čidlem.



... a já mám za to , a jsem si téměř 100 % jistej , že to moje bylo taky modrý - to k budíku , když jsem ho měnil . A barvy si nepletu - modrý jsou dresy Komety , zelená je tráva :wink:
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Obrázok užívateľa
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 4374
Registrovaný: Pon 16. Jan 2006, 14:45
Bydlisko: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Re: vysoká teplota motoru

Poslaťod baffy » Pia 29. Aug 2014, 8:55

Ja to skúsim takto ,pre predstavu kde je umiestnený :wink:

Snímače teploty chl.kvapaliny.jpeg
Snímače teploty chl.kvapaliny.jpeg (31.03 KiB) Zobrazené 20000 krát

Popis snímačov.JPG
Popis snímačov.JPG (29.91 KiB) Zobrazené 20000 krát
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Obrázok užívateľa
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 5184
Registrovaný: Sob 6. Jan 2007, 20:31
Bydlisko: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

PredchádzajúciĎalší

Späť na Motor - benzín

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 12 hostia