Skautiak by Axel

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki

Skautiak by Axel

Poslaťod Axel » Uto 10. Mar 2015, 14:56

Kedze nas maly skautsky oddiel uz doma odrasta, tak sme sa rozhodli zmenit kategoriu domaceho zvezenia z MPV na zvyseny 4x4 kombik. Zavazil neumerne nizky podvozok naftoveho Picassa, rozbite slovenske cesty a vysoka spotreba tyciek stabilizatora. Navyse Pikacu uz oslavilo 13 rokov zivota a zacinalo trpiet istymi stareckymi drobnostami.
Pomerne necakane prisla ponuka, ktora sa neodmieta a slovo dalo slovo a za 2 dni bola nova hracka doma. Ostal som verny tradicii a auto kupil od kolegu v praci = overeny povod a nezamlcany stav auta.

V skratke: Octavia II Scout, rok vyroby 2007. Motor 2.0TDI 103kW PD
Vybava takpovediac bezna, obohatena o stresny nosic, stresny box a tazne zariadenie a supravu zimnych 16" aj letnych 17" original Skoda elektronov.
Kolega bol prvy majitel, kupene na Slovensku. Auto ma na bezne slovenske pomery nabehane kvantum kilometrov, preberal som si ho so sympatickym cislom 311113. Stale si vsak myslim, ze je to menej ako ma v skutocnosti 90% bazaroviek...
Kilometrom a najme optickemu stavu zodpovedala naozaj nizka cena na urovni 5000 eur, ku ktorej je nutne dopocitat investiciu za priblizne 1500 eur na nutne opravy a dokupenie zniceneho spotrebneho materialu. Kozmeticke zalezitosti ako kamienkami dokalicenu kapotu a skrabance na dverach nie som ochotny riesit. Po celodennom pucovani interieru a trojdnovom pobyte na liecebnej kure som si masinku prevzal navonanu a ochotnu zdolavat nastrahy zivota s mojou rodinou.
Prvy dojem je prekvapivy. Pocitovo chyba ta typicka vzdusnost interieru a aj v najvyssej polohe sedadiel je to stale take akosi nizke :-D Dve deti na sedackach problem nemaju, ale tretia osoba uz dozadu nemoze. Kufor je naozaj ze mega, musim vsak doriesit dvojitu podlahu pre umoznenie spania v kufri.
Najviac ocenenou vlastnostou je vsak zvyseny podvozok a urcite dojde aj na situacie, kde vyuzijem aj Haldex. Spotreba sa podla palubaku drzi na priblizne siestich litroch, tankovanie prvej plnej nadrze vsak zrejme ukaze o nejaky ten liter-dva horsiu realitu.
Nejake foto akonahle budu :-D

PS: druhe (a vlastne aj tretie) Picasso je stale v rodine, takze vas tu neopustam...
Cestami aj necestami @ Obrázok
Necestami aj cestami so Skautom pod zadkom @ Obrázok
Axel
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 520
Registrovaný: Uto 16. Feb 2010, 14:18
Bydlisko: Slovensko, Kosice
Vůz: Xsara Picasso Spec 1.6 benzin 70kW rok 2005 + EX Xsara Picasso Exclusive 2.0 HDi 66kW rok 2002

Re: Skautiak by Axel

Poslaťod lydiem » Uto 10. Mar 2015, 14:59

Pěkný _ok_ Těšíme se na obrázky :)
Mám Piko-chameleona.
Někdy se tváří zeleně, jindy spíš domodra, občas jako když žádnou barvu nemá... a má rád barevné xsamarády!
Obrázok
Jmenuje se Oslík podle jednoho historického dopravního prostředku: Oslíkův příběh
Obrázok užívateľa
lydiem
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1890
Registrovaný: Str 2. Dec 2009, 20:43
Bydlisko: Luštěnice - Zelená díra :-)
Vůz: "Oslík" - Xsara Picasso 1.8 16V r.v. 2002

Re: Skautiak by Axel

Poslaťod Axel » Pon 23. Mar 2015, 21:26

Tak zopar slubenych z vikendovych aktivit

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Nejake kratke skusenosti:
Momentalne cerpam tretiu nadrz, mimo mesta nie je problem ist normalnou jazdou pod 6 litrov. Lahka ekonomicka noha je za 5, extremne za 4,5. Nakladanie a dynamika na hrane predpisov vsak atakuje 8 litrov. Zatial vsetko podla palubaka, este musim preratat na nadrze podla tankovania...
Vysoky podvozok je poriadne citit a dava ovela lepsiu moznost pohybu aj mimo rovnych ciest. Konecne sa nemusim bat utlacenej krajnice a vysokeho stredu ciest tretej triedy...
Pohon 4x4 som samozrejme preveril tiez a je to na moje pocudovanie viac ako schopne vytiahnut najme do strmych stupani, pripadne pomoct vyhrabat sa z nejakej tej mlaky. Neprijemny rozdiel oproti Picassu je ten, ze aj najmensia mlaka na ceste mi prejazdom ospliecha celne sklo a neraz aj bocne okna...
Trosicku chyba kratsia jednotka, kedze dlhe previsy pri rychlejsom prejazde nerovnosti s radostou drhnu. Spiatocka je tiez relativne dlha a cuvanie nahor do dvora dava zabrat spojke :-(
Naopak kvitujem dlhy 6kvalt, vdaka ktoremu sa spotreba mimo mesta drzi v rozumnej hranici.
Kufru chyba sirka Picassa a aj vyska nie je nic moc. Litre sa vyrabaju najme dlzkou kufra. Chce to zmenit navyky pri nakladani batoziny. Oproti Picassu kvitujem haciky na zavesenie a tiez rozumnejsie riesenie boxy v podbehoch. Sietovy program je bonus.
Prijemna zmena je v kvalite autoradia, s tym v Citroene sa to bohuzial neda ani len porovnat. Svoje vsak zohrava system s 10 (alebo 12?) reproduktormi, ktorymi je auto vybavene. Taktiez sa prakticky az teraz ucim pouzivat otackomer, kedze ziadne moje doterajsie auto ho nemalo :-D
Znacnou nevyhodou je cena pneumatik, ktora sa pri rozmere 225/50 R17 zacina na 90 eurach, kedze technicky preukaz predpisuje rychlostny index W (do 270), hoci maximalka je uvedena 197km/h.
Cestami aj necestami @ Obrázok
Necestami aj cestami so Skautom pod zadkom @ Obrázok
Axel
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 520
Registrovaný: Uto 16. Feb 2010, 14:18
Bydlisko: Slovensko, Kosice
Vůz: Xsara Picasso Spec 1.6 benzin 70kW rok 2005 + EX Xsara Picasso Exclusive 2.0 HDi 66kW rok 2002

Re: Skautiak by Axel

Poslaťod Aďulka » Str 25. Mar 2015, 8:50

Vypadá dravě.Tak ať ti slouží k tvojí spokojenosti a mnoho šťastných kilometrů _ok_
Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok užívateľa
Aďulka
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 378
Registrovaný: Štv 2. Jan 2014, 21:29
Bydlisko: Jihlava Česka Republika
Vůz: Citroën Xsara Picasso 1,8 16V r.v2000


Späť na Xsara revival

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 2 hostia