od Hubi » Štv 3. Jún 2010, 15:19
Návod asi takový:
- Připrav si klíč na povolení výpustného šroubu, nachází se na spodní části motoru na olejové vaně a nějaký lavor, do kterého starý olej vypustíš.
- Dobré je se trochu projet, či alespoň nechat nějakou tu dobu běžet motor, aby se zahřál. Pak lépe starý olej vytéká. A taky výměnu prováděj na rovném místě, aby ti vytekl všechen.
- Po zahřátí a chcípnutí motoru vlez pod auto, povol výpustný šroub, připrav si lavor, vyšroubuj šroub a přistav lavor, během vytékání oleje můžeš povolit olejový filtr, vyndej vložku, nacvakni novou a počkej, až starý olej pěkně vyteče a dovykape.
- Olej by se měl správně proplachovat proplachovacím olejem. Neni to ale nezbytně nutné, já osobně a myslim si, že většina, to nedělám.
- Pak vrať a s citem dotáhni výpustný šroub. Mázni novým olejem těsnění olejového filtru a našroubuj ho nazpět, stačí dotáhnout rukou.
- Nevím nyní, kolik oleje je v tvém motoru, to ale jistě někde vyčteš. Nalívej olej a až se budeš blížit množství, které by se mělo do tvého motoru dávat, kontroluj množství na měrce, vždy ale počkej, až nalévaný olej steče dolu do vany. Až se dostaneš někam mezi rysky, spíše k horní, tak zavři víčko a nastartuj motor, nech ho chvilku běžet, aby se ti naplnil okruh a opět množství zkontroluj a popřípadě ještě dolij.
- Zkontroluj, zda ti neteče u výpustnýho šrobu či u filtru a jestli ano, tak ještě trochu dotáhni.
- Toť vše, věda na tom neni.
Citroën Xsara II break, 1.6 16V EXCLUZIVE, r.v. 2001
Peugeot 807, 2.0 HDI 100kW, EXCLUZIVE, r.v. 2007
Citroën Xsara II liftback, 1.6 16V CHRONO, r.v. 2003 - stále u našeho domu, pane říká tatíkovi