Tu popíšem v krátkosti návod na výmenu manžety homokinetického kĺbu , pre tých ktorí by si to chceli urobiť sami doma. Fotky bohužiaľ nemám.
Ako prvé zdemontujeme puklice a v strede náboja je zaisťovacia závlačka , ktorú vypáčime buď väčším skrutkovačom alebo vytiahneme silou kombinačkami. Po odistení závlačky zložíme dolu zaisťovací plech matice , ktorá drží kĺb v náboji. Pre tých čo majú alu disky bez stredovej diery je najskôr potrebné zdemontovať disk a až potom sa dostanú k matici. Potom je potrebné maticu povoliť. Osvedčilo sa mi to robiť vo dvojici a to , že jeden pomocník stupí na nožnú brzdu a druhý povoľuje maticu. Je na to potrebný nástrčkový kľúč tuším , že 30 alebo 32 najlepšie v kombinácii s 1/2" trhákom a aspoň 1m rúrou. Pre tých čo nemajú pomocníka - zaradiť rýchlosť najlepšie jedničku a ešte zatiahnuť ručnú brzdu. Keď sa nám podarí maticu povoliť , môžeme zdemontovať koleso a auto podložiť a zaistiť proti pádu zo zdviháku. Ďalej vykrútime silónovú maticu zaisťovacej skrutky spodného čapu na ramene a potom skrutku opatrne vyrazíme von aby sme nepoškodili závit. Potom pajsrom vypáčime čap ramena z tehlice a keď je tehlica už voľná , tak po vyskrutkovaní matice môžeme vytiahnuť kĺb z drážkovania v náboji. Tehlicu si odtiahneme na jednu stranu a poloos aj s kĺbom na druhú stranu pretože budeme potrebovať trochu miesta pri manipulácii s kĺbom. Len si treba pri manipulácii s poloosou dať pozor aby nedošlo k povytiahnutiu druhej strany poloosy z prevodovky(hrozí vytečenie oleja z prevodovky alebo aj zničenie gufera poloosi) alebo aby sa nám nerozmontoval ten kĺb na druhej strane a nevyskočil z púzdier pretože potom by bolo potrebné dať dolu aj druhú manžetu a napraviť ho.
Keď už sme sa dostali ku kĺbu , môžeme precvakať ostrými kliešťami staré spony na manžete manžetu rozrezať ostrým nožom a dať ju preč. Kĺb je na poloosi na drážkach a na konci drážkovania je rozperný krúžok , ktorý zaisťuje kĺb aby samovoľne nezišiel z drážkovania. Kĺb je preto potrebné zraziť z poloosi . Ja to robievam dvoma kladivami , jedno si nastavím na koniec kĺbu od drážkovania poloosi a druhým udriem , dobré je pri tom aby pomocník pridŕžal poloos a tlačil ju smerom do prevodovky. Niekedy stačia 2-3 rany kladivom inokedy aj viac. Ak nechce ísť dolu , treba skúsiť pootočiť poloos a skúsiť to znova.
Keď už máme dolu kĺb , treba ho riadne vyumývať v technickom benzíne pretože ak bola roztrhnutá manžeta dostal sa do kĺbu prach a nečistoty a po výmene manžety by už asi dlho nevydržal. Kto sa nebojí , kĺb sa dá aj rozobrať na diely (lepšie sa umýva), ale pozor aby sa nepostrácali guličky a správne poskladanie.
Keď už máme umytý kĺb a očistené drážkovanie na poloosi , najskôr nasadíme na poloos manžetu spolu aj s malou sponou , do kĺbu natlačíme novú vazelínu ale pozor aby sa nezamastili kraje kĺbu , kde dosadá manžeta. Potom na drážkovanie poloosi narazíme kĺb . Do manžety ešte natlačíme novú vazelínu a manžetu nasadíme na kĺb. Opäť pozor na znečistenie dosadacích plôch manžety a kĺbu vazelínou. Ak sa nám to podarí zamazať , treba to dokonale očistiť , aby sa manžeta nezačala pretáčať na kĺbe. Nasleduje zaistenie manžety sponami , spony nasadíme čo najtesnešie na manžetu a potom zatlačíme sponu (ak máme) originál lisovacími kliešťami ale ak ich nemáme dá sa to aj obyčajnými štípacími kliešťami čo sa používajú na vyťahovanie klincov. Len treba dať pozor na to aby sme sponu neprestrihli. Skontrolujeme , či manžeta dobre sedí na kĺbe a poloosi a či sa voľne nepretáča. Ak je všetko v poriadku môžeme všetko opačným postupom zmontovať .
Prajem veľa šťastia pri výmene manžety