Zatím jsem bez zámrazu, jezdím denně. Nejnižší teploty byly kolem -10°C. V létě jsem nasadil izolaci Mirelonem, sundal jsem při tom hadici a byla uvnitř prakticky suchá a čistá. Možná, že se sraženina tvoří až v chladných dnech, podobně jako ve víčku na dolévání oleje.
Jeden poznatek z minulé zimy:Zámraz hadice je provázen zápachem, jako když se pálí guma. Já nejsem tak citlivý, ale manželka reagovala o chvilku dřív, než bzučák
. Je nutné mít zapnuté větrání s přívodem vzduchu zvenku, při cirkulaci by to asi nebylo cítit. Za jízdy větší rychlostí to není cítit, ale při stání na semaforu jsem si toho všiml i já.
Při nejistotě doporučuji po 1-2km zastavit a zkontrolovat měrku, nejlépe opakovaně.
Pozor na motory 1.8 16V - mají hydraulická zdvihátka ventilů, která jsou citlivá na nedostatek oleje. Motor 8V je odolnější. V každém případě po rozsvícení kontrolky mazání je třeba
okamžitě sešlápnout spojku a vypnout motor! Nesnažit se dojet někam na vhodné místo, ani nedojíždět s běžícím motorem bez plynu.
Hadice, která je na obrázku výše, je mezi víkem ventilů a sáním. Ta nezamrzá. Zamrzá hadice, která vede svisle do spodku motoru a spojuje prostor klikové skříně a víka ventilů a to dole, kde se ostře zahýbá. U X1 je ta hadice viditelná zdola za chladičem pod olejovým filtrem.