Stránka 5 z 10

Re: únik motorového oleje měrkou

PoslaťNapísal: Pia 31. Dec 2010, 6:50
od YARI
Mě se stalo totéž vloni a zjistil jsem zlomenou trubku odvětrání motoru, všimni si toho průvěsu u praskliny. Nová trubka udělá po vyhřátí totéž a zamrzne ev. praskne. Více je patrno z obrázků: http://picasaweb.google.com/rossx10/Cit ... W1paueiwE# roubík do horního odvodu - nad klapku jsem zrušil. Další věc je použitý olej. Mám naběháno 170 tis. a oleje si to vezme cca 3l /10000km, což je dost. Při použití doporučeného oleje 5W40 se mi dosti zasírala klapka v přívodu vzuchu až zamrzla (olej pěnil) a motor ječel na plný plyn. Jelikož motor je již starší, přešel jsem na olej 15W40, a tyto problémy úplně zmizely. Interval výměny mám 6000km, nebo jeden rok. Vzledem k ceně oleje mě to nebolí. Jedině si dávám pozor při studených startech a nechám jej cca dvě minutky v nízkých otáčkách. Zatím nejnižší teplota u startu byla -24stupňů a zatím bez problému.

Re: únik motorového oleje měrkou

PoslaťNapísal: Uto 1. Feb 2011, 21:37
od ESA
Dobrý den,
ač mám Berlingo snad to nebude vadit - považuju se za rodinu. Spojují nás stejné závady. Olej přes olejovou měrku 2x a celá náplň v mraze -15...a v rozmezí tří týdnů. Naštěstí vždy v blízkosti benzinky. Zamrzlé odvětrání je jasné, ale není tam toho "vodního hlenu" - emulze trochu moc? Proto mě spíše zajímá, zda se tyto problémy, netýkají pouze těch, kteří jezdí na LPG.
- Na LPG jezdím od komunistů a daň z lacinějšího paliva se různě skrývá. Ani žárová sedla u citroenu nevydržely moc více než 60000km. Už se mi ten chod motoru moc nelíbil. K tomu ten vyšplíchaný olej...

- měření komprese potvrdilo, že komprese klesá a u jednotlivých válců je různá
- sundání hlavy mé obavy potvrdilo
- výfukový ventil prvního válce bez vůle
- toto je už u berlinga po druhé hava vydržela 60000km (u staré škodovky tak 20000 - tedy úspěch a nestěžuju si)

Domnívám se, že se při spalování LPG vzniká nadměrné množství vodní páry. Ta se nějakým způsobem dostává ke klikovce a to způsobuje ten problém zamrzání odvětrání. Nevím, zda se tam ta pára dostává dejme tomu v současné době špatně těsnícím výfukovým ventilem nebo spíše kolem kroužků.
Může mě někdo vyvést z omylu?

Děkuji :?

Re: únik motorového oleje měrkou

PoslaťNapísal: Uto 1. Feb 2011, 23:02
od rosta12345
neboj děla to i u benzínu :D

Re: únik motorového oleje měrkou

PoslaťNapísal: Str 2. Feb 2011, 19:28
od Rope
jj moje bejvalka tuto zimu taky vyšplouchla, ja to předloni čistil a po dvou létech je to zpět a to má najeto lehce přes stovku.

Re: únik motorového oleje měrkou

PoslaťNapísal: Str 2. Feb 2011, 20:14
od Marek
To ESA:

Zdravím dalšího plynaře a je mi líto, že máš takové problémy. Na Xsaře mám na LPG najeto cca 75tis km, před tím jsem měl Formana a na něm jsme najel také přibližně tolik, bez problémů co se týká motoru, prodával jsem ho kvůli korozi a motor šel perfektně. A jeden kamarád nedávno likvidoval Formana na LPG, který měl najeto na LPG kolem 360 tis. km a jednou měnil těsnění pod hlavou, ventily a hlava O.K. On jezdí delší trasy, já motor ničím poskakováním po městě a při tom dost využívám síly motoru k akceleraci. Nezdá se mi, že by LPG likvidoval motor, pokud např. měníš olej v rozumných intervalech, tankuješ kvalitní plyn, nejezdíš bez vody a nepodtáčíš motor, k čemuž pružný a tichý chod motoru svádí.
Máme asi stejné motory mám 8V, s jakou spotřebou jezdíš?

K čištění hadice - v létě jsem hadici kontroloval a byla krásně čistá. Přesto jsem v zimě zamrzl. Před léty jsem hadici čistil na podzim, byla plná emulze a v zimě jsem taky zamrzl. Jediné, co se mi osvědčilo, je spínač na měrce a bzučák.

Re: únik motorového oleje měrkou

PoslaťNapísal: Str 2. Feb 2011, 20:37
od ESA
Chudina,
jdu na to zkusit vymyslet nějaké účinné léky. Dám vědět.. -cat-

Re: únik motorového oleje měrkou

PoslaťNapísal: Str 2. Feb 2011, 21:54
od ESA
Aha, jak odpovědět Markovi.. Jsem v této diskuzi analfabet ale snad se to časem podá.
Asi na to určitě bude mít vliv ta kvalita plynu. Jezdil jsem olej dokonce plnou syndetiku ale od té doby co vyšplíchlo dávám tu polo 15W40? LPG teda nevybírám snad jen podle ceny. U vás máte asi lepší plyn tady hrozí asi Polsko - nevím. Tam jde hlavně o to že tutově trpí sedla ventilů - i žárové tj. u motorů na natural. Asi to stačí jednou pořádně uhnat a potom už se to veze jak je to vyhřáté...
Myslím že jeden s těch plynů způsobuje tu vysokou teplotu. Nejsem schopen posoudit v jakém poměru to mají smíchané. Tvrdí že mají zimní a letní směs.. Ale pamatuji se že za kom. bomba na sporák v mraze vyjela téměř do dna a nyní tam zůstane půlka.
Motor na LPG kromě těch sedel nijak netrpí možná i lepší. Když se jezdí opatrně určitě je to dobré - jako lehká noha. Pak jsou ty výsledky jiné. Forman už měl určitě taky sedla na natural - tedy žárová že
Já tím tahám těžké vozíky, jedu Franciji co se dá - když už je člověk jednou na té pořádné cestě a jede to atd. Spotřeba opravdu nevím ujedu 300-400km na nádrž je tam 60l tak asi na 40l plná
Kdybych neměl známého velmi dobrého motoráře nedovoloval bych si to co dělám. Ale stejně bych doporučoval při provozu na LPG měřit pravidelně kompresi třeba při výměně svíček a vést si poznámky o naměřených hodnotách. Nic to nestojí a když se to podchytí v začátku je to dobré.
Jdu vymyslet něco na ten kondenzát..

Jo, a motory máme stejné 8V

Re: únik motorového oleje měrkou

PoslaťNapísal: Pia 4. Feb 2011, 13:12
od vlasta0303
LPG-dobrá volba!Já mám LPG namontováno hnedle 2 roky a nemohu si stěžovat.Tankuji u ONO-16,90kč/l.S tvou spotřebou plynu souhlasím.Když však natankuji na Folmavě u jiné firmy,je to rozdíl/jako v D/.Ono je v tom rozdíl jak píšeš"letní a zimní"LPG.Když si budeš kupovat plyn v bombě,tak se tě také zeptají,zda-li chceš ten lepší.On totiž má jedné složky více,takže když máš caravan v zimně na horách vypotřebuješ ji celou a" nezamrzne" ti.A vovotom to je.Občas jezdím Folmava-Mnichov-Folmava a nádrž místo náhradního kola, mi bohatě stačí.Motor.olej 10W40.Jinak ještě je taková věcička.Montuje se někam k sání a to si přisává nějaký olej.Pomněr jde štelovat.Má to nějak přimazávat ventily.Mám dojem,že jsem to našel na stránkách od "LPG".Ten husí krk co vede od víka ventilů k sání, jsem nahradil hadicí bez odbočky.Podle mého,zakopaný pes je v popojíždění na krátké vzdálenosti.Motor se neprohřeje tak aby se vysrážená voda odpařila a proběhla spalováním. :driv:

Re: únik motorového oleje měrkou

PoslaťNapísal: Pia 4. Feb 2011, 16:53
od Kleki
To ESA : Ak tam dávaš olej 15W40 , tak to nie je polosyntetika ale minerál. Polosyntetiky sú 10W40.

Re: únik motorového oleje měrkou

PoslaťNapísal: Pia 4. Feb 2011, 17:40
od ESA
Plně souhlasím s názorem vlasta 0303 stran přimazávání. Určitě to bude přínos a určitě to vyzkouším. Dle netu je výhřevnější ten Butan 50MJ/kg ale Propan je jen o kousek 45Mj/kg. Tedy kromě toho vypařování s tím nejde moc nejde udělat. Neboli tu teplotu moc neovlivní - na vaření absolutní špička. Oktanové číslo 110 - 120 u plynu je taky výborné - proč na to nepostaví motor..

Ještě k tomu zamrzání odvětrání. Oddělím odvětrání klikovky tím, že to nespojím s nalévacím hrdlem oleje. Vhodně ošetřím konec hadice sítkem. Zdá se mi že ten hlen teče s toho plnícího hrdla směrem dolů ke klice. Tak místo té hadice tam nastrčím čirou petku bez hadice a budu vidět co to skutečně plive. Ona ta vlhkost taky způsobuje bordel i ve škrtící klapce - krokový motorek volnoběhu.Tam to mám taky napojené. Nevím jak to máte vy..

Kleki: omlouvám se mám v těch olejích bordel..

Re: únik motorového oleje měrkou

PoslaťNapísal: Pon 21. Feb 2011, 18:32
od kerbr
Nemáte někdo návod na to udělátko na měrku?Letošní zimu už mě vystřík olej 2x.

Re: únik motorového oleje měrkou

PoslaťNapísal: Pon 21. Feb 2011, 18:35
od viteon

Re: únik motorového oleje měrkou

PoslaťNapísal: Str 23. Feb 2011, 20:28
od RM1CZ
Ahoj tak dnes rano po mesici opet olej venku :( :(

Re: únik motorového oleje měrkou

PoslaťNapísal: Str 23. Feb 2011, 21:19
od Sleemak
Tak mě se dnes stalo něco podobného, cestou do práce. Akorát že mi to nevalilo přes měrku ale přes horní víčko pro nalévání oleje. A byla to pravděpodobně, jak je psáno v návodu, odvětrávací hadice, která byla ucpaná emulzí jako špunt. Takže čeká mě čištění a již přicházející výměna oleje.

Příčinou tvorby emulze je podle slov jednoho technika jízda na krátkých trasách, při nižch se motor ohřeje ochladí a furt dokola, které jsem bohužel v tomto zimním počasí poslední dobou měl.

Re: únik motorového oleje měrkou

PoslaťNapísal: Str 23. Feb 2011, 21:31
od rosta12345
souhlas s tím technikem