Re: únik motorového oleje měrkou
![Poslať Poslať](./styles/prosilver/imageset/icon_post_target.gif)
Mě se stalo totéž vloni a zjistil jsem zlomenou trubku odvětrání motoru, všimni si toho průvěsu u praskliny. Nová trubka udělá po vyhřátí totéž a zamrzne ev. praskne. Více je patrno z obrázků: http://picasaweb.google.com/rossx10/Cit ... W1paueiwE# roubík do horního odvodu - nad klapku jsem zrušil. Další věc je použitý olej. Mám naběháno 170 tis. a oleje si to vezme cca 3l /10000km, což je dost. Při použití doporučeného oleje 5W40 se mi dosti zasírala klapka v přívodu vzuchu až zamrzla (olej pěnil) a motor ječel na plný plyn. Jelikož motor je již starší, přešel jsem na olej 15W40, a tyto problémy úplně zmizely. Interval výměny mám 6000km, nebo jeden rok. Vzledem k ceně oleje mě to nebolí. Jedině si dávám pozor při studených startech a nechám jej cca dvě minutky v nízkých otáčkách. Zatím nejnižší teplota u startu byla -24stupňů a zatím bez problému.