Každopádně je ještě u rozvodu OHV výhoda ta, že je vačka kousek od kliky a není zapotřebí dlouhého pohonu. U škodovek to byl duplexový řetěz. Mezi klikou a vačkou bylo 12 článku. Tuším tak na 90%. U rozvodu OHC atd se používá řemen kvůli hluku. Ikdyž dnes se už většina přeorientovává zpět na řetězy. Řetěz je dá se říct bez údržbovej.
Pokud si na něco ještě vzpomenu, napíšu...
Tak píšu. Teda kopíruju:
OHC (Over Head Camshaft) je typ ventilového rozvodu pístového motoru, u kterého je kromě ventilu v hlavě valců umístěna i vačková hřídel.
Mezi vačkou a ventilem je obyčejně vloženo jen zdvihátko válcovitého tvaru. Rozvod tak obsahuje malý počet součástek vhodného tvaru, což zabezpečuje jeho vysokou tuhost. Zároveň, v porovnaní s rozvodem OHV, menší počet součástek a zároveň menší hmota vykonává nepříznivý vratný pohyb, který se projevuje setrvačnými silami. Nevýhodou rozvodu je komplikovanější konstrukce hlavy válců. Výhody rozvodů OHC však převažují a proto je v současnosti typický pro moderní spalovací motory, určené pro pohon automobilů.
Zdroj:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Over_Head_Camshaft