Stránka 2 z 4

Re: Převodovka

PoslaťNapísal: Sob 8. Nov 2008, 10:28
od SilverGhost
Prosím, mohl by mi někdo zjistit otáčky při určitých rychlostech s motorem 1.9 D?
Prioritně by to bylo na 5tku při 90 km/h a 130 km/h a případně i na čtyřku při 60km/h. Mám převodovku vyměněnou, je od stejného motoru ale asi z něčeho jiného, protože se mi zdá, že hlavně na pětku to točí daleko víc, než by mělo.

Re: Převodovka

PoslaťNapísal: Sob 8. Nov 2008, 20:33
od Kleki
K tomu oleju- ja som menil olej a nalial som tam od Shellu tuším 75W-80 je redší , ale odporučili mi ho v zastúpení Shellu a dodáva sa v 2 litrovom balení pre koncern PSA a také množstvo potrebuješ do prevodovky. A čo sa týka toho metalického oleja , ja si myslím , že aj drobné špony od opotrebenia kolies prevodovky a synchrónov by nemali cirkulovať v oleji , pretože na spodu prevodovky vnútri je magnet, ktorý by ich mal zachytiť. Ja som mal rozobratú prevodovku a na tom magnete bol asi 1mm povlak od mikročastíc.

Xsara break 1.9TD 1999

Re: Převodovka

PoslaťNapísal: Ned 9. Nov 2008, 16:20
od MP
Silver : Tak jsem to dnes vyzkoušel ... mám teda motor TD , nevím jestli jsou převodovky stejný :

4.rychl.stupeň - 60 km/h - 1750 ot/min
5 - 90 - 2050
5 - 130 - 3050

Re: Převodovka

PoslaťNapísal: Ned 9. Nov 2008, 18:52
od SilverGhost
Podle mě by měly být. Mě to teď při 130ti točí asi 4000 :-( Převodovka je z motoru 1.9 D, ale asi z Berlinga nebo něčeho podobné, kde byl použit menší stálý převod. No, aspoň vyzkouším tu dvouměsíční záruku, co jsem na ní dostal.

Re: Převodovka

PoslaťNapísal: Ned 9. Nov 2008, 21:39
od robo27
Mam 1,9D motor DW8 - 90kmh na 5. cca 2400RPM....

Re: Převodovka

PoslaťNapísal: Ned 9. Nov 2008, 22:13
od Cvrček
Bacha,je rozdíl mezi převodovkami k 1,9TD a 1,9D. A převodovka z 1,9D je stejná s Berlingem. Takhle si naběhnul i známej s Pažoutem 306 s 1,9TD. Dal tam převodovku z 1,9D a točilo mu to víc otáčet,než byl původně zvyklý (stejně jako tobě). Pak sehnal z turbodiesla a má klid.

Re: Převodovka

PoslaťNapísal: Pon 10. Nov 2008, 10:59
od SilverGhost
Jenže já nemám turbo.

Re: Převodovka

PoslaťNapísal: Pon 10. Nov 2008, 19:48
od robo27
Cvrček píše:Bacha,je rozdíl mezi převodovkami k 1,9TD a 1,9D. A převodovka z 1,9D je stejná s Berlingem. Takhle si naběhnul i známej s Pažoutem 306 s 1,9TD. Dal tam převodovku z 1,9D a točilo mu to víc otáčet,než byl původně zvyklý (stejně jako tobě). Pak sehnal z turbodiesla a má klid.



Takze tie prevodovky su zamenitelne? Myslim fyzicky rovnake - montovatelne k motoru len s inymi pomermi prevodov?

Re: Převodovka

PoslaťNapísal: Pon 10. Nov 2008, 23:11
od Cvrček
Raději jsem se optal svého mechanika (kterej jinak dělá u Pažoutů) a ten řekl,že v 90% tomu tak je. Prej se dělala nějaká série Berling/Partnerů,který měli převodovku s jiným soukolím.
Ale pro jistotu je lepší si zkontrolovat kód na převodovce. Poslední dvojčíslí,by mělo být na staré a nové stejné. To prý určuje její typ.
Tak a teď doufám,že jsem správně napsal jeho slova,aby jste mě neukamenovali za blbost.

Re: Převodovka

PoslaťNapísal: Uto 11. Nov 2008, 11:33
od celam
Asi přidám také trochu vody do mlýna.

1. Při jakémkoliv problému s řazením bych preventivně vyměnil olej v převodovce, případně aspoň zkontroloval hladinu oleje. Řeči o trvalé náplni jsou pěkné, ale na co by ta převodovka potom měla vypouštěcí šroub, že. Myslím, že tak těch 100 000 až 120 000 by měl být obvyklý interval. Také mi šlo hůř řadit, vyměnil jsem olej, ke zlepšení došlo ale až po čase - nevím proč.
2. Druhá věc, po které bych šel je mechanismus táhel, je komplikovaný a pokud vyschla vazelína je mazán jen slanou břečkou a prachem. U motorů 1.8 se prý dají nastavovat nějaké vzdálenosti, u menších motorů se mění celé mechanismy.
3. Olej do převodovky zásadně Total nebo origo u Citroena, nic jiného bych tam nelil, ono moc opravdových ekvivalentů od jiných výrobců není, možná dva nebo tři. V případě, že se tam nalije něco jiného může s tím být problém. Nač experimentovat, když už jednou za ten olej dám peníze, tak ať to tam zase nějakých 100 000 km běhá.
4. Do jakékoliv opravy převodovky bych se nepouštěl, to je lepší sehnat ji celou z vrakáče. Oprava vyjde možná i dráž než převodovka z vrakáče.
5. Do výměny spojky bych také moc nepospíchal, všichni mechanici mluví o výměně spojky, ale mnohdy není ještě spojka na konci života, je také pravda, že je rozdíl v jakém provozu auto jezdí jestli ve městě nebo na venkově a jak člověk řadí. Mě doporučovali výměnu spojky někde při 95 000 km, vyměnil jsem spojkové lanko za lanko bez samostavu, mázl sparayem přes okénko v převodovce pískající ložisko spojky a pořádně zaslepil kryt z plastu, aby tam už nevnikal další svinčík a dnes má spojka 156 000 km a pořád maká. Pokud tam to okénko také máte zkontrolujte jak plastová krytka těsní a pokud ne zaslepte tento otvor přelepením nebo jinak, já mám motor 1.8 - 8V r.v.1999.

Mé zkušenosti neplatí paušálně, někdo máte jiný názor nebo zkušenost, uvádím tu pouze to, k čemu jsem dospěl já.Je také pravda, že opravovat auta na dálku jde jen těžko a to když se do toho mažou amatéři jako já. Jenže bohužel my amatéři mnohdy přijdeme na to, s čím si nemají autoservisy s plným vybavením čas hrát a přemýšlet nad tím. Oni raději vymění díl a když to nepomůže další a další. My co to platíme raději někdy pohneme mozkem.
Howgh! :oops:

Re: Převodovka

PoslaťNapísal: Pia 22. Jan 2010, 22:18
od Pavel©
Na technické mě technik řekl že mě troška kape olej s převodovky. Tak sem za ním vlezl. Dle mě to bude asik gufero zakolem pokud bych musel tahat převodovku ven asik by mě švihlo. Je zajímavé že to teče ted v zimě kua. Máte někdo zkušenosti? Díky Pavel :shock: :roll:

Re: Převodovka

PoslaťNapísal: Sob 23. Jan 2010, 7:27
od Kvido
Chápu to tak,že to teče kolem poloosy ? Pokud jo,tak by převodovka dolů nemusela jít. Jak ti měnili ramena a ostatní věci nápravy mohli gufero poškodit ,ale to je jen doměnka ,protože si nedovedu představit jak měnili rameno bez odpojení polosy,už odpojením čepů by jim tlumič s pružinou polosu vytáhlo s diferenciálu a při vracení zpět mohl tisícihran poškodit gufero.
Jinak v zimě je všechno volnější,ozývají se nejpodivnější zvuky,které v létě neuslyšíš ,je to stejné i s těsněním,guma víc ztvrdne a nemusí dostatečně těsnit .

Re: Převodovka

PoslaťNapísal: Sob 23. Jan 2010, 11:52
od mio
Na výměnu ti stačí hever gola 17,16 popř. klíč , šroubovák, gumová palička. Zvedneš předek vozu (obě strany aby stabilizátor netlačil rameno nahoru) podložíš demontuješ kolo,vypustíš olej z převodů , vytočíš kolo (předpokládam že máš na mysli levé) nadoraz do pravé zatáčky (aby jsi měl dostatečnou vůli při vysunutí poloosy). Odšroubuješ spodní čep ramene , vytahneš šroub z čepu,pečlivě podložíš náboj ,popř. kotouč (dřevem) , vyklepneš čep s těhlice a vykloníš rameno směrem dolů,odstraníš vypodložení náboje (opatrně tlačí na to pružina)nejlépe přizvednutím vozu.Pak už jen opatrně vysuneš poloosu,zavěsíš pomocným drátem aby ti nespadla , šroubovákem vypáčíš gufero ,opatrně namačkneš nové,opatrně vložíš poloosu zpět do převodovky aby jsi nepoškodil nové gufero.Nasadíš rameno s čepem (pomůžeš si heverem kterým přes dřevo podložíš rameno aby šel čep lehčeji zasunout do těhlice) zajistíš šroubem vše dotahneš a máš hotovo.Samozřejmě nový olej :D .

Re: Převodovka

PoslaťNapísal: Sob 23. Jan 2010, 12:40
od Kvido
Krásný a jednoduchý návod Mio ,dělal bych to stejně. Spodní čep z těhlice nemusí jít dolů zrovna lehce,je někdy potřeba najít správný úhel a trošec mu pomoci dolů,někdy jsme raději povolili tři šrouby a vytáhli čep z ramene nebo víc zapáčili,ale pozor na prachovku homokinetického kloubu ať ji neprorazíš. Pokud je to strana řidiče je to v pohodě,druhá by byla složitější. Každopádně jestli se jedná o stálý únik oleje asi bych dlouho neotálel,převodovka Xsar je na množství oleje trošku choulostivá.

Re: Převodovka

PoslaťNapísal: Sob 23. Jan 2010, 19:01
od Pavel©
Kluci díky dám se do toho koupím gufera snad se zadaří...zvedák mám ... :roll: :)