Já bych ještě přidal myšlenku
měl jsem 1,9D a mám 2,0HDi - Po "hladkém dieselu" se mi škytá a jestli budu muset kupovat časem za fiestu náhradu, půjdu zase do tohoto motoru - 1,9D 50kW. Mohl jsem jet agresivně nebo slušně, po dálnici nebo městem - vždy byla spotřeba 5,5-6litrů
Tankoval jsem všude, nekupoval směsi, nebál se zamrznutí, výměny vstřiků..... Teď tankuju Verva, dávám si VIF (pokud je zima nebo nemám cestu kolem benziny), lechtám plyn, abych spotřebou nepřeskočil 6litrů.
Motory 1,9D jsou nezničitelné a sežerou všechno - znám pár šílenců, co jezdí na friťák - a při ceně pod 25,-/litr se jim nedivím
no a turbo proč? Předjet traktor - jiný důvod neznám. Akcelerace je tam lepší - chápu, ale stejně se stále častěji při cesté do práce uklidňuju a jedu radši o 10 minut dřív na místo určení. Síla motoru pro uvezení plného auta s plným vozíkem je dostatečná, na závodění si kup něco jiného...