Stránka 1 z 1

Zivotnost motoru 1.9 TD

PoslaťNapísal: Pia 23. Jún 2006, 17:07
od belmondo1
Cus bus, prave jsem si koupil Xsaru I. 1.9TD a chtel bych se optat tech co maji Xs. s timto motorem kolik toho vydrzi? Mam tam ted motor kterej ma nalitano 330 ale budu ho menit za min jetej kterej ma neco pres 70. Je to spis jen pro moji zvedavost protoze tech 330 se mi zda docela slusnej vykon ale manici od fochu rikali ze zvladne v poho i 500 coz uz mi prijde docela premrsteny. Ale ubezpecovali me ze vsechny Xs. co jsou do Cech dovezeny tak maji prej 100-200 odmotano z tachaku a tady prej jeste v poho nalitaj dalsich 150. Neni tu nejaky prvni majitel kerej by tvrzeni ze 300 neni moc mohl potvrdit?

PoslaťNapísal: Sob 24. Jún 2006, 5:37
od CHiP
belmondo1: Jestli ten motor ?lape, tak si myslím nění důvod ho měnit :wink:
Taky mě známí upozorňoval před koupí, ?e i kdy? bude tacho stočený, motor musí v pohodě vydr?et 500tis. km i víc :)

PoslaťNapísal: Sob 24. Jún 2006, 8:31
od belmondo1
No prave ze v poho uz nebyl mel podpalenej jeden valec proto ta vymena ono ve finale to vyjde levneji nez to opravovat :O) A jestli fakt vydrzi 500 tak je to bomba konecne budu mit auto dyl nez na rok :O)

PoslaťNapísal: Sob 24. Jún 2006, 18:08
od Mufíno
Zdravím, naftové motory v?eobecně vydr?í více ne? benzínové.Mám xsaru 2.0 HDi a má údajně najeto 128000, ale moc tomu nevěřím, počítám,?e to bude o 100 více. Jinak mám spí? obavu ne? motor, tak o nápravu,převodovku a jiné části vozu. jinak jsem měl formana na plyn a ten měl poctivejch 195000 km a jezdil v pohodě,ani ne?ral olej.

zivotnost

PoslaťNapísal: Sob 24. Jún 2006, 20:44
od Jindra
Zdravim mám sice HDI, ale myslim ?e těch 500 000km to vydr?í. Na vebu jsem někde četl ?e HDI je navr?en na 450 000km, tak bych věřil ?e i Vám to vydr?í to samé.

Re: Zivotnost motoru

PoslaťNapísal: Štv 28. Dec 2006, 19:14
od xsara1,9td
belmondo1 píše:Cus bus, prave jsem si koupil Xsaru I. 1.9TD a chtel bych se optat tech co maji Xs. s timto motorem kolik toho vydrzi? Mam tam ted motor kterej ma nalitano 330 ale budu ho menit za min jetej kterej ma neco pres 70. Je to spis jen pro moji zvedavost protoze tech 330 se mi zda docela slusnej vykon ale manici od fochu rikali ze zvladne v poho i 500 coz uz mi prijde docela premrsteny. Ale ubezpecovali me ze vsechny Xs. co jsou do Cech dovezeny tak maji prej 100-200 odmotano z tachaku a tady prej jeste v poho nalitaj dalsich 150. Neni tu nejaky prvni majitel kerej by tvrzeni ze 300 neni moc mohl potvrdit?

Ahoj, taky jsem do nedávna řešil stejný problém jako ty. Dneska už znám odpověď : 1,9Td mě vydržel poctivých 320tis a je K.O. možná by dal víc ale za tu investici se to nevyplatí tak pujde ven. Dám vědět co všechno umřelo až ho vyfakujou ven....

PoslaťNapísal: Štv 28. Dec 2006, 23:08
od Milan D.
Mám 2,0 HDi a má najetých cca 162 tisíc poctivých km a mluvil jsem s kamošem, který má známé po všech autosalonech ( jeden čas dělal u Renaulta, Opela ) a ten tvrdil dle informací z Citroena, je plánovana generální oprava u motoru HDi stanovena na 450 tisíc km.

PoslaťNapísal: Pon 1. Jan 2007, 22:15
od Hanes
Jezdí ke mě pán s 405kou 1.9td kterej má ten samej motor jako já ve xsařea má najeto 380tis bez větších oprav a šlape pořád dobře.
Zbytek auta není v tak dobré kondici jako motor. :)

Navíc stačí malá oprava a motor funguje dál, nové pístní ktoužky goetze, gufera ventilů, zabroušení ventilů, nové šály na kliku a ten motor zase funguje dalších 100tis.

To není o kilometrech ale o tom jak se k němu chováte-neohřáté motory a plný plyn, zbytečné vitáčení atd jsou hřebíky do rakve.

Každopádně počítejte že skoro každá dovezenina má stočený KM na únosnou mez pro kupujícího, přiznejme si že když budou dvě stejná auta vedle sebe a jedno bude mít na tacho poctivejch 300tis km a druhé nepoctivejch 90tis tak koupíte to s nižším počtem i když vám bude jasné že je stočeno, tak to prostě je a vždy bude.

PoslaťNapísal: Uto 2. Jan 2007, 21:07
od SilverGhost
Já mám 1.9 D, na tacho 136000 Kč a myslím (podle servisního intervalu, kterej zapomněli vymazat), že umazali nějakých 80000. Ale mě to nevadí, počítal jsem s tím a kupoval auto, protože bylo jinak v bezvadném pořádku. Na ujete km jsem nebral ohled. Motor běži v naprostém pořádku, myslím si, že dalších 200000 pro něj nebude problém. Jen nechám vyměnit těsnění, už lehce uniká olej.

PoslaťNapísal: Uto 2. Jan 2007, 21:32
od gomez
No s tvrzením že motor vydrží ještě tolik a tolik km bych byl opatrnej. Já kupoval xsaru 1,9 td od známýho, kterej byl první majitel, takže jsem si byl kilometrama (tenkrát 60000) jistej. Choval jsem se k ní slušně (zbytečně nehonil, za studena jen šolich než se pořádně zahřála, pravidelně servisoval) a až do 130000 se mi odvděčila perfektní službou bez nutných investic. Ve zmíněných přibližně 130000 km jedu v pohodě devadesát na pětku, najednou rána a ojnice venku z bloku. Nic se v motoru nezadřelo, prostě praskla. Koupil jsem motor s údajnými 160000 (z xantie z německa takže klidně i 260000) já už přidal dalších 60000 a zatím až na pár drobností v pohodě. Po této zkušenosti už si životnost motoru tipnout netroufnu protože stačí málo a motor je v prd..., Každopádně ať vám to jezdí co nejdéle bez velkejch oprav a ať nemáte takovou smůlu jako já se svým prvním motorem

PoslaťNapísal: Uto 2. Jan 2007, 22:15
od ramm
zalezi na stesti nekdy ti motor odejde pri 120tis. km nekdy pri 500its.km je to proste jen o stesti a jak jsou jednotlive dily vyrobeny staci mikroskopicka trhlinka vada materialu cokoli(nic nevydrzi vecne :cry: unava materualu je svine)nikdy nemuzes vedet jestli takovy dil nemas nahodou v motoru i ty nebo ja :cry: takze ne vzdy plati zahrat motor a pak na to slapat a motor ti dele vydrzi jelikoz jsou v motoru temer na kazdy jeho dil vyvijeny vysoke tlaky kroutici nebo strizne momenty nikdy nelze presne rict kdy kde jaky dil to nevydrzi.Tak to je a tak to i bude.

PoslaťNapísal: Str 3. Jan 2007, 10:28
od motylek.do
Možná to sem nebude patřit...Dřív než jsem si pořídil ale Xsárku, měl jsem Golfa 1,6 TD...Nalítáno přes 730 tisíc...teprve poté KO...Záleží i na štěstíčku jaký zrovna padl motor do daného autíška...:-)

PoslaťNapísal: Pia 5. Jan 2007, 22:42
od lobello
ano xsara je stavana na 450000 km ale to je uz Hranica ktoru auto vydrzi
pocitaj s tym ze vsetky namahane diely maju svoju zivotnost ak nepocitam motor tak aj podvozkove casti maju po najlepsich rokocha postupne budes menit vsetko od prednej az po zadnu napravu

PoslaťNapísal: Sob 6. Jan 2007, 0:27
od Kaslikov
Zdarek mam xsaru 1.9D od novoty a mam najeto 160 000 km a zatim jen zhavicky a rozvody. Jinak jeste jsem cetl neco co nemuzu souhlasit jsem strojni BC. a dily jako je ojnice vacky a klikovka jsou vsechny navrzeny vyrobou tak aby se vnich nevyskytovaly ani mikro trhliny. To ze se tyhle dily kazi deformuji nebo praskaji je zpusobenu uz samotnym zpracovanim vychozi suroviny (vada zrn nebo struktura)nebo odflaklym kalenim. je toho moc a nic neni vecne zivotnost tehle dily zalezi na tom jaka ruda byla zrovna k mani a jak moc zatopili polaci pod kotlem.