od šíma » Uto 19. Jan 2010, 22:11
Nevracel bych se do vlákna, ale začal mě volnoběh trochu zlobit. Dosud fungoval tak, že studený motor měl cca 950 ot./min, postupně šel až na cca 1050 ot./min a při úplném zahřátí se zase otáčky vrátily zpět (a to i při minusových teplotách). Poslední dobou jsem začal pozorovat, že návrat na standardní volnoběžné otáčky trvá nějak dlouho a v současnosti nastartuje studený motor na 950 ot./min, během chvíle vylezou otáčky na 1050 ot./min a tam zůstanou. Moc se mi nezdá, že by chyba byla v soustavě lanek a různých dorazech (viz foto výše), zajímá mě, jestli je to práce řídící jednotky, proč si sama zvyšuje volnoběžné otáčky a jestli to má vliv na spotřebu. Jezdím denně krátké trasy (kolem 15 km) s aspoň jedním startem úplně promrzlého motoru, pořád někde skáču na semaforech, topím motorem při různém čekání na děti apod. a spotřeba je cca 7 l/100 km. Teoreticky to v tomto režimu není až tak moc, ale přiznám se, že u Oktávky 1,9 TDI jsem rozdíl ve spotřebě v zimě a v létě vůbec nepostřehl - na počítači bylo pořád dlouhodobě 5,8 - 5,9 l/100 km. Počká až se trochu oteplí a když nepůjdou otáčky dolů, začnu laborovat...
Xsarinka Brejček 1,9 TD stříbrná. Montovaná v únoru 1999 a v dubnu stejného roku začala polykat kilometry v Italském Rimini. V roce 2009 zavlečena do ČR, kde se jí posléze ujal jeden dobrý člověk.