Stránka 1 z 2

jízda bez vzduchového filtru

PoslaťNapísal: Str 9. Feb 2011, 21:47
od fik-pb
Zdravím, nedávno jsem stal majitelem xsary 1,9 TD, při výměně vzduchového filtru, jsem zjistil, že tam nějaký idiot dal filtr který tam nepatří, je asi o pět centimetrů kratší, takže jako by tam nebyl.Chtěl bych se zeptat co mohlo napáchat ježdění bez filtru.Motor se zdá že jde docela dobře, akorát se mi zdá spotřeba okolo 8,5l dost. Když je studený tak to bíle kouří (žavící svíčky jsem měnil), díky za odpověď.

Re: jízda bez vzduchového filtru

PoslaťNapísal: Štv 10. Feb 2011, 0:31
od Cvrček
Pokud nemáš filtr,tak ti veškerý bordel v nasátém vzduchu jde přimo do motoru.
Bílí kouř může značit,že se ti dostává voda do motoru. Může být v háji těsnění pod hlavou,nebo i v horším případě může být prasklá hlava. Což se u 1,9TD stává.
Podívej se,jestli nemáš olej ve vodě,nebo obráceně.

Re: jízda bez vzduchového filtru

PoslaťNapísal: Štv 10. Feb 2011, 5:29
od fik-pb
Vody je pořád stejně,olej je taky v pohodě.Hulí to jenom studený,když ujedu cca 2 km tak už je to dobrý. Smrdí to jako špatně spálená nafta, navíc to začne hulit až chvíli po nastartování, asi když přestanou žavit svíčky. S tím filtrem, myslíte že bych měl něco rozebrat vyčistit,nemá někdo nějakou zkušenost. :klik:

Re: jízda bez vzduchového filtru

PoslaťNapísal: Štv 10. Feb 2011, 6:21
od mio
Můžeš snad jen doufat že se nic nedostalo do turba,jinak s tím už nic nenaděláš.Jestli chceš něco čistit tak celé sací potrubí a intercooler ,tam bude určitě usazený prach a olej.Dej správný filtr jezdi a nic neřeš, motor máš v pohodě podle toho co píšeš, jen ta spotřeba , musíš se s turbomotorem naučit jezdit a zbytečně ho nevytáčet při rozjezdech , pak se určitě vejdeš na dálku do 6 ltr. a město 7.Popř. odpoj EGR ventil.

Re: jízda bez vzduchového filtru

PoslaťNapísal: Pia 11. Feb 2011, 19:45
od fik-pb
ERG ventil je odpojený, teda asi vůbec není, hadička zaslepená a z ohebné trubky co vede k sání z ERG ventilu kouká kus hadru, budu muset sundat chladič turba a kouknout jestli je to nějak zaslepený,nebo je tam strčený jen ten hadr. Napadlo mne jestli nemůže být vydřený turbo,když tam nebyl ten filtr. Turbo fouká, ale nevim jaký dává tlak, v chytrý knížce jsem se dočetl, že by při třech tisících otáčkách mělo dávat cca 100 kpa. Tak jsem vzal manometr přidělal ho přes redukci na hadičku, odpojil hadičku z chladiče turba, co vede asi k nějakému spínači, natočil jsem motor přidal plyn na vyší otáčky a pokus se nezdařil :lol: .Chvíli to ukazovalo 50 pak nic. Nezkoušel to nikdo nějak měřit. Psal jsem, že motor jede dobře, ale turbo jsem nikdy neměl, když se v tom svezl kamarád co má oktávku v turbu tak se mu to zdálo líný. Tak teď nevim. :?:

Re: jízda bez vzduchového filtru

PoslaťNapísal: Pia 11. Feb 2011, 23:03
od MP
No já když zmáčkl rukou tu hadici k intercooleru a pak motor vytočil do toček , tak ta hadice znatelně "ztvrdla" . A i při dvěstětisících km to nepůsobilo líným dojmem . Až minulej tejden jsem se dozvěděl od novýho majitele že turbo trochu změnilo zvukovej projev ... ale taky už bude mít čtvrtmiliónu . Tak půjde asi ven a na repas .

Re: jízda bez vzduchového filtru

PoslaťNapísal: Sob 12. Feb 2011, 19:45
od fik-pb
Tak jsem se dnes pustil do čištění, první jsem sundal chladič vzduchu, ten byl docela v pohodě lehce zašpiněný, pak jsem vzal baterku posvítil do sání a bylo jasno, že půjde dolů, potrubí na prvním válci bylo zaneseno, tak že průměr se zmenšil tak o třetinu, všechen tenhle bordel byl až za vývodem od ERG ventilu, ten já ale vůbec nenašel,asi předchozí majitel měnil turbo a vyměnil to a s výfukovým potrubím, protože ERG ventil tam neni a žádná záslepka taky ne. Vymontovat sací potrubí nebyl žádný velký problém, až na jeden šroub co je mezi druhým a třetím válcem, je tam pěkně schovaný, doporučuji panáka předem, je to fakt pakec, ale nakonec se to podařilo. Když jsem vyndal sací potrubí, bylo pěkně zanesený, tak přišel nařadu autogen, pěkně pozvolna ohřát,až to vevnitř chytlo, hořelo to tak deset minut,živil jsem to trochu kyslíkem, aby to bylo rychleji.Pak jsem počkal až to vychladne, nalil jsem tam arvu, nechal působit,a pěkně to proplách. Potom jsem vše namontoval zpátky. Když jsem to pak projel, řekl bych že to jede určitě líp. Doporučuji určitě každýmu kouknout na to sání. Já nejsem žádný automechanik a měl jsem to hotový tak za pouhých 6 hodin´ :lol:

Re: jízda bez vzduchového filtru

PoslaťNapísal: Ned 13. Feb 2011, 8:51
od mio
Tlak turba je dobré měřit při jízdě , na 4 rychl. stupeň nebo na 5.

Re: jízda bez vzduchového filtru

PoslaťNapísal: Ned 13. Feb 2011, 9:14
od fik-pb
Ale jak ten tlak změřit?

Re: jízda bez vzduchového filtru

PoslaťNapísal: Ned 13. Feb 2011, 9:27
od mio
Montoval jsi to správně , na hadičku od intercooleru k čerpadlu jak jsi psal.Jen tam musíš dát "téčko" ,aby ti šel tlak jak do budíku (měřáku ) tak do sp. čerpadla.Nesmíš tu stávající odpojit.

Re: jízda bez vzduchového filtru

PoslaťNapísal: Str 23. Feb 2011, 19:06
od fik-pb
Tak jsem to dneska konečně změřil a budík ukazoval 1,3 bar max. Měril jste to někdo? Kolik to ukazuje Vám? Podle tý knížky je to až dost, takže turbo bude asi v pohodě.

Re: jízda bez vzduchového filtru

PoslaťNapísal: Štv 24. Feb 2011, 18:27
od mio
Záleží taky jestli je v pohodě budík kterým jsi to měřil :D .Vyzkoušel bych i jiný , měl by si mít 0.8 až 0.9 .Jestli ti ukazuje 1.3 tak si někdo hrál z regulací ale to si nemyslím.Rafička se třásla nebo plynule ukazovala ?

Re: jízda bez vzduchového filtru

PoslaťNapísal: Štv 24. Feb 2011, 19:25
od fik-pb
Manometr jsem neměnil,použil jsem manometr z vodárny,to bylo nejlenější řešení, nejpřesnější nebude,ale 0,5 baru asi ne, myslim tak 0,1 až 0,2.Ručička se neklepala, když to šlo do otáček, tak ručička postupně vyletěla na cca 1,3 bar a tam se držela dokud jsem neubral, nebo nepřeřadil. Turbo mám KKK, protože bylo asi měněný, tak si myslím, že ho klidně štelovat někdo mohl. Jaký vliv to může mít na spotřebu a tak.., taky by ještě zajímalo jaká je originál zátka na čerpadle lucas, tam kde se nechá štelovat(našel jsem to nikde na youtoube), ta moje je světle modrá. Tak mne napadlo jestli to nezkoušel nikdo tunit.

Re: jízda bez vzduchového filtru

PoslaťNapísal: Štv 24. Feb 2011, 21:10
od mio
Jestli ti držela stále na 1,3 tak je to špatně, bude zatuhlá regulace .Měla by vyletět na vyšší a pak zregulovat na nižší tlak.Turba se dávaly garet i kkk.Určitě bych vyzkoušel jiný budík.Pokud by ti to někdo tunil, měl by jsi spotřebu okolo 10 ltr a za tebou by šel kouř jak z TDI :D .Vyzkoušej zrychlení z 80 na 120 na 4 rychl. st. jestli máš 9 až 10 sec máš serii , jestli seš v tom za 8 s. a míň máš asi poladěno :mrgreen: .Ty hodnoty jsem si nevymyslel , testoval jsem podle svého vozu .

Re: jízda bez vzduchového filtru

PoslaťNapísal: Pia 25. Feb 2011, 6:10
od fik-pb
O.K. zkusím ještě jeden budík a pak dám dám vědět. Po přidání plynu to černě nekouří a žádná raketa to taky neni :mrgreen: , se spotřebou ještě nevim, po první nádrži to vycházelo tak na devět litrů,ale to jsem pořád něco zkoumal, takže to často klapalo před garáží s otevřenou kapotou :P ,až bude příležitost tak zkusím změřit ten čas a uvidim.