od Kvido » Pia 6. Nov 2009, 13:55
JJ,já to taky znám,vyjížděl jsem na zpátečku a kola v rejdu a ozvalo se klepnutí,při sešlápnutí brzdy zase klepnutí,ale jen z řidičovy strany,při jizdě nerovným také občas poklepání,ale opravdu jsem musel podlouchat a vypnout rádio. Myslel jsem,že je v čoudu spodní čep,bo do řízení to nedělalo nic,nakonec se zjistilo až v servisu,že je včudu těhlice,ten otvor kde se strká svislý čep,bylo to úplně vymačkané a čep v tom chodil v Citroenu mi převložkování nedoporučili a tak jsem koupil novou ani nebudu psát kolik stála,ale je to ranec.
Ale myslím si,že pokud necitíš vibrace nebo nějaké chvění ve volantu při vysokých rychlostech nemělo by se až tak jednat o závadu někde okolo řízení a pokud nic neuslyšíš ani při prudké akceleraci a deceleraci z vyžších otáček nemuselo by to být od motoru,to mi dělalo když jsem měl zničený silentblok motoru na převodovce,ale pokud to zkutečně dělá jen při jízdě na nerovném,ať už je motor v záběru či nikoliv hledal bych někde kolem čepů,silentbloků ramen,kostí,tlumičů. Nevíc kdy a kolik máš na ty kosti nalítáno,ale pořád mi to příjde na tohle. Ale zmínil jsi se že to dělá v plném rejdu nemůže ono bouchání být spíš takové klepkání až cvakání ? To by ukazovalo na vadný homokynetický kloub nemá třeba auto i v zatáčce tendenci nedržet stopu jako by si musel volantem auto trošku srovnat ? Zkus někde na parkovišti dát kola do plného rejdu a začít se stím otáčet,pokud při srovnání kol to ustane nic bych za to nedal ,že to je ono.
Hyundai i30 combi 1.4 T-GDI 2019