brzdy a odvzdušnění

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

brzdy a odvzdušnění

Poslaťod Globus » Sob 7. Máj 2011, 20:47

Zdarec, tak jsem se po delší době dostal k příspěvku. Po repasy zadní nápravy svépomocí se mi stalo to, že po odvzdušnění celého brzdového systému autí zle brzdí. První sešlápnutí jde až na podlahu a pak teprve po druhém sešlápnutí začne brzdit tak jak má. Například, dojíždím do křižovatky a po druhém sešlápnutí brzdím, ujedu třeba sto metrů a situace se mi opakuje. Vůbec nezůstane natlakovaný systém. Odvzdušnění jsem dělal dvakrát posobě a pak znovu po zjištění problému. Nic se nezměnilo. Může být problém s ABS, zátěžovým regulátorem, pořípadě obojí? Do repase brzdilo parádně bez nejmenšího problému.
Díky všem za radu a pomoc, určitě se stím musel někdo setkat.
Obrázok užívateľa
Globus
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 68
Registrovaný: Uto 3. Aug 2010, 18:48
Bydlisko: Chomutov
Vůz: xsara I 99 18i break benka

Re: brzdy a odvzdušnění

Poslaťod rosta12345 » Sob 7. Máj 2011, 20:53

asi by to chtělo napsat jak jsi to odvzdušňoval :?:
EX: Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009 Obrázok
Obrázok užívateľa
rosta12345
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 1948
Registrovaný: Sob 6. Jún 2009, 19:07
Bydlisko: Dolní Domaslavice
Vůz: EX:Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009

Re: brzdy a odvzdušnění

Poslaťod Cvrček » Sob 7. Máj 2011, 21:11

Mohla ti zůstat bublina vzduchu v zátěžáku. Tohle se mi stalo,když jsem dělal brzdy a zároveň měnil brzdovku.
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Obrázok užívateľa
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 4553
Registrovaný: Štv 7. Jún 2007, 10:33
Bydlisko: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: brzdy a odvzdušnění

Poslaťod mio » Ned 8. Máj 2011, 6:10

Pokud máš na zadní nápravě bubny, ještě bych znovu zkontroloval nastavení excentrů (doseřizovací mechanismus ).
Obrázok užívateľa
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 1266
Registrovaný: Pon 1. Okt 2007, 19:30
Bydlisko: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: brzdy a odvzdušnění

Poslaťod Hrnča » Ned 8. Máj 2011, 9:03

Mio mě předběhl. Taky bych se kouknul na samostavy...
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázok
Obrázok užívateľa
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 2703
Registrovaný: Uto 25. Sep 2007, 16:54
Bydlisko: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Re: brzdy a odvzdušnění

Poslaťod Globus » Ned 8. Máj 2011, 15:21

mám bubny a odvzdušňoval jsem třikrát zadek a dvakrát předek střídavě. Zadkem jsem začal, pak po vyzkoušení za jízdy opět zadkem a dvakrát.
Obrázok užívateľa
Globus
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 68
Registrovaný: Uto 3. Aug 2010, 18:48
Bydlisko: Chomutov
Vůz: xsara I 99 18i break benka

Re: brzdy a odvzdušnění

Poslaťod riggo » Ned 8. Máj 2011, 19:06

pokud je dokonale odvzdusneno, tak jsou temer jiste spatne nastaveny,pripadne nefunkcni samostavy.Presne takto se to chova.Nekde jsem to tu popisoval,kudy na to.
"....a takhle my tady žijem!" :-)
Obrázok užívateľa
riggo
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 309
Registrovaný: Uto 27. Mar 2007, 10:37
Bydlisko: Liberec
Vůz: Xsara I 1,9D 50kW, r.v.98,po 300tis.km se mnou minulost, ted Seat Toledo III, r.v.2006,1,9TDi 77kW

Re: brzdy a odvzdušnění

Poslaťod Tlapa » Sob 21. Máj 2011, 9:55

Jak poznám že už jsou zadní brzdy za limitem? Vím že původní majitel měnil přední (destičky i kotouče), ale zadní ne a občas si při brždění písknou.. Musím to celý sundat abych viděl obložení anebo je na to nějaký jiný fígl?
Obrázok užívateľa
Tlapa
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 180
Registrovaný: Štv 9. Dec 2010, 22:40
Bydlisko: Liberec
Vůz: Xsara II 1.4i, r.v. 2001, VF7N1KFW173265104

Re: brzdy a odvzdušnění

Poslaťod riggo » Sob 21. Máj 2011, 9:59

jedine sundat,bohuzel.
"....a takhle my tady žijem!" :-)
Obrázok užívateľa
riggo
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 309
Registrovaný: Uto 27. Mar 2007, 10:37
Bydlisko: Liberec
Vůz: Xsara I 1,9D 50kW, r.v.98,po 300tis.km se mnou minulost, ted Seat Toledo III, r.v.2006,1,9TDi 77kW

Re: brzdy a odvzdušnění

Poslaťod baffy » Sob 21. Máj 2011, 10:59

Pri kotúčových ti stačí odmontovať koleso aby si zistil v akom to máš stave.
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Obrázok užívateľa
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 5184
Registrovaný: Sob 6. Jan 2007, 20:31
Bydlisko: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: brzdy a odvzdušnění

Poslaťod axx » Sob 21. Máj 2011, 13:16

pokud máš bubny tak je ze zadní strany gumová prachovka a když ji vyloupneš je vidět přímo na paknu
Obrázok
By axxel_f at 2011-04-13
Obrázok užívateľa
axx
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 177
Registrovaný: Štv 4. Jún 2009, 20:57
Bydlisko: Kopřivnice, Hlohovec(SK)
Vůz: Xsaruska I 1.9D 50KW 97

Re: brzdy a odvzdušnění

Poslaťod Tlapa » Sob 21. Máj 2011, 18:37

Mám bubny, tak kouknu pod tu prachovku, díky :D Musím kvůli tomu sundat i kolo anebo se k tý prachovce dostanu bez toho?
Obrázok užívateľa
Tlapa
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 180
Registrovaný: Štv 9. Dec 2010, 22:40
Bydlisko: Liberec
Vůz: Xsara II 1.4i, r.v. 2001, VF7N1KFW173265104

Re: brzdy a odvzdušnění

Poslaťod riggo » Ned 22. Máj 2011, 5:36

zrejme jsou ruzne typy zadnich brzd,ja tam zadnou prachovku nemel.Vzdy musel dolu buben,temer vzdy byly pakny sjete nestejnomerne(jedna vic,druha mene-prave kvuli spatne fungujicim samostavum).
"....a takhle my tady žijem!" :-)
Obrázok užívateľa
riggo
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 309
Registrovaný: Uto 27. Mar 2007, 10:37
Bydlisko: Liberec
Vůz: Xsara I 1,9D 50kW, r.v.98,po 300tis.km se mnou minulost, ted Seat Toledo III, r.v.2006,1,9TDi 77kW

Re: brzdy a odvzdušnění

Poslaťod Hrnča » Ned 22. Máj 2011, 17:45

Vždycky je jedna pakna víc sjetá. Je to dáno konstrukcí bubnových brzd.

Něco z wikipedie: Náběžná brzdová čelist je třecím momentem přitlačována k bubnu, čímž se stále zvyšuje brzdná síla a při překročení určité hranice může dojít k tzv "zakousnutí" brzdy a vyvolání smyku vozidla.
Naopak úběžná čelist je třecím momentem ze záběru vytlačována, čímž se snižuje její brzdná síla a dochází k nerovnoměrnému opotřebení brzdových čelistí.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Bubnov%C3%A1_brzda

Sorry za OT...
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázok
Obrázok užívateľa
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 2703
Registrovaný: Uto 25. Sep 2007, 16:54
Bydlisko: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Re: brzdy a odvzdušnění

Poslaťod riggo » Štv 26. Máj 2011, 15:27

tohle je mi jasny, ale diky nespolehlive(prip.nefunkcni)) praci samostavu dochazi k diametralne rozdilnemu sjeti celisti, u me to byvalo napr.0,5mm zbyvajiciho brzdneho materialu na celisti jedne, oproti 3mm na druhe. Od chvile, kdy jsem dvakrat rocne(na jare, na podzim) sundal buben, procistil a rozhybal samostav se celisti sjizdely takrka rovnomerne. I bez Wikipedie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
"....a takhle my tady žijem!" :-)
Obrázok užívateľa
riggo
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 309
Registrovaný: Uto 27. Mar 2007, 10:37
Bydlisko: Liberec
Vůz: Xsara I 1,9D 50kW, r.v.98,po 300tis.km se mnou minulost, ted Seat Toledo III, r.v.2006,1,9TDi 77kW

Ďalší

Späť na Podvozek

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 8 hostia