brzdy a odvzdušnění

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: brzdy a odvzdušnění

Poslaťod PSAservice » Sob 27. Aug 2011, 20:56

zatím jsem neměl tu potřebu zkoušet odvzdušnovat s nastartovanym motorem 8)
A jen pro info rád vyčnívám z kolektivu :-D Mám na to povahu a ještě k tomu jsem v takové dobrém znamení, špatná kombinace :-D
brouk pytlík práce všeho druhu :-D, s čímkoli pomůžu pokud to bude v mých silách více v odkazu mého profilu
Mělník a široké okolí
PSAservice
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 118
Registrovaný: Štv 18. Aug 2011, 11:15
Bydlisko: Mělník
Vůz: XSARA VTS, 2.0i, benzín, 1999

Re: brzdy a odvzdušnění

Poslaťod Viki » Sob 27. Aug 2011, 21:03

No u nás na vesnici, my laici to děláme s nastartovaným motorem, polemiky necháváme odborníkům ! :driv:
Obrázok
Viki
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 69
Registrovaný: Ned 27. Dec 2009, 15:46
Bydlisko: Ruprechtická 158/12a, 46001 Liberec 1 - Staré město
Vůz: nyní Opel Astra 1,6 16v sedan

Re: brzdy a odvzdušnění

Poslaťod PSAservice » Sob 27. Aug 2011, 21:06

a kterým kolem se na vesnici začíná a proč? (ABS)
A jen pro info rád vyčnívám z kolektivu :-D Mám na to povahu a ještě k tomu jsem v takové dobrém znamení, špatná kombinace :-D
brouk pytlík práce všeho druhu :-D, s čímkoli pomůžu pokud to bude v mých silách více v odkazu mého profilu
Mělník a široké okolí
PSAservice
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 118
Registrovaný: Štv 18. Aug 2011, 11:15
Bydlisko: Mělník
Vůz: XSARA VTS, 2.0i, benzín, 1999

Re: brzdy a odvzdušnění

Poslaťod Plecháčová Milena » Sob 27. Aug 2011, 21:15

neprovokuj když nevíš která bije,to vím i já kterým a proč :kec:
Obrázok
Obrázok užívateľa
Plecháčová Milena
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 776
Registrovaný: Sob 13. Dec 2008, 20:34
Bydlisko: Dolní Vítkov u Chrastavy
Vůz: xsara ,1.6,16V VTR rv. 2002

Re: brzdy a odvzdušnění

Poslaťod Viki » Sob 27. Aug 2011, 21:15

Nejde tolik o kola, tlak se šíří všemi směry stejně, ale taky většinou od předních. :driv:
Obrázok
Viki
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 69
Registrovaný: Ned 27. Dec 2009, 15:46
Bydlisko: Ruprechtická 158/12a, 46001 Liberec 1 - Staré město
Vůz: nyní Opel Astra 1,6 16v sedan

Re: brzdy a odvzdušnění

Poslaťod PSAservice » Sob 27. Aug 2011, 21:18

nejde ani tak o tlak, ale o to, aby nedošlo k poškození ABS což je asi nejdůležitější takže proto to musí být nejkratší cestou ven. A co znamená většinou? V jaký případech se začíná jinde :shock: Nechám se poučit :shock:
A jen pro info rád vyčnívám z kolektivu :-D Mám na to povahu a ještě k tomu jsem v takové dobrém znamení, špatná kombinace :-D
brouk pytlík práce všeho druhu :-D, s čímkoli pomůžu pokud to bude v mých silách více v odkazu mého profilu
Mělník a široké okolí
PSAservice
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 118
Registrovaný: Štv 18. Aug 2011, 11:15
Bydlisko: Mělník
Vůz: XSARA VTS, 2.0i, benzín, 1999

Re: brzdy a odvzdušnění

Poslaťod Viki » Sob 27. Aug 2011, 22:57

Asi si mě špatně pochopil, "uskočil si" dost rychle od důležitosti tlaku k problému rozdílnosti při odvzdušňování vozů bez ABS a vozů s ABS, to je na další možnou debatu a debaty já fakt nechávám odborníkům, kteří mají čas si o tom povídat. Já, jako laik teoretik, se ale musím snažit v co nejkratším čase přistavené auto prakticky opravit, v daném případě odvzdušnit a zprovoznit, což si můžeš ověřit např. u Xsamarádů Hubiho, Cvrčka a dalších, kteří u mě byli s auty bez ABS i s ABS a myslím, nechci se vytahovat, odjeli spokojeni. Můžu-li Ti poradit, zajdi do nějakého servisu a podívej se, jak teoreticky dané postupy "důsledně" uplatňují tamní zkušení mechanici přímo v praxi, možná mě pak lépe pochopíš. Mám na mysli např. odvzdušňování "do kříže", průplach brzdového systému, kontrolu správné funkce omezovače tlaku zadní nápravy a další "nezbytné" úkony s tím spojené, samozřejmě s odpovídajícím vybavením. Takže závěrem: Čemu nerozumím, na co nemám, do toho se nepouštím. Praktické "fígle" od mechaniků jsem já nezískal na žádném školení, ale jedině v dílně, a to pokud mně to oni dovolili a tím vlastně prozradili a naučili. Mojí teorií tady nechci nikoho zbytečně unavovat, nebo nadbytečným omíláním známých "pravd, polopravd, či "osvědčených postupů dokonce prudit". Teorii si umím dohledat např. v publikaci "Jak na to ", ale to Ty jistě znáš. Tak se měj a někdy příště AHOJ ! :driv: Viki
Obrázok
Viki
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 69
Registrovaný: Ned 27. Dec 2009, 15:46
Bydlisko: Ruprechtická 158/12a, 46001 Liberec 1 - Staré město
Vůz: nyní Opel Astra 1,6 16v sedan

Re: brzdy a odvzdušnění

Poslaťod viteon » Ned 28. Aug 2011, 6:16

PSAservice: napíšu to tady ale platí to obecně - přestaň na foru psát bláboly, piš jen k věci a věci, které mají pro ostatní nějakou hodnotu. Pro úroveň tvé "odbornosti" jsou asi určena jiná fora. Většina tvých příspěvků jen natahuje vlákno - a znepřehledňuje ho. Dělám to nerad, ale budu muset víc používat ikonu pro mazání. Díky moc. Reagovat nemusíš, na podobné věci jsi už reagoval víckrát ale změna žádná, tady se řeší jiné věci a já to tu pak smáznu.
Obrázok užívateľa
viteon
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 3765
Registrovaný: Pia 15. Júl 2005, 8:46
Bydlisko: BRNO, 209km od Dolní Lutyně
Vůz: (A-C4 1,6ka) + (V-C-HR 1,2ka)

Re: brzdy a odvzdušnění

Poslaťod vena garážmistr » Ned 28. Aug 2011, 19:42

PSAservice píše:-- přidáno sob 27. srp 2011, 17:52 --

brzdová kapalina se mění každé 2 roky bez ohledu na najeté kilometry, protože stahuje do sebe vodu. Pokud koupíš brzdovku v plechu je doba výměny 2 roky, pokud se jedná o brzdovou kapalinu v plastu je výměna 1 rok.


No já nevím, sice nemám školení slovutných firem, zabývajících se brzdovými systémy, ale tohle mě teda opravdu zajímá jaký je rozdíl mezi tím, když je nová brzdová kapalina koupená v plechovce a nebo v plastové flašce, dnes jsme měl chvilu a cestou z práglu jsem se zastavil v OBI a v GLOBUSU, abych prozkoumal ony nádoby i fizycky. A popravdě je v tom asi nějaké knohow PSA service, protože ať jsem zkoumal jak jsme zkoumal tak: Plastová prodejní nádobka má pod víčkem přelepku z hliníkové folie, aby se zamezilo vylití během transtportu nebo prodeje a taky absorbci vzdušné vlhkosti. Plechová prodejní nádbka je celá plechová, ale "hrdlo" je plastové, má i plastový uzávěr, jen se to liší tím, že nemá přelepku z hliníkové folie, ale v hrdle je zalitý vytrhávací plastový špuntík, který má stejnou funkci jako hliniková folie u plastové nádobky.

Tímto žádám veřejně PSA service, aby nám to vysvětlil, neboť jsme všichni asi z jiné planety než on a nechápeme, jaký je v tom rozdíl.
jezdím : Peugeot 807 2.0 Hdi 100 kw šestifofr, FAP OFF , automatický bufík, xenonové světlomety, denní LED, oranžové LED strobo ,grafický couvací asistent, HF Parrot, DVD přehrávač, sedmi sedačka

Obrázok
jezdil jsem :Berlingo 2.0 Hdi (Sir Tá-Burák)
Obrázok užívateľa
vena garážmistr
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 2232
Registrovaný: Ned 17. Jan 2010, 13:57
Bydlisko: okr.praha-východ
Vůz: Peugeot 807 2.0 Hdi 100 kw.

Re: brzdy a odvzdušnění

Poslaťod PSAservice » Ned 28. Aug 2011, 21:03

Obrázok Obrázok
v levo kapalina v plastu v pravo kabalina v plechu

Jestli, že je kapalina balena v plastu a má přelepku hliníkem tak je pořád balena v plastu.

Pokud je v plechu s plastovým víčkem tak je to balení v plechu.

Rozdíl mezi plastem a plechem je ten, že plast propouští vzdušnou vlhkost snáze než plech. A tudíž je u plastu interval výměny kratší, protože než kapalina projde od výrobce k zákazníkovy tak to nějakou chvilku trvá a brzdová kapalina absorbuje více vlhkosti než kapalina, která je dodávána v plechu. Pokud chcete bazírovat o víčku tak kapalina co je v plastu má větší plastovou plochu a tudíž absorbuje za stejnou dobu více vody než brzdová kapalina v plechu s plastovým víčkem "víčko je o proti nádobce podstatně meněí plocha kudy může proniknout voda.
Naposledy upravil PSAservice dňa Ned 28. Aug 2011, 21:07, celkovo upravené 1
A jen pro info rád vyčnívám z kolektivu :-D Mám na to povahu a ještě k tomu jsem v takové dobrém znamení, špatná kombinace :-D
brouk pytlík práce všeho druhu :-D, s čímkoli pomůžu pokud to bude v mých silách více v odkazu mého profilu
Mělník a široké okolí
PSAservice
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 118
Registrovaný: Štv 18. Aug 2011, 11:15
Bydlisko: Mělník
Vůz: XSARA VTS, 2.0i, benzín, 1999

Re: brzdy a odvzdušnění

Poslaťod viteon » Ned 28. Aug 2011, 21:04

a to jsi vyčetl kde???
Obrázok užívateľa
viteon
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 3765
Registrovaný: Pia 15. Júl 2005, 8:46
Bydlisko: BRNO, 209km od Dolní Lutyně
Vůz: (A-C4 1,6ka) + (V-C-HR 1,2ka)

Re: brzdy a odvzdušnění

Poslaťod Cvrček » Ned 28. Aug 2011, 21:08

Tohle bych chtěl blíže vysvětlit!
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Obrázok užívateľa
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 4553
Registrovaný: Štv 7. Jún 2007, 10:33
Bydlisko: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: brzdy a odvzdušnění

Poslaťod PSAservice » Ned 28. Aug 2011, 21:10

školeni od výrobce brzd ATE :jup: Není co vysvětlovat jasně je to daný. :!:
A jen pro info rád vyčnívám z kolektivu :-D Mám na to povahu a ještě k tomu jsem v takové dobrém znamení, špatná kombinace :-D
brouk pytlík práce všeho druhu :-D, s čímkoli pomůžu pokud to bude v mých silách více v odkazu mého profilu
Mělník a široké okolí
PSAservice
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 118
Registrovaný: Štv 18. Aug 2011, 11:15
Bydlisko: Mělník
Vůz: XSARA VTS, 2.0i, benzín, 1999

Re: brzdy a odvzdušnění

Poslaťod vena garážmistr » Ned 28. Aug 2011, 21:12

chytrej pán zřejmě spal v knihovně, né??? Nebo sis to vygoogloval?? Chtělo by to trochu přemýšlet, než sem něco napíšeš, bohužel pro tebe je tu dost inteligentních lidí, kteří vědí, o čem mluví. Jestli vás tohle naučili na kurzu ATE, tak si ho zaplatíme i s ženou, abychom byli oba chytřejší.
jezdím : Peugeot 807 2.0 Hdi 100 kw šestifofr, FAP OFF , automatický bufík, xenonové světlomety, denní LED, oranžové LED strobo ,grafický couvací asistent, HF Parrot, DVD přehrávač, sedmi sedačka

Obrázok
jezdil jsem :Berlingo 2.0 Hdi (Sir Tá-Burák)
Obrázok užívateľa
vena garážmistr
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 2232
Registrovaný: Ned 17. Jan 2010, 13:57
Bydlisko: okr.praha-východ
Vůz: Peugeot 807 2.0 Hdi 100 kw.

Re: brzdy a odvzdušnění

Poslaťod viteon » Ned 28. Aug 2011, 21:12

dej aspoň jeden odkaz z internetu nebo servisní knížky, fakt mě to zajímá. Pak by mě ještě zajímalo, jak je to když je brzdovka ve větším balení a má velkou plochu hladiny v načaté nádobě. Víc už mě od tebe fakt nezajímá :!:
Obrázok užívateľa
viteon
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 3765
Registrovaný: Pia 15. Júl 2005, 8:46
Bydlisko: BRNO, 209km od Dolní Lutyně
Vůz: (A-C4 1,6ka) + (V-C-HR 1,2ka)

PredchádzajúciĎalší

Späť na Podvozek

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 32 hostia