Teplota benzínového motoru

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki

Teplota benzínového motoru

Poslaťod mufikus » Štv 1. Mar 2007, 23:51

Zdar, chtěl bych se optat jaká je normální provozní teplota u xsary. Připadá mě, ?e se mě nějak moc zahřívá a to i ted kdy? je relativně chadné počasí. Zejména pak na dálnici. Nedávno jsem pospíchal a tak jsem ji dr?el na +-170 (v Německu, u nás se to nesmí :D ) a po nějaké době (asi 15 min) jsem musel spomalit, proto?e na mě začala pozvolna svítit kontrolka STOP. Jakmile jsem jsem spomalil na 150 byl klid, ale teplota stále dost vysoká. Na vodu v chladiči jsem koukal, té tam je dost. Mam 1,4i. co s tím??? Chápu ?e jsem ji dal dost zabrat, ale i tak mi přijde ?e to neni normální. Co a? bude léto a 30'C.
mufikus
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 11
Registrovaný: Štv 26. Okt 2006, 23:14

Re: teplota

Poslaťod Mig45 » Pia 2. Mar 2007, 8:35

mufikus píše:Zdar, chtěl bych se optat jaká je normální provozní teplota u xsary. Připadá mě, že se mě nějak moc zahřívá a to i ted když je relativně chadné počasí. Zejména pak na dálnici. Nedávno jsem pospíchal a tak jsem ji držel na +-170 (v Německu, u nás se to nesmí :D ) a po nějaké době (asi 15 min) jsem musel spomalit, protože na mě začala pozvolna svítit kontrolka STOP. Jakmile jsem jsem spomalil na 150 byl klid, ale teplota stále dost vysoká. Na vodu v chladiči jsem koukal, té tam je dost. Mam 1,4i. co s tím??? Chápu že jsem ji dal dost zabrat, ale i tak mi přijde že to neni normální. Co až bude léto a 30'C.


Uz se to tu resilo.
Xsara ma normalne vyssi provozni teplotu 80-90°C.
Takze to asi bude vadny termostat /ma spinat kolem 75°C/ ci tepelne cidlo.
Mig45
Čestný člen
Čestný člen
 
Príspevky: 401
Registrovaný: Štv 14. Júl 2005, 20:47
Bydlisko: Praha,Beroun

Poslaťod mufikus » Pia 2. Mar 2007, 12:13

hmm tak to bude někde chyby, normálně jsem tak na 90-95 stupních a na tý dálnici i 100 neni problém
mufikus
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 11
Registrovaný: Štv 26. Okt 2006, 23:14

Poslaťod Martas » Pia 2. Mar 2007, 12:14

a nebo zanešenej chladič buď zevnitř nebo z venčí.Zkus ho profouknout.Většinou je plnej prachu a sajrajtu co se tam nachytá za jízdy
xsara 1,8 16V VTS
Martas
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 207
Registrovaný: Pon 18. Sep 2006, 16:42
Bydlisko: Hořice nebo Jičín

Teplota

Poslaťod celam » Pia 2. Mar 2007, 14:24

Já už jsem měnil 2 x termostat (za tři roky) - nedovíral.
Když jsem po německém majiteli měnil chladící kapalinu, nikdo si nedovedete představit, co z toho teklo za svistvo. Pak jsem to důkladně proplachoval a najednou to i začlo dobře topit.
Chyba tedy může být nejen v zaneseném chladiči z venku ale i ze vnitř.
dále může být špatné čidlo teploty pro měrící přístroj, aby toho nebylo málo také čidlo pro spínání elektrického ventilátoru, který se spouští od určité teploty. Chyba může být i v tom termostatu -pozdě otvírá nebo málo i když já mám zkušenost spíš opačnou. A v neposlední řadě může být spálená pojistka od elektromotorku ventilátorku a ten se tedy před chladičem neroztočí.
Celou věc nepodceňuj, dej to co nejdříve do pořádku, v případě přehřátí motoru je po motoru - vyhřejí se pístní kroužky, může se zkroutit ..... v žádném případě to motoru neprospěje.

8)
celam
celam
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 86
Registrovaný: Pia 21. Apr 2006, 8:48
Bydlisko: Hostětín 5, 687 71 Bojkovice

Poslaťod CHiP » Pia 2. Mar 2007, 21:16

celam: No nevím, ale mám takový dojem, že při rychlostech 130 km/h a víc jsou ty vrtulky před chladičem na dvě věci :D
Ty vrtulky bych řešil až nakonec a hlavně s přehříváním ve městě :)
Obrázok užívateľa
CHiP
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 1119
Registrovaný: Štv 9. Mar 2006, 17:48

Poslaťod Lonestar » Sob 3. Mar 2007, 12:22

Mě se drží teplota krásně na zhruba 85, totiž držela až do včera. Jedu z práce a rafika začala bláznit. Na chvilku klesala až skoro k 60, pak zase nahoru na 85. To mám novej termostat asi 3 měsíce. Doufám, že si to sedne.
Obrázok
Obrázok
Obrázok užívateľa
Lonestar
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 161
Registrovaný: Pon 12. Feb 2007, 11:43
Bydlisko: Chýnov
Vůz: Dacia Duster 1,5 dci ( ex Xsara Break 1,9 TD)

Poslaťod MP » Sob 3. Mar 2007, 22:15

Lonestar píše:Mě se drží teplota krásně na zhruba 85, totiž držela až do včera. Jedu z práce a rafika začala bláznit. Na chvilku klesala až skoro k 60, pak zase nahoru na 85. To mám novej termostat asi 3 měsíce. Doufám, že si to sedne.

...přesně to stejný...začalo mě to taky teď zlobit , ale ty skoky jsou tak rychlí že to nebude od termostatu ( ta rafika spadne a hned zas vyskočí , někdy ne teda hned , ale neleze pomalu , ale skokově ), asi někde nějakej kontakt ... něco na cestě mezi čidlem a rafikou .
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Obrázok užívateľa
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 4374
Registrovaný: Pon 16. Jan 2006, 14:45
Bydlisko: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Poslaťod Lonestar » Ned 4. Mar 2007, 8:09

Lonestar píše:Mě se drží teplota krásně na zhruba 85, totiž držela až do včera. Jedu z práce a rafika začala bláznit. Na chvilku klesala až skoro k 60, pak zase nahoru na 85. To mám novej termostat asi 3 měsíce. Doufám, že si to sedne.

Tak dneska v pohodě. Už je to zase v pořádku. Drží na 80-85. Tak nevím. Snad dobrý.
Obrázok
Obrázok
Obrázok užívateľa
Lonestar
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 161
Registrovaný: Pon 12. Feb 2007, 11:43
Bydlisko: Chýnov
Vůz: Dacia Duster 1,5 dci ( ex Xsara Break 1,9 TD)

Poslaťod Xsařič » Ned 4. Mar 2007, 14:54

Já mám taky teplotu v pohodě, ale jak kdosi z vás psal, když jsem po bývalém majiteli měnil kapalinu v chladiči, musel jsem ji vyklepávat jako jogurt. No mazec. Bláto je její čistší brácha. Ale bohužel, topit mi to nijak závratně nezačalo. Tlakem jsem probíjel i radiátor, ale ten je tak zasranej, že ho budu muset vyměnit. Takže až budu mít přebytečný den až dva, abych mohl odmontovat celou palubku, dám se do toho. O termostatu budu uvažovat taky. Nebo se nejdřív zeptám: Jak rychle vám vyleze teplota na provozní? U mě to trvá teď v chladu kolem 5-7 km. Podle toho, kam jedu a jak často stojím na křižovatkách. Dík

A ještě jsem si na něco vzpomněl. Taky se vám stává, že občas nesepnou vrtule? Normálně mi spínají, a když jsem se dostal na dálnici do zácpy, tak ne a ne zapnout a to už jsem bublal tak na 110 stupních. Pak se to naštěstí rozjelo. Felcka vedle mě sice kouřila jako komín, ale ani to mě v tu chvíli moc nepotěšilo... :(
Xsařič
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 48
Registrovaný: Uto 17. Okt 2006, 10:54
Bydlisko: Hradec Králové

Poslaťod Lonestar » Ned 4. Mar 2007, 18:13

Taky jsem kapalinu loni měnil. Byla černá jak .... Asi jsem to ale málo propláchl. Teď mi v tom plave humus, asi jak se to uvolňuje.
Jinak ohřeje se mi to tak stejně, zhruba po 8 km jízdy mimo město, když na to moc nešlapu.
Vrtule zatím naštestí O.K.
Obrázok
Obrázok
Obrázok užívateľa
Lonestar
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 161
Registrovaný: Pon 12. Feb 2007, 11:43
Bydlisko: Chýnov
Vůz: Dacia Duster 1,5 dci ( ex Xsara Break 1,9 TD)

Poslaťod levis501 » Ned 4. Mar 2007, 18:44

Mně se Xsara zahřeje už asi po třech km...
Xsara II Coupe 1,4i
levis501
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 333
Registrovaný: Uto 30. Jan 2007, 13:05
Bydlisko: Olomoucko

Poslaťod darnel » Ned 4. Mar 2007, 19:55

Xsařič píše:Já mám taky teplotu v pohodě, ale jak kdosi z vás psal, když jsem po bývalém majiteli měnil kapalinu v chladiči, musel jsem ji vyklepávat jako jogurt. No mazec. Bláto je její čistší brácha. Ale bohužel, topit mi to nijak závratně nezačalo. Tlakem jsem probíjel i radiátor, ale ten je tak zasranej, že ho budu muset vyměnit. Takže až budu mít přebytečný den až dva, abych mohl odmontovat celou palubku, dám se do toho. O termostatu budu uvažovat taky. Nebo se nejdřív zeptám: Jak rychle vám vyleze teplota na provozní? U mě to trvá teď v chladu kolem 5-7 km. Podle toho, kam jedu a jak často stojím na křižovatkách. Dík

A ještě jsem si na něco vzpomněl. Taky se vám stává, že občas nesepnou vrtule? Normálně mi spínají, a když jsem se dostal na dálnici do zácpy, tak ne a ne zapnout a to už jsem bublal tak na 110 stupních. Pak se to naštěstí rozjelo. Felcka vedle mě sice kouřila jako komín, ale ani to mě v tu chvíli moc nepotěšilo... :(


Čím je ucpanej ten radiátor? Pokud předchozí majitel nepoužíval destilku, a dával tam obyčejnou vodu, může to být vodní kámen, možná by šel odstranit.
darnel
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 89
Registrovaný: Ned 20. Aug 2006, 17:39
Bydlisko: Olomoucko

Poslaťod darnel » Ned 4. Mar 2007, 19:56

Xsařič píše:Já mám taky teplotu v pohodě, ale jak kdosi z vás psal, když jsem po bývalém majiteli měnil kapalinu v chladiči, musel jsem ji vyklepávat jako jogurt. No mazec. Bláto je její čistší brácha. Ale bohužel, topit mi to nijak závratně nezačalo. Tlakem jsem probíjel i radiátor, ale ten je tak zasranej, že ho budu muset vyměnit. Takže až budu mít přebytečný den až dva, abych mohl odmontovat celou palubku, dám se do toho. O termostatu budu uvažovat taky. Nebo se nejdřív zeptám: Jak rychle vám vyleze teplota na provozní? U mě to trvá teď v chladu kolem 5-7 km. Podle toho, kam jedu a jak často stojím na křižovatkách. Dík

A ještě jsem si na něco vzpomněl. Taky se vám stává, že občas nesepnou vrtule? Normálně mi spínají, a když jsem se dostal na dálnici do zácpy, tak ne a ne zapnout a to už jsem bublal tak na 110 stupních. Pak se to naštěstí rozjelo. Felcka vedle mě sice kouřila jako komín, ale ani to mě v tu chvíli moc nepotěšilo... :(


Čím je ucpanej ten radiátor? Pokud předchozí majitel nepoužíval destilku, a dával tam obyčejnou vodu, může to být vodní kámen, možná by šel odstranit.
darnel
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 89
Registrovaný: Ned 20. Aug 2006, 17:39
Bydlisko: Olomoucko

Poslaťod Martas » Ned 4. Mar 2007, 21:28

Vodní kámen to je prevít ten vám zanesl chladící medium.Použijte čistič na chladící soustavu nějaký lepší,ale musí se dostat přímo do soustavy tak že je lepší odpustit nějaký ten litřík a nalít tam čistič a odvzdušnit a nechat zahřát a pak se uvidí.Hlavně několikrát propláchnout :P
xsara 1,8 16V VTS
Martas
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 207
Registrovaný: Pon 18. Sep 2006, 16:42
Bydlisko: Hořice nebo Jičín

Ďalší

Späť na Nápady, vychytávky

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 45 hostia