Stránka 1 z 3

Zahřívání naftového motoru

PoslaťNapísal: Uto 25. Apr 2006, 13:11
od tom.
Ahoj
Kolik vám ukazuje teploměr při zahřátým motoru u xsary 1,9 TD. Mě aby to přelezlo 75 stupňů to musím hnát někde do kopce pod plným, ale na rovině při normální jízdě to vej? nedostanu. Zdá se mi to málo, vyměnil jsem i termostat, ale je to pořád stejný. Díky
Tom Xsara I 1,9 TD

PoslaťNapísal: Uto 25. Apr 2006, 13:54
od MP
Tak mě to vyleze kousek nad tu 75 ( pokud beru tu rysku mezi 60 a 90 za 75 ) . Na 90 a někdy i kousek přes to vyleze kdy? jedu dýl po dálnici , nebo kdy? popojí?dím po městě mezi semaforama . Taky jsem to chtěl ře?it termostatem , ale nedostal jsem se k tomu .

PoslaťNapísal: Uto 25. Apr 2006, 14:04
od CHiP
Teplotu mám přesně na 75°C, chtěl jsem to řeąit, ale koukám, asi je to normální :)
Dneska jsem jel po městě, vylezlo to kousíček nad tu čárku, ale zřejmně otevřel termostat, proto?e to hnedkons zase spadlo těsně pod ní a během chvilky to zase bylo přesně na ní, pak to jeątě několikrát vylezlo těsně nad, ale to uľ jenom ojediněle. Kdyľ bylo chladněji, tak se ta ručička přilepila na 75°C a uľ se nehla :)

PoslaťNapísal: Uto 25. Apr 2006, 14:13
od tom
Díky moc hned jsem klidněj?í. Asi to tak má být a jak říkám, ani novej termostat tomu nepomohl.

PoslaťNapísal: Uto 25. Apr 2006, 22:32
od Hosť
Ja koukal v katalogu na termostaty a vsechny mely u dieslu otviraci teplotu nastavenou na 83st. Coz je prave kousek nad tou prostredni ryskou. Takze by to melo byt asi OK.

PoslaťNapísal: Štv 27. Apr 2006, 8:30
od Doktor
Ja mam u 1,9 TD taky zhruba 75 stale. Nad 90 jsem se dostal jen pri delsi rychle jizde na dalnici.

PoslaťNapísal: Pia 28. Apr 2006, 8:32
od CHiP
Johny-D: Tak pak nezapomeň napsat, co Ti povídali :P

teplota

PoslaťNapísal: Štv 25. Máj 2006, 8:39
od Marcello
Kupil som ojazdenu xsaru 1,9 TD a mal som problemy s teplotou, drzalo sa to na tej 70 a menej, tak som to dal do servisu zistili, ze termsotat bol zenfinkcneny a cidlo nefungovalo na zapinanie ventilatora. Vymenili termostat, vymenili cidlo, ale vedeli mi spojazdnit len jeden ventilator na motore. Teraz jazdim v pohode, len ked idem dlho do kopca alebo na jednotke, dvojke, trojke tak mi to stupne pod poslednu bielu palicku cca 100 - 110 stupnov a vtedy mi zapne cidlo ventilatora a zraza mi teplotu dole. Neviete niekto, ze pri akej teplote by malo cidlo davat impulz ventilatoru na zapnutie, alebo ci sa da nastavovat teplota na zainanie na tom cidle? Aka je uz nebezpecna teplota, ze by som mohol poskodit motor?
Dakujem za ohlasy, prajem vela statsnych kilometrov

PoslaťNapísal: Pon 29. Máj 2006, 20:00
od CHiP
Johny-D: Kdy? jsme ?telovali vonoběh, tak se mi ka?dou chvilku sahary spou?těli, ale točili se jen tak pozvolna, je?tě jsem je neza?il v plném výkonu, rafičku to přes 90°C nepustilo :)

PoslaťNapísal: Štv 20. Júl 2006, 18:58
od CHiP
Tak v těhle vedrech teplota dle teploměru stále okolo 90°C :)

PoslaťNapísal: Štv 20. Júl 2006, 20:00
od tygrik007
mam sice 1,9D, mam dve vrtula a v servisu jsem se dozvedel, ze jedna spina s klimou a nebo termostatem pri cca 90 a druha az pri 112

PoslaťNapísal: Pia 21. Júl 2006, 3:13
od CHiP
tygrik: Je to tak, klima spustí sahary na první stupeň, teplota se mi dr?ela pod 90°C, kdy? jsem jel bez klimy, tak okolo těch 90°C ... kdy se seply sahary

PoslaťNapísal: Pia 21. Júl 2006, 6:20
od tygrik007
chip: ono to s tim chlazenim u xsar neni tak jednoduchy maj totiz tri (!!!!) typy vetraku. Jeden je s jednou vrtulkou a tam se reguluju otacky pomoci odporu. Dalsi dva typy maj po dvou vrtulkach a tam se spousti kazda zvlast na svuj teplomer, v pripade klimatizace se jeden spousti spolu s ni. Rozdil v tech dvou vrtulovech je asi 1cm v prumeru - vrtule a ve zpusobu uchyceni vrtule na drik motoru. Udajne se montovali vsechny tri zpusoby chlazeni najednou, tak si to chce opravdu napred overit co tam vlasne kdo ma.
Osebne mam dve vrtule s vetsim prumerem, nebo spis mel jsem - ted mam jednu vetsi a jednu mensi a na uchlazeni to staci.
Kdyby nekdo chtel videt ten motorek, tak je nafocenej v poptavce dilu, ale uz ho mam.