od Marek » Pia 20. Apr 2012, 16:37
Jestli chceš přestavovat Tvojí Xsaru, mohu Ti poradit po 8 letech provozu stejného motoru na LPG. Objektivně má LPG větší teplotu hoření a hoří pomaleji, proto si myslím, že motor 1.8 8V je pro přestavbu víc než vhodný. Má vzhledem k objemu snížený výkon (daň za Euro 2) a není vysokootáčkový. Naskákal jsem od prosince 2003 asi 90tis. km převážně po městě. I jízda po dálnici je bez problémů, motor se nepřehřívá ani v létě při rychlé jízdě. Horší je to v kolonách, teplota stoupne, sahary chladí, ovšem stejné je to na benzín. Svíčky by se naopak měly měnit častěji, doporučený interval je cca 15 tis. km u obyčejných svíček. Kupovat drahé s velkou životností nemám vyzkoušené, hlavně svíčky musí být klasické konstrukce s jednou vnější elektrodou. Olej se také nedoporučuje přetahovat, interval 10tis. v převážně městském provozu, max. 15tis. a jeden rok v motoru. Olej možná tolik nečerná, ale chemicky degeneruje.
Nižší množství karbonu je nesporné, u předchozího auta jsem měnil těsnění pod hlavou ještě při provozu na benzín a potom po delším provozu na LPG. Těsnění jsem měnil několikrát proto, že jsem dělal stejnou chybu při montáži, po poslední správně provedené už těsnění vydrželo, auto byl Forman. Mám známého, který s podobným Formanem najel 360tis. km na LPG, značnou část se zatíženým autem, popř. s přívěsem. Jednou měnil těsnění pod hlavou a vodní pumpu.
Výfuk trpí krátkými jízdami, když se neprohřeje a nevysuší, nezaznamenal jsem žádný extrémí rozdíl oproti benzínu, původní výfuk s drobnými opravami jsem měnil po 8 nebo 9 letech, dal jsem originál (byl v dobré slevě) a zatím není problém.
Omezení parkování a pod. najdeš na stránkách montážních firem.
Xsara Break 1.8 66kW LPG